Bukefalos 28 år!

Tävlingsutstyrsel?

lil-sis

Trådstartare
Jag har nu börjat planera för tävlingssäsong nr ett tillsammans med pärlan :love:

Köpte en billig fiskbensmönstrad kavaj på Börjes på Globen som jag faktiskt gillar men nu ska ju även ponnyn styras ut i ett snyggt schabrak.

Tänkte köpa ett från HJ´s, mitt favoritmärke men vilken färgkombination? Vitt är på sätt och vis trist men om jag har créme-färgat så måste ju ridbyxor etc vara crémefärgat också.

Och, jag har inte hittat mina TR utan måste köpa nya, frågan är, får jag rida i shortchaps + skor på lokal dressyr? Eller bör jag inhandla ett par ridstövlar (hemska tanke).
 
Du får rida i shortchaps utan fransar!!

HJ´s naturbeiga schabrak tycker jag är okej, utan att du för den delen behöver ha något annat än vita byxor. Men det kanske var den färgen du kallar för créme?
 
Njae det är den där champagnehistorien som jag tycker är créme-färgad.

Vad ska man ha för kantband?

Svårt det här :angel:
 
blå kavaj, creme ridbyxor (?), creme schabrak med blåa kantband (gärna samma färg som kavajen?)

Det är så KUL att matcha!! :bump:
 
Om du väljer tex vitt schabrak med tex marinblå kantband kan det lätt bli lite trist om du har grå kavaj. Någon detalj, tex en passpoale (?) i rött eller nåt. Hade jag på en ponny med samma färg som din. Lyste upp lite lagom.
Har du grå kavaj tycker inte jag att du ska välja beige/bruna färger.
 
Men då måste jag ju köpa en blå kavaj ju... Iofs de är billiga så jag har råd att köpa en till *flinar*

Har blå hjälm och sådär och sen när vi börjar hoppa så har jag ljusblå senskydd :)
 
Kavajen är typ gråblåsvart och så fiskbensmönstrad.

Det ÄR ju hemskt snyggt med blått och créme.

Ponnyn kommer vara hälften sommarpäls och hälften vinterpäls i långa vita fladdrande strån :crazy:
 
Nåja..

Nu har jag skickat in anmälan till tävlingen, ponnyn är mätt till 146cm.

Jag har även beställt ett HJ´s schabrak, vitt med marinblått kantband, guldpasspoal och guldbrodyr (hon har mässingsbett osv).

Jag köper ett par vita ridbyxor den här gången. Man kan ju köpa nytt sen ;)
 
Visst är Patsy lite åt det gula hållet?
Något som vore jättesnyggt isånafall är ju champagnefärgat shcabrak med brunt kantband, guldpasspoal o brun brodyr :love: (Min nya hangup!)
Det är så fruktansvärt snyggt! Fast det beror väl lite på vad det är för färg på kavajen?
Om Kavaj och hjälm går i samma färg lite så är ju det viktigast. Brink brukar ju rida i creme-färgade ridbyxor, vita handskar o ibland vitt schabrak ;)
 
Mörkt gulbrun är hon fast inte allra mörkaste varianten.

Jo créme är snyggt men då kan jag inte köpa de billiga ridbyxorna jag får rida med tills jag är nere i matchvikt.

För det finns ju inga lågprisbyxor som är crémefärgade.
 
Samma här, rider jag utan helskoning så är det väldigt glatt! Dem är jättefina, fast de var ju förstås ett tag sen jag köpte dem... Men Lillhästen brukar ju ha mkt bra priser :)
 
Eftersom kavajen var grå tycker jag:

- Vitt schabrak med grått kantband och kanske en silverpaspoal? Brodera namnet på pållen på schabraket med mörkgrå tråd, jättefint!
- Grå sammetshjälm till det
- Svart sadel och svart träns
- Vita lindor på framridningen
- Vita ridbyxor
- Svarta stövlar (eller ja, svarta skor och svarta shortchaps utan fransar om det var ok då)

Ni kommer bli urläckra! :banana:
 
Efter närmare titt och konsultation så kom jag fram till att kavajen är blå *s* Men kombinationerna du föreslog blir nästan desamma fast med blått och så har jag guldbrodyr och passpoal för att matcha mässingsbettet och så.

Ponnyn kommer inte vara så läcker utan täckt av låååååånga vita hårstrån på mörk sommarpälsbotten. :crazy:
 

Liknande trådar

Dressyr Okej, så här är det. Jag har rätt nyligen gått över på storhäst, en trevlig hobbynivå-hopphäst vilket är precis vad jag var ute efter...
2
Svar
34
· Visningar
4 214
Senast: Nevermind
·
Hoppning Jag har aldrig tävlat på lokal hoppning eller högre, trots att jag tog grönt kort för ett stort antal år sedan :o Nu har ju dessutom en...
2
Svar
24
· Visningar
4 401
Senast: Habina
·
C
Dressyr Tänkte starta min ponny i Lokal tävling för storhäst i slutet av sommaren. är för gammal att tävla ponny sedan länge. Men, vi tänkte iaf...
Svar
13
· Visningar
1 519
Senast: Chine
·
B
Dressyr jag ska starta på KM och de som arrangerar är ganska ovana med att fixa tävlingar, varannan dag sedan proppen kom upp har det kommit...
Svar
12
· Visningar
1 568
Senast: BeastieBabe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp