Tålig liten iPhone

Ang batteribyte så vet jag inte om det är hela sanningen, jag tycker överlag att den är seg. Jag fick den av en kompis för 3 år sedan för att hon jobbade mkt i telefonen och blev galen på den redan då, pga batteritiden, och då var den ju ganska ny och fräsch jämfört med nu.
Menade mer att den blev som ny gällande batteritiden, men det verkar ju som att du inte är helt nöjd med andra saker ändå. :)

Jag hade en 6:a för över fem år sedan, har sedan haft en 7:a och nu har jag en iPhone XS som jag är väldigt nöjd med men som nog är för stor för dig, så jag förstår att en 6:a känns väldigt seg nu!
 
iPhone SE är prisvärd!
Annars är mini modellen riktigt bra :)
Först hade jag 12mini, var så nöjd med den att jag sen köpte en 13mini.
12 och 13 är ju mycket bättre telefon än SE, men behöver man bara en vanlig telefon så duger ju SE helt klart.

Så det beror på om pris eller kapacitet är viktigast….

Ja alltså jag surfar, ringer, smsar, tar bilder, lyssnar på ljudbok/Spotify, använder BankID och liknande appar. Thats it. Vet inte riktigt vad mer man gör med en tfn :o

En annan sak jag stör mig på är att ljudet på iPhone6 är sämre än på Samsung Galaxy XCover4, folk jag pratar med i tfn märker alltså skillnad i ljudkvalitet på hur jag låter. Vill såklart ha bra mikrofon och hörbarhet för egen del med.
 
Jag köpte en (ny) iPhone 11 nyligen på lite rea, betalade runt 5000kr. Laddar ungefär varannan dag, men då är den ju helt ny. Men jag surfar runt en hel del, flera timmar varje dag. Använder jag inte mobilen mer än att svara på något meddelande/snap/messenger/ta emot snabbt samtal, så kan det med lätthet gå tre dagar innan jag laddar upp för säkerhetsskull.
 
Jag har en iPhone XS som jag är väldigt nöjd med. Den är precis lagom i storlek. Jag hade iPhone 6 tidigare. Jag laddar den oftast varje kväll men använder den ganska mkt dagtid (mga samtal samt mkt Spotify). Om jag inte har använt den mkt behöver den laddas efter 1,5-2 dygn. Jag tycker kameran är bra och även ljudet. Har aldrig några problem med den. Även stabil med bluetooth m.m.
 
Nu kanske sidan förstör kvaliten också, men här är en bild tagen i detta nu med iPhone 11:
9ECDE87E-AB90-4D1A-8FBB-FFE7CB604AE0.jpeg
 
Ja alltså jag surfar, ringer, smsar, tar bilder, lyssnar på ljudbok/Spotify, använder BankID och liknande appar. Thats it. Vet inte riktigt vad mer man gör med en tfn :o
Många spelar ju krävande spel :)
Själv är jag systemutvecklare, därav vill jag ha en ny telefon, så jag snabbare märker potentiella problem
 
Mitt intryck och erfarenhet är att man aldrig kunnat vänta sig mycket mer än ett dygns drifttid på en iPhone oavsett modell, vid normal användning (vilket iofs är ett vitt begrepp). Kanske två dygn om man inte rör telefonen alls, ner till en knapp arbetsdag vid frekvent användning. Nattladdning och/eller stödladdning under dagen känns helt normalt.
Jag har nyligen fått en tolva som jobbmobil och helt utan surfande, SMS och samtal verkar den glatt klara sig en arbetsvecka utan laddning. Kommer inte ihåg att stänga av den på natten heller.
 
Återupptar min egen gamla tråd...

Har varit och tittat på butiker nu. Tyckte SE var mitt val, sen insåg jag att minimodellerna av 12 och 13 inte är större men mkt bättre. Avråddes från att köpa 12 mini med större minne än 64GB, eftersom den då kostar lika mkt som en 13 mini 128GB så nu lutar det mot en 13 mini ändå. 7000 kr + moms enligt butiken. Eftersom jag får tillbaka momsen känns det ok.


Men. Alltid ett men. Eftersom jag varit nöjd med Samsung på jobbet börjar jag fundera på vad som är mest prisvärt ändå. De har bättre batteritid, kamera (vet ej dock hur mkt bättre de är jämfört med 13 mini?) och verkar överlag tåligare mot kyla?
Fick upp ögonen för Galaxy Z Flip 3 då jag vill ha en liten smidig tfn att bära runt på. Någon har som har en sådan? Håller vikfunktionen eller är det mkt som racklar med den?
 
Återupptar min egen gamla tråd...

Har varit och tittat på butiker nu. Tyckte SE var mitt val, sen insåg jag att minimodellerna av 12 och 13 inte är större men mkt bättre. Avråddes från att köpa 12 mini med större minne än 64GB, eftersom den då kostar lika mkt som en 13 mini 128GB så nu lutar det mot en 13 mini ändå. 7000 kr + moms enligt butiken. Eftersom jag får tillbaka momsen känns det ok.


Men. Alltid ett men. Eftersom jag varit nöjd med Samsung på jobbet börjar jag fundera på vad som är mest prisvärt ändå. De har bättre batteritid, kamera (vet ej dock hur mkt bättre de är jämfört med 13 mini?) och verkar överlag tåligare mot kyla?
Fick upp ögonen för Galaxy Z Flip 3 då jag vill ha en liten smidig tfn att bära runt på. Någon har som har en sådan? Håller vikfunktionen eller är det mkt som racklar med den?
Galaxy Flip är en mycket tung telefon. Men den verkar hålla bra (i alla fall den som finns hemma).
 
Galaxy Flip är en mycket tung telefon. Men den verkar hålla bra (i alla fall den som finns hemma).

Hmm... tung kanske inte gör lika mkt som stor och otymplig. Man har den ju i regel i byxfickan.

Måste nog gå in på en butik och titta på den irl, om det nu finns 3or hemma. Frågan är också hur krångligt det är att flytta över kontakter, appar osv från iPhone till Samsung. Är ju därför jag hade bestämt mig för en iPhone, minns är jag bytte från min knapp-Nokia till iPhone 4 och fick sitta och skriva av alla kontakter för hand. Drygt. Detta var dock på stenåldern men jag är ju lite gammaldags :angel:
 
Hmm... tung kanske inte gör lika mkt som stor och otymplig. Man har den ju i regel i byxfickan.

Måste nog gå in på en butik och titta på den irl, om det nu finns 3or hemma. Frågan är också hur krångligt det är att flytta över kontakter, appar osv från iPhone till Samsung. Är ju därför jag hade bestämt mig för en iPhone, minns är jag bytte från min knapp-Nokia till iPhone 4 och fick sitta och skriva av alla kontakter för hand. Drygt. Detta var dock på stenåldern men jag är ju lite gammaldags :angel:
Ja det var nog lite på stenåldern :D
 
Tror det var 2014, jag ingick i en militant grupp vid namn Våga Vägra Smartphone :angel: Ur en miljöaspekt är det ju iofs bra att jag inte uppdaterar prylförrådet speciellt ofta :angel: :cautious:
Jag tror det bästa är att du provar den själv i handen, sånt här är ju i mångt och mycket en smaksak. Jag gillar idén med en vikbar telefon, men backade på att den var på tok för tung och faktiskt för klumpig (den ligger bra i handen storleksmässigt, men den är tjock och mycket tung). När det kommer små och smidiga vikbara telefoner så lär nog mitt intresse för dessa återuppväckas.
 
Jag tror det bästa är att du provar den själv i handen, sånt här är ju i mångt och mycket en smaksak. Jag gillar idén med en vikbar telefon, men backade på att den var på tok för tung och faktiskt för klumpig (den ligger bra i handen storleksmässigt, men den är tjock och mycket tung). När det kommer små och smidiga vikbara telefoner så lär nog mitt intresse för dessa återuppväckas.

Tack för input. Jag ska definitivt åka och känna på den irl. Saknar den gamla goda tiden med små smidiga tfn (Ericsson t20) men ja, de var betoning på små. Kanske en utopi att få en smartphone som är både vikbar, liten och smidig...
 
Tack för input. Jag ska definitivt åka och känna på den irl. Saknar den gamla goda tiden med små smidiga tfn (Ericsson t20) men ja, de var betoning på små. Kanske en utopi att få en smartphone som är både vikbar och smidig...
Någon annan kanske upplever att den är jättesmidig. Jag älskar dock min IPhone mini :love:
 

Liknande trådar

Utrustning Ledsen för att jag skapar ännu en, men jag tänkte att jag inte behöver inkräkta med mina frågor i köptipstrådarna. Även jag är på...
Svar
1
· Visningar
704

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp