Tonto

Trådstartare
Är det någon här på Buke som har ett taktält eller kanske lånat/sovit i taktält?

Vilket var det/har ni och är ni nöjda? Fungerar det att sova 2 personer och 1-2 hundar i tältet?
 

Tycker det ser fantastiskt ut!
thule-tepui-kukenam-3-grey-blue.jpg
 
Har sovit i ett, 2 personer och 3 hundar. Men det finns olika storlekar. Det fungerade bra men jag tycker det är väldigt begränsande att bli fast vid bilen och förstår inte riktigt grejen. Föredrar vanligt tält, friare och marknivå.
 
Jag hatar att tälta i vanligt tält, men älskar taktält :D
Jag tycker dock man ska investera i ett som går på gaskolv, i stället för ett med tusen vikningar, yttertält osv. De ser ut som en takbox och går otroligt snabbt att fälla upp och ner. Kanske 2 min att fälla upp och 5 att packa ihop? Där har man en riktig madrass, täcken, kuddar osv så det är verkligen sovklart när man fällt upp.

Vårt är 140cm brett och där har vi sovit två pers och en hund bekvämt.

Tycker att det är så härligt att fler upptäcker taktält! Vi köpte vårt första för drygt 15 år sedan och har nyttjat det i princip varje år.
 
Ja, jag känner samma. Jag kan lika gärna sova i bilen istället om det inte går att sätta upp ett vanligt tält.
Håller med. Iaf om man ska vara i Sverige där vi ju kan tälta så fritt. Vet dock inte om det är ok med taktält i tex naturreservat där vanliga tält inte får användas? Längs med västkusten är det svårt att hitta ställen där tält är tillåtet nära havet. Sov en del under bar himmel tidigare men nu med barn känns det som ett bökigt projekt. Där kanske taktält kan vara bra. Eller om man ska ut i Europa.
 
OM jag skulle sova i tält igen skulle jag absolut vilja testa ett taktält :) ! Jag kan inte med knölig mark under liggunderlag/luftmadrass, fukt och den lite otrygga känslan av att ligga inuti en tygbit direkt på marken... 😬 Ett taktält däremot skulle ge mig lite glamping-känsla... :D Som att sova i en trädkoja... :)
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Är otroligt dålig på detta o aldrig sålt eller köpt bostad innan. (en gång bara såklart på nuvarande bostad) Kan ngn reda ut mina...
2
Svar
20
· Visningar
522
Senast: gullviva
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 612
Senast: verser
·
Hemmet När värmer den vattnet?! Jag körde en maskin nu för rengöring då jag tycker att den kändes lite sunkig efter att ha tvättat...
Svar
1
· Visningar
224
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Jag har alltid kunnat sova lite mindre 6-7 h och funkat hyfsat med det. Nu har jag haft en sjukdom och behandling som lett till en annan...
Svar
16
· Visningar
675

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp