Tävlingstråd oktober - december 2011

Sv: Tävlingstråd oktober - december 2011

KL
Var och tävlade i Trollhättan igår. Red LA:3 först där vi fick alldeles för mkt missar bla byten i båda galoppökningarna. Alla missarna kostade massor så vi fick strax över 60% och strax utanför placering. Laddade om till LA:4 och var sugen på revansch ;) Känslan var ganska trevlig och äntligen verkar det som att han börjar bli lite mer framme för skänkeln. Mest nöjd är jag med 8:an på sits och inverkan speciellt eftersom jag fick barn för mindre än 7 veckor sedan. Slutade iaf på en delad 4:e placering och 67%.

http://www.youtube.com/watch?v=I9CUW6FYv4Q

Grattis!! Väldigt flott häst och herregud vilken prestation bara 7 veckor efter barnafödande ,wow imponerande :)
 
Sv: Tävlingstråd oktober - december 2011

Var du på Värmdö ridklubb? De hete väll evlinge gård?

Jag och figaro var på värmdö rk igår och red LB:1 och LA:1.
I första klassen hade jag en super känsla, kommer ut och gissar på poäng runt 65-66% döm om min förvåning när speakern medelst mina poäng på 70% och att jag leder klassen, slutade med vinst :-)

I andra klassen var han trött, jag tycker han låg på lite i galoppen samt att vi hade ett avbrott. Kommer ut från banan och är nöjd, gissar på poäng runt 60-61% och hinner tänka att vad skönt då kommer vi inte hem så sent( em tävling och sista ryttaren skulle starta 8, så var inte så sugen på att vänta på prisutdelningen) men återigen meddelar speakern att det är en ny ledare i klassen på 67,5%, trodde först vi hörde fel, men det stämde och jag slutade som vinnare även i den klassen :-)

En härlig dubbelseger!!!

Det var en glad ryttare som åkte hem sen trots att klockan hann bli mycket ;D

Grattis till dubbelvinsten =)

Japp, De va jag som frågade om Grandessa =) Så min lilla fuxvalack skötte sej bra men som sagt inte enligt domaren :( Men men ... Men visst skulle väl du till Botkyrka med ?
 
Sv: Tävlingstråd oktober - december 2011

Tack, ja men då vet jag vem du är:)
Nej ska till stäket ist :)
 
Sv: Tävlingstråd oktober - december 2011

Tack :laugh:

Jag tror jag såg er i ögonvrån när jag red fram men jag var så inne i mitt så kollade inte så noga hihi :D men nu vet jag ju vilka ni är!

Ja jag har inte bestämt om jag ska rida i Stenungsund än och står dessutom som reserv men kanske blir det sista för säsongen där, kul att ni ska dit iaf!
 
Sv: Tävlingstråd oktober - december 2011

Tack :laugh: det känns underbart att vara tillbaka i sadeln och tävla UTAN mage hihi ;)
 
Sv: Tävlingstråd oktober - december 2011

Grattis Donnatello en riktig prestation så tätt inpå lille bebben!:banana:
 
Sv: Tävlingstråd oktober - december 2011

Bilder på mig och figaro från värmdö.

dsc01475_169112816.jpg

Glad ryttare

dsc01434_169112584.jpg

dsc01399_169112479.jpg

dsc01394_169112300.jpg

dsc01385_169112192.jpg
 
Sv: Tävlingstråd oktober - december 2011

hehe ja.

tyvärr kommer inte det behövas då jag från med idag är satt på ridförbud då jag fått komplikationer i samband med min graviditet, så nu måste min älskade stjärna ut på foder till ngn :(

Vi avslutade iaf säsongen på topp med dubbelvinst...
 
Sv: Tävlingstråd oktober - december 2011

Härligt när det funkar och nivåhöjningen betalar sig och grattis till placeringar och SM-kval!

Tycker dock att 66% i MsvB4 var helt ok även om det alltid är tråkigt när det kändes (och kanske var bättre) än vad domaren belönar men ni var förhoppningsvis i rätt ordning. Och du kanske tog igen det i St Georgen:)

Ingen bild eller film?;)

Tack! :)

Självklart är 66 % inte dåligt, men tyvärr var det just det att vi ansåg att placeringen i resultatlistan med de procenten inte var rätt. Men det är ju inget att gråta över då vi nu känner oss rätt så klara med Msv B, bara Lag-DM kvar. Dessutom är det ju roligare när det går bra i högre klasser än i de lägre ;)
 
Sv: Tävlingstråd oktober - december 2011

Var glad att du får avsluta säsongen på topp, vi måste ta med oss två kassa resultat inför vintern!
 
Sv: Tävlingstråd oktober - december 2011

32753828.jpg

32753829.jpg


Två bilder från vår senaste tävling. Jättekul att det fanns en fotograf på plats så jag köpte 4 bilder haha, kunde inte låta bli, så roligt att ha.
 
Sv: Tävlingstråd oktober - december 2011

Fast din har sin man kvar så att det går att knoppa. *avundsjuk*

Min fina eleganta häst med fraggel-man, suck... :grin:
 
Sv: Tävlingstråd oktober - december 2011

Fast jag tror att dina sista resultat bara kommer att peppa dig genom vinterns träning. Du är ju en fighter. :)

Mish;
Grattis till de fina resultaten men trist att du måste sluta rida. Hade vi stått närmare varandra så hade jag kunnat rida/tävla honom eftersom min krävande donna tävlas av annan ryttare för tillfället. :p
 
Sv: Tävlingstråd oktober - december 2011

Om jag nu får rida nån jävla gång :p Förlåt, ska inte vara off topic!

Kul för alla som det gått så bra för!
 

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
2 584
Senast: Mineur
·
Hundhälsa Orolig matte! Jag röntgade min hund och fick resultatet C/C med subluxation i båda höftlederna. Jag ifrågasätter inte resultatet och ju...
Svar
14
· Visningar
1 353
Senast: Otherside
·
Tjatter Tror ni på skrock? Enligt försäkringsbolagen händer det färre olyckor fredagen den 13:e än andra fredagar, kanske är folk försiktigare...
Svar
7
· Visningar
552
Senast: Mineur
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
883
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp