Tålig liten iPhone

Har du 12 eller 13?
Bytte precis från 12 till 13. Dottern behövde en telefon och det var därför jag bytte, annars hade jag inte bytt. Än så länge är jag jättenöjd med 13.
Sen har du ju också nya IPhone SE. Funderade ett tag på att ta den, men jag gillar helskärmen så det blev en mini 13.
 
Bytte precis från 12 till 13. Dottern behövde en telefon och det var därför jag bytte, annars hade jag inte bytt. Än så länge är jag jättenöjd med 13.
Sen har du ju också nya IPhone SE. Funderade ett tag på att ta den, men jag gillar helskärmen så det blev en mini 13.

Hm, vilken är nya iPhone SE? Jag fick uppfattningen att det var en modell på utgående och det var en nackdel sett till uppdateringar?
 
Hm, vilken är nya iPhone SE? Jag fick uppfattningen att det var en modell på utgående och det var en nackdel sett till uppdateringar?
Den SE som kom i mars i år har iOS 15. Det brukar stå 2022 inom parentes i webbutikerna på den.
Jag har en sån och är jättenöjd. Har uppdaterat till iOS 15.7 och den går att uppdatera till iOS 16 men jag avvaktar lite tills barnsjukdomarna rättats till.
Brukar ladda den varannan dag, skulle säkert klara tre dagar. Iofs använder jag inte den så mycket så går inte mycket batteri.
Har 112-appen på den och den appen är ju känd för att dra mycket ström men jag har inte märkt av det.
 
Någon annan kanske upplever att den är jättesmidig. Jag älskar dock min IPhone mini :love:

Var och tittade på Z flip idag, både 3 och 4 fanns inne helt otroligt nog. 3 var lite smidigare men 4 hade tydligen bättre hållbarhet i den vikbara displayen enligt säljaren som sa att 3 hade mer bekymmer med att det med tiden blir ett veck i gångjärnet. Det är vad jag befarat också och är rädd för, specellt med tanke på att jag sällan byter telefon och vill att den håller hela sin förväntade livslängd liksom. 4 kändes precis som du sa, lite klumpig, så det var bra att jag åkte och tittade på dem irl. 4 kostade dessutom drygt 12000 kr, inkl moms förvisso men det är ju en slant ändå.

Frågade även kring likvärdig Samsung jämfört med iPhone 13 mini och då fick jag förslaget Galaxy S22. Den är ju i mina ögon rejält större än 13 mini och då går det nog bort trots bättre batteritid. iPhone SE2022 hade bara 7 megapixels kamera, 13 har ju 12 megapixel och jag fotar rätt mkt med den så kommer prioritera kamera.

Känns ju som tidernas i-landproblem detta :o Men jag byter som sagt sällan tfn. Har ju inte köpt en telefon sedan....ptja...10-13 år minst? :o Nuvarande iPhone 6s är ärvd, likväl föregångaren iPhone 4. Jag hoppas att den nya kommer leverera hela sin livslängd och gärna lite till, så jag hoppas att jag gjort tillräcklig research och blir nöjd...
 

Liknande trådar

Utrustning Ledsen för att jag skapar ännu en, men jag tänkte att jag inte behöver inkräkta med mina frågor i köptipstrådarna. Även jag är på...
Svar
1
· Visningar
704

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp