Bukefalos 28 år!

Tandköttet blödde

Joyride

Trådstartare
I morse när jag vakna så kände jag att jag hade något slemigt i munnen, trodde det var snor men när jag spotta ut det var det koagulera blod hela munnen var full med blod, skölde och skölde och till slut såg jag att det blöde i tandköttet. Körde med tandtråd och borsta tänderna då sluta det blöda efter ett tag. Har ingen infektion vad jag kan känna.
Varför börja det bara att blöda????
 
Blödande tandkött tyder på någon slags inflammation. Och det kan vara så att du har C-vitamin brist.

Redigerar mig själv till att du kan ha vitaminbrist, för vitaminer och mineraler är holistiska och samverkar och man har väldigt sällan bara brist på EN sak (vitamin/mineral) om man har bristsjukdomar.
 
U
I morse när jag vakna så kände jag att jag hade något slemigt i munnen, trodde det var snor men när jag spotta ut det var det koagulera blod hela munnen var full med blod, skölde och skölde och till slut såg jag att det blöde i tandköttet. Körde med tandtråd och borsta tänderna då sluta det blöda efter ett tag. Har ingen infektion vad jag kan känna.
Varför börja det bara att blöda????
Det låter som du har tandköttsinflammation, är du noga att rengöra mellan tänderna?
 

Liknande trådar

Hundhälsa Så kortfattat som det är möjligt: Tiken fick livmodersinflammation. Livmodern hade varit sluten men började till sist blöda. Den vägde...
2
Svar
23
· Visningar
5 401
Senast: Viva
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 363
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 282
Senast: __sofia__
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag skrev dethär igår kväll när jag hade panik och ALLT bara var förmycket i huvudet. Så sa den personalen som var med mig att jag kunde...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 131
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp