Bukefalos 28 år!

Tankar kring vad man kan göra med det här utrymmet?

YorkWann

Trådstartare
Jag har egentligen ingen idè om vad jag vill ha där, men just nu så utnyttjas det bara av katterna. Lite knepiga mått är det med och ett trappsteg mitt i.

DSC_0141.jpg


DSC_0142-1.jpg


DSC_0144.jpg


Här står jag i "utrymmet" och tar kort mot den hallen man kommer från så att säga.
DSC_0156.jpg
 
Sv: Tankar kring vad man kan göra med det här utrymmet?

OT

Men det var allt en linslus till katt du har :rofl:
 
Sv: Tankar kring vad man kan göra med det här utrymmet?

Hehe jag vet, hon är inte så förtjust i människor på direkten, man får vinna hennes hjärta :p Men när kameran åker fram så... :cool:
 
Sv: Tankar kring vad man kan göra med det här utrymmet?

Jag tycker det ser ut om att du redan är på gång att bygga nån sorts bibliotek där. Varför inte göra det mer stilrent och kanske även ha prisskåp (om du tävlar - har ingen aning), minnes grejer och sånt där? För rummet ser ut att vara genomgångsrum också så att göra ett gästrum av det verkar dumt om man ska ut genom dörren ibland.
 
Sv: Tankar kring vad man kan göra med det här utrymmet?

Nja, det är balkongen som är ut där. DEt har varit huvudingång där förr :) Så utrymmet har således vart hall. (Gamla jackhängaren skymtar)

Haha bibliotek, tack! :) Jo, det hade ju varit trevligt iofs!
 
Sv: Tankar kring vad man kan göra med det här utrymmet?

Gillar du handarbete o sömnad? Jag ser framför mig ett litet syrum! :love: På hyllorna ligger lite olika tyger, askar med knappar, trådrullar, kantband etc. På lilla bordet står symaskinen, på ena väggen monteras strykbrädan för enkel nedfällning, kanske inbyggd i ett "skåp" där man även kan ha strykjärnet?
 
Sv: Tankar kring vad man kan göra med det här utrymmet?

HAHAHA! :bow: YW och sömnad :rofl: Hon tejpar och limmar upp sina gardiner!
 
Sv: Tankar kring vad man kan göra med det här utrymmet?

Gillar du handarbete o sömnad? Jag ser framför mig ett litet syrum! :love: På hyllorna ligger lite olika tyger, askar med knappar, trådrullar, kantband etc. På lilla bordet står symaskinen, på ena väggen monteras strykbrädan för enkel nedfällning, kanske inbyggd i ett "skåp" där man även kan ha strykjärnet?


Handarbete, räknas tova tomatar? :idea:

Men det lät verkligen som en supertrevlig idè! :laugh:

Men eh, tyvärr är det som Glim säger, jag öhm, klippte av mina gardiner på måfå och limmade nertill istället för att fålla :crazy: :cool: Sömnad har tyvärr aldrig varit min starka sida..
 
Sv: Tankar kring vad man kan göra med det här utrymmet?

Bokhylla (men lägre där nere också)? Sen en fåtölj mitt emot? Liten mys/läshörna helt enkelt?
 
Sv: Tankar kring vad man kan göra med det här utrymmet?

Mm, funderat på det med, men det som är, är att det blir lite knepigt med dörren. Det är ju ingen genomgång, men de användsju. Eller förstod jag dig fel? :)
 
Sv: Tankar kring vad man kan göra med det här utrymmet?

Nä, tänkte inte på att dörren ska kunna användas, en hylla kanske man i och för sig kan komma undan med. Men värre med fåtöljen då.
 
Sv: Tankar kring vad man kan göra med det här utrymmet?

Mm, får fundera vidare!

(Verkligen skit att man inte håller på med sömnad, ka nverkligen se lilla symaskinen på skrivbordet där och alla korgar med trådrullar och nysan :p )
 
Sv: Tankar kring vad man kan göra med det här utrymmet?

ett tag sen dom hyllorna dammtorkades ;)

Sorry kunde inte låta bli ......:o
 
Sv: Tankar kring vad man kan göra med det här utrymmet?

ett tag sen dom hyllorna dammtorkades ;)

Sorry kunde inte låta bli ......:o

Det var inte bara ett tag sen , det var ett jäkla tag sen! :D Sen envisas katten med att gå där, så det syns ännu bättre! :cool:
 
Sv: Tankar kring vad man kan göra med det här utrymmet?

Nu kanske det här kommer helt från det blå. Men släng alla böcker /plocka undan dem. Ställ dit vaser, prydnader, blommande växter.
smyckesträd är ju kanonfina!
De där hyllorna är ju världens dröm!

Annars kan man ju verka lite intellektuell och lägga fram böcker typ, Davinci koden, stephen King, Shantaram med mera :) Hihi.
 
Sv: Tankar kring vad man kan göra med det här utrymmet?

meditationsrum?
gästrum?
kreativt rum?
lyxig garderob?
musik/dataspelsrum?
 
Sv: Tankar kring vad man kan göra med det här utrymmet?

slå ner väggen så slipper du fundera, och får en ny hobby på köpet. :D(varför laga mat när man kan laga hus?)
 
Sv: Tankar kring vad man kan göra med det här utrymmet?

Annars kan man ju verka lite intellektuell och lägga fram böcker typ, Davinci koden, stephen King, Shantaram med mera :) Hihi.

Blir inte det där en extrem motsägelse? Ingen av de uppräknade böckerna kan väl kallas nått mer smickrande än kiosklitteratur?:crazy: Då tror jag att Bra Böckers uppslagsverk som står i hyllorna på bilden ger ett bra mycket mer intellektuellt intryck. Varför man nu skulle vara ute efter att ge det.:confused:

/Migo
 
Sv: Tankar kring vad man kan göra med det här utrymmet?

What! :eek:
Slänga böcker! Det måste ju kännas lite som att amputera en kroppsdel...

Jag tycker bibliotek och stilren förvaring i kombination med en och annan snygg onöda (prydnadssak) Det skulle genast ge ett lugnare intryck med "hela" bokhyllor, alltså som står på golvet med sidor på. Typ IKEAs Billy.
Två höga, varav en med dörrar för diverse småprylar, pärmar o annat som ser rörigt ut och en eller två låga mot snedtaket till. Ställ också de höga och tunga böckerna längst ner, så blir det bättre balans för ögat.
Ännu bättre blir det om du sätter hyllorna på den andra väggen och låter den nuvarande hyllväggen bli en "gallerivägg".
Du har ju den tuffa blåa gubben och sen ser jag nån mer spännande bild till vänster på det sista fotot. Se till att tavlorna inte sitter för högt på väggen och med en rak linje i underkant. Smarta tavellister gör att man lätt kan flytta tavlorna så att det ser harmoniskt ut, vartefter samlingen utökas. Det är lätt och billigt att få till en stämningsbelysning om du fäster upp en ljusslinga på en smal bräda och lägger ovanpå hyllorna, inskjuten mot väggen så den inte blir synlig.
// Smirk
 
Sv: Tankar kring vad man kan göra med det här utrymmet?

slänga böckerna komemr inte på fråga, har ju alla mina kungaböcker där ju :D Nä, sen är det mycket böcker som jag ärvt och bra böcker lexikon var min gammelmormors, haft våra stunder när vi slagit upp värdlsiga ting i dem. :) Nedersta hyllan som inte kom med på bild är full belamrad med gamla böcker med!

smirk; jo jag fundera på att öpa korgar på ikea iaf, så det blir lite mer "enhetligt" i bokhyllan! Tavla har jag bara en på den väggen sen. Ser nog ut som de sitter högre än de gör, då jag står två trappsteg ner när jag tar kortet. Gillar själva hyllorna, så ta ner dessa och köpa billy gör jag inte :p Belysning var med en bra idè!
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hemmet Hej Jag vill göra om ett hörn av min lägenhet till en läshörna, eller reading nook som det också heter. :) Jag känner att jag vill göra...
Svar
17
· Visningar
905
Senast: Bison
·
Övr. Hund Hundens mankhöjd Utrymme för en ensam hund < 25 cm 2 m² 25–35 cm 2 m² 36–45 cm 2,5 m² 46–55 cm 3,5 m² 56–65 cm 4,5 m²...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 886
Senast: Fetaost
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 224
Senast: kolblakkur
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 807

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp