tailormades cross my heart

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare fridshem
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 250

fridshem

Trådstartare
Tailormades cross my heart, gärna mer info om honom, finns väldigt lite på nätet. Helena Torstensson ska matcha honom, men har inte sett några resultat. Blir den kvar i Sverige?

Sv: tailormades cross my heart

Jag försökte få ett av mina Landlordston dräktig med Cabachon i år. Tyvärr lyckades inte det trots stora ansträngningar och många försök. Jag blev i slutet på säsongen erbjuden av hingsthållaren att byta till någon annan av deras hingstar. Först var det bestämt Crelido men på PS's veterinärs inrådan så ändrades det till Cross my Heart. Först var jag lite skeptisk men enligt Helena på Flyinge så var han väldigt fin kapabel hopphäst. Samt att X my Heart skulle ha väldigt bra kvalitet på semen och det var därför jag valde honom i stället för Crelido.
Jag har bara sett X my Heart på en video som jag fick på en CD men jag gillade vad jag såg :d

Jag kan bara säga vad jag tyckte om honom på Flyinges visning. Han var absolut den sämsta på hela visningen. Snygg var han men jag blev inte alls imponerad.

Oj lät ju inte så kul, blev inte heller jätte imponerad när jag såg filmen från Flyinge, men hans blodslinjer skulle passa mitt sto riktigt bra. Även CRELIDO har intressant stam, men jag har inte sett några avkommor som imponerat på mig :/ även om han sägs ha mycket fina i Danmark.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag är helt ny till avel och kan väldigt lite. Fick mitt första föl för några dagar sedan och insåg då en sak. Stuteriet jag...
Svar
1
· Visningar
454
Senast: Rosett
·
Övr. Barn Vi ska till Malmö på innebandy-vm nästa helg. Tre av barnen (5-10 år) kommer inte vilja titta på alla matcher så då behöver vi lite...
Svar
5
· Visningar
485
Senast: Rumpnissen
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att... 2
Svar
23
· Visningar
2 290
Senast: Kajsalisa
·
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
4 016

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Blandraser och renraser
  • FÅRtråden
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka