Tandläkar besök!!

Ida_79

Trådstartare
Kollade precis i hästens tandjournal... Han var där för ett år sedan,köpte honom för 3 månader sen!!! Det står att han har haft hakar!! Och sen ett ord jag inte vet vad det är "Buccala sår" Någon som vet vad detta ord betyder!

Sv: Tandläkar besök!!

Ingen ovanligt snarare standard att hitta i en tandjournal. Hakar är nog det mest vanliga man kan ha hos en häst.... om han var kollad för ett år sedan så innebär det ju att han haft en ansvarsfull ägare som kontrollerat och åtgärdat.

Ida_79

Trådstartare

mackan skrev:
Ingen ovanligt snarare standard att hitta i en tandjournal. Hakar är nog det mest vanliga man kan ha hos en häst.... om han var kollad för ett år sedan så innebär det ju att han haft en ansvarsfull ägare som kontrollerat och åtgärdat.
Japp verkligen!! Han har inga problem med munnen nu men har fått en tid hos tandläkaren på torsdag för bara en årlig kontroll!!! Vad får dom sådana sår ifrån då?

En fråga jag har om tandläkarbesök: Måste man åka till tandläkaren för att få tänderna kollade eller kan de göra hembesök? Vad brukar det kosta?

eldione skrev:
En fråga jag har om tandläkarbesök: Måste man åka till tandläkaren för att få tänderna kollade eller kan de göra hembesök? Vad brukar det kosta?

Båda frågorna beror ju helt på vem man anlitar. Vissa åker ju till stallet och gör hembesök, och priserna varierar ju också! :)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Har en häst på 20 år som var diffust halt under längre tid, har inte blivit riden på länge pga dessa problem utan endast...
Svar
0
· Visningar
232
Senast: Emmsan88
·
Hästvård Skulle låna en gasbinda av hästen för eget bruk och öppnade då en lätt dammig förbandslåda. I och för sig bra att den inte har varit...
Svar
13
· Visningar
846
Senast: Ajda
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
6
· Visningar
1 429
Senast: Murray
·
Hästvård Förstår att ingen kan svara mig på vad som är rätt eller fel, men söker lite stöd... Min häst är tre år. Jag köpte honom i slutet av...
2 3
Svar
49
· Visningar
2 024
Senast: Nevermind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar