Sv: taket

jag tycker om stall med högt till tak dels för att jag tycker att det blir väldigt klaustrofobiskt med lågt till tak men också för att stallet blir luftigt och luftkvaliteten är lättare att hålla i gått skick.

I "mitt" stall har vi ungefär 3 m till tak, men jag skulle gärna ha högre.

Sv: taket

Hej,

Hur Lågt i tak är gränsen i ett stall? Och hur högt är "lagomt"?;)

Om hästarna ska stå inne några längre perioder förordar jag bestämt ett kallstall med riktigt högt i tak (6-8m eller så). Har sett ett sånt och där led inte hästarna av dåligt inomhusklimat, som de i princip gör i alla varmstall med "normal" takhöjd.

Har man det bara som iordningställandeplats, vilobox, sjukbox för hästar i lösdrift är det inte lika kinkigt. Men det är skönt med högt i tak, så minst 3m bör man satsa på om man bygger om. Gärna mer...

Liknande trådar

Utrustning Hej Har problem med kondens i taket på transporten. Tänkte att det kunde avhjälpas med en takventilation, liknande sådan som finns...
Svar
6
· Visningar
355
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Hej, jag vill köpa en egen häst men jag måste kolla med er mer ”erfarna”/ni som har egen häst. För jag har nämligen hittat en häst som...
Svar
3
· Visningar
769
Senast: Görel
·
Hästmänniskan Hej! Jag är i processen att börja leta lite jobb inom hästnäringen, jobbar just nu på Ridskola. Men känner att det är dags för något...
Svar
2
· Visningar
505
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Hej, jag är 13 år och älskar hästar. Och jag vill Så gärna ha en egen ponny. Men jag vet inte om jag är redo för en egen ponny. Jag har...
Svar
9
· Visningar
1 287
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka