Tålig mobiltelefon

Pudlan

Trådstartare
Jag behöver byta min mobil.
Nu undrar jag om någon har någon mer tålig mobil?
Det jag söker är en vattentålig= ska tåla att man svarar och använder den i ösregn. Dammtålig och stöt säker för jag tappar min mobil i mellan åt.
Vill kunna ringa, sms, mms och ev. kunna ta enklare bilder.
Finns det någon sådan nu för tiden?

Med vänlig hälsning
Pudlan

Sv: Tålig mobiltelefon

Sony Experia Active och så Samsungs och Motorolas motsvarigheter är de smartphones som kan fungera.
Jag har en Experia Active, och det är ett under att den har överlevt mig hittills.

Jag har en Samsung Xcover 271, och den är vatten- och dammtät samt allmänt tålig. Jag har tappat den ett antal gånger och den är fortfarande lika bra, samt att jag tvättar av den ordentligt under kranen i princip varje dag.:)

Jag har en Motorola Defy +.
Har tappat den i stallgolvet ett antal gånger, den har blivit blöt, lilla dottern har fått tag i den och lekt med den osv och den håller än, ett år gammal drygt.
Smartphones över lag är ju rätt känsliga, men denna har varit väldigt tålig jämfört med tex de Iphones sommina vänner har (de verkar gå sönder bara man titta på dom, typ ;))

Jag kanske skulle förtydligat att Samsung Xcover 271 är en vanlig telefon, inte en sådan där smartphone.

Alla sonys telefoner är numera vattensäkra, inte bara Xperia Active. Har själv en Xperia V som jag är nöjd med. Hade tidigare en Motorola Defy + som jag också var jättenöjd med. Den var så lämplig i formatet, trots att den hade stor skärm. Tyvärr började min bete sig konstigt och trots upprepade rep så blev det inte bättre, därav Xperian.

Tackar!
Nu skall jag titta närmare på dessa moderna skapelser:)
Många tack från Pudlan

Det lutar åt en Samsung Xcover det är vad jag söker. Skall ta en titt på denna när jag är i staden nästa gång.
Med vänlig hälsning
Pudlan

Va ju synd att den skulle gå att mms:a o ta bilder med, annars hade jag rekommenderat en Nokia 3310:a. =P En såndär gammal. Bästa mobilen som gjorts, <3. Älskar min. (men visst jag förstår att man vill ha en modernare, jag är lite efter ;-) )

//r

Är inne på min 3:e Nokia 5140i och det börjar bli svårt att hitta en ny. Använder mig mycket av sms så det måste mobilen kunna sända. Mms är också trevligt att kunna få o sända bilder.
Med vänlig hälsning
pudlan

Varnar lite för Samsung Xcover. Den har uruselt med internminne. Får knappt plats men några appar alls.

*Knapprån*

Någon som kan tipsa om en tålig smart telefon med typ IP67 med hyfsat internminne?

Appar? Skall bara ringa o ta i mot samtal o sms, mms.
Borde gå någon kurs i moderna mobiler o sånt.
Vet vad app är men varför vara uppkoppad hela tiden?
Med vänlig hälsning
lantisen Pudlan

Senast ändrad:

Tackar för tippset om Samsung Xcover 271. Den liknar min gamla och är mer tålig än en med pekskärm. Den hade vettigt pris och jag kunde då köpa till en bra Blåtand utan sladd:)
Med vänlig hälsning
Pudlan

Har en Samsung B2710 (föregångare till 271?), och är supernöjd med den, den tål verkligen ALLT! Vet inte hur många gånger jag tappat den i golvet, t.ex... :o

Den har två nackdelar dock (som ju kan vara löst på senare versioner?).
BT:n funkar dåligt, den kopplar upp och kopplar ner med jämna och ojämna mellanrum lite som den själv tycker. Spelar ju ingen roll om man inte använder den funktionen, men jag är beroende av att ha någon slags handsfree i jobbet, så det får bli hörlurar.

Mini-USB:n glappar ibland, men inget som stör laddningen, bara lurarna. Man får köpa nya då och då. :p

Köpte ett Blåtands handsfree och det har funkat super. Men vet att en del som köp lite billigare varianterna har haft problem. Men det kanske kommer här också har inte haft mobilen så länge:) Men den är helt ok och bra den är tålig och det var bra att kunna fråga om råd.

pudlan

Just B2710 verkar funka dåligt med många slags BT-apparater, så jag tror faktiskt att det är just själva telefonen det är fel på.

Har fått veta att det finns en mjukvaruuppdatering som skulle kunna lösa problemet, men inte ens min sambo som "jobbar med data" ( :D) fixar det, så jag orkar faktiskt inte hålla på...

Min funkar vare sig med min handsfree eller i bilen, mer än stundvis, och min hyresvärd i stallet gav upp på att försöka få sin att funka med sina hörselkåpor och köpte nytt batteri till den gamla telefonen istället.

Men som sagt, det här gäller förhoppningsvis bara just den modellen.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
197
· Visningar
28 025
IT & mobiler Min gamma mobil är på väg att säga upp sig. Jag söker en vattensäker mobil gärna Ip67 och stöt tålig. Tappar rätt ofta mobilen så någon...
Svar
6
· Visningar
643
Senast: mandalaki
·
Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 713
Senast: MJLee
·
Äldre Jag har haft en Samsung Galaxy SIII mini, efter inte ens en vecka tappade jag den och spräckte skärmen... Hade trasig skärm i nått/några...
Svar
15
· Visningar
1 522
Senast: Presto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31