Bukefalos 28 år!

Tandvårdsförsäkring

Fel av mig. Kollade nu, 118kr betalar jag.

Hos oss är det nästan enda chansen att bli kallad regelbundet. Det står i avtalet att du ska undersökas en gång per år. Har du ingen försäkring kan det dröja flera år mellan kallelserna.
 
Fel av mig. Kollade nu, 118kr betalar jag.

Hos oss är det nästan enda chansen att bli kallad regelbundet. Det står i avtalet att du ska undersökas en gång per år. Har du ingen försäkring kan det dröja flera år mellan kallelserna.

Fast här så kollas du på det intervall de anser lämpligt. I mitt fall var 18:e månad.

Betalar 158 kr/mån. För exet skulle det bli 450 kr/mån...

TS - vad det kostar beror på ålder och tandhälsa mm
 
Det är också olika beroende på landsting.
Så googla på ditt landsting och frisktandvård så borde du få fram nåt.

Jag har haft det i över 10 år, har ganska kassa tänder och betalar mellan 99-219 kr/månad. Jag har lagat ganska många tänder, opererat ut en visdomstand, fått en ny bettskena. Lustgas och lugnande inför ingrepp ingår inte, annat har det mesta ingått.
 
Jag betalar 1100 per år. Allt utom kosmetiskt och skador vid olycka (öl jag minns rätt) ingår. Tror jag har hyfsat bra tänder kallas var 18e månad.
 
Priset beror också väldigt mycket på vem det är som gör bedömningen av vilken premiegrupp du hamnar i. Jag som alltid varit i grupp 1 skulle plötsligt (trots att min tandstatus var densamma som "alltid") hamna i en högre grupp och betala mer än 3 ggr så mycket när jag skulle teckna om mitt avtal för 4 år sen. Valde då att säga upp det för att det var för mycket pengar. Under kommande två år fick laga ett hål men kom ändå under summan för vad försäkringen skulle ha kostat mig. Vid nyteckning (trots det nylagade hålet) kom jag ner i grupp 1 igen och har varit där sen dess.
Alltså, be dem göra e bedömning, kolla vad det kosta och vad som ingår och ta beslutet därefter, du kan tacka nej om du vill (o betala för besöket).

Jag är alltså i grupp 1 och blir kallad var 18e månad, då gör de en koll o tar lite tandsten oftast. Jag betalar 50-75 kr/mån.
 
Jag betalar 76kr/månad. Koll en gång per 18 månader. Först gjorde de typ en besiktning av tänderna och har man hål så måste man laga det först (och betala för) och sen efter det kan man få sin tandvårdsförsäkring.
 
Jag betalar 255:- i månaden. Tycker egentligen att det är dyrt, de senaste åren har jag enbart gått på kontroll. Men de säger att jag hamnar så högt pga två gamla rotfyllningar och en visdomstand som ska dras ut. När visdomstanden är borta ska det bli billigare (om inget annat tillkommit) men eftersom jag väntat i 1,5 år så hann en ny avtalsperiod börja innan jag blivit av med tanden.
 
Jag betalar 50kr/månaden. Har precis dragit ut 2 visdomständer och ska få bettskena igen och jag är väldigt glad att jag betalar varje månad för det hade blivit fina räkningar nu annars :s
 
Fel av mig. Kollade nu, 118kr betalar jag.

Hos oss är det nästan enda chansen att bli kallad regelbundet. Det står i avtalet att du ska undersökas en gång per år. Har du ingen försäkring kan det dröja flera år mellan kallelserna.

Det går ju att ringa och boka tid själv.
 
Jag betalar 255:- i månaden. Tycker egentligen att det är dyrt, de senaste åren har jag enbart gått på kontroll. Men de säger att jag hamnar så högt pga två gamla rotfyllningar och en visdomstand som ska dras ut. När visdomstanden är borta ska det bli billigare (om inget annat tillkommit) men eftersom jag väntat i 1,5 år så hann en ny avtalsperiod börja innan jag blivit av med tanden.

Det låter jättedyrt.
Jag har ingen försäkring. Min tandläkare har tagit en tusenlapp per visdomstand som jag dragit ut. Vanlig undersökning går på runt 600:- går en gång per år.
 
Jag har valt bort försäkring trots att jag skulle hamnat i den billigaste kategorin. Köper istället deals på Let's deal. Går till tandläkaren var 18:e månad som jag är rekommenderad.
Senast betalade jag 129 kronor vilket alltså ger ett snitt på drygt sju kronor per månad.
 
Det låter jättedyrt.
Jag har ingen försäkring. Min tandläkare har tagit en tusenlapp per visdomstand som jag dragit ut. Vanlig undersökning går på runt 600:- går en gång per år.

Du hade inte fått betala 255 kr då. Som sagt, det beror på ålder, hälsa och tandstatus vad du får betala
 
Gå dit, bli bedömd och så får du ett pris.

Jag skulle få betala rätt många hundralappar per månad pga gamla synder. Så det skulle inte löna sig. Vill dessutom inte byta bort min privata tandis som är super.
 
Du hade inte fått betala 255 kr då. Som sagt, det beror på ålder, hälsa och tandstatus vad du får betala

Jag skulle hellre skjuta mig i foten än gå hos folktandvården här så det är ändå inget alternativ.
Min tandläkare ville nästan gråta när han såg vad de gjort och inte gjort med mina tänder.
 
Har för mig att jag betalar lite över 100 kr/månad. Ett år hade jag en hel del som behövde göras, aldrig haft hål men rengöring, någon extra omgång tandsten och tandhalsar som isade.

Väl värt att betala för frisktandvård med tanke på min låga kostnad.
 
Du hade inte fått betala 255 kr då. Som sagt, det beror på ålder, hälsa och tandstatus vad du får betala

Fast hon hade ju dragit ut två visdomständer? Så innan dessa var utdragna hade det ju blivit ganska dyrt i alla fall, eftersom just visdomständer som de misstänker kommer behöva dras ut gör att det blir dyrt. Senaste tre åren har jag enbart gått på kontroll var 18:e månad, trots det betalar jag 255:- (visserligen två gamla rotfyllningar som sagt, men tandläkaren uppgav att det kommer bli billigare perioden efter att mina visdomständer är borta).
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu börjar tandvårdsförsäkringen på folktandvården fasas ut i mitt län och jag har börjat titta på privat försäkring då mina lagningar...
Svar
0
· Visningar
355
Senast: Fiorano
·
Samhälle Finns det någon som har koll på hur det funkar att köpa Resplus-biljetter till små ställen. Jag kan se förbindelserna när jag söker i...
Svar
14
· Visningar
673
Senast: MiaMia
·
Mat Nubråkar det vara så att jag fixk en göassmaskin igår 😇. Har bara hunnit testa en snabb vaniljglass men tyckte det blev jättebra. Jag...
Svar
14
· Visningar
286
Senast: Skjøldur
·
Kropp & Själ Jag har väldigt små/smala/trånga hörselgångar och har svårt att hitta in ear-lurar som håller sig kvar i öronen. Jag byter alltid till...
Svar
10
· Visningar
554
Senast: Murray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp