Tänkte bara berätta att min valack

mimus

Trådstartare
Står med misstänkt senskada sedan i tisdags.
Har tid på kliniken på tisdag, och fram till dess försöker jag hålla huvudet kallt.

Han har väldigt ont och är rejält svullen. Ingen "banansena" men på sidorna längs skenbenet.
Han ömmar inte på skenben,griffelben eller gaffelband. Men när vet kände igenom djupa och ytliga böjsenan så skakade hela hästen av smärta......

Det där med att rejsa i hagen och vara dressyrhäst rimmar inte alltid ihop.....:(

Sv: Tänkte bara berätta att min valack

Men lilla Indy då. Hoppas det inte är allvarligt. Du uppdaterar väl när du har varit inne?

Tröstkramar

Åh vad tråkigt:crazy:

Han måste ha gjort något riktigt illa i hagen för det, kanske trampat ner i hål eller något? :confused: Men har för mej att olycksfallskador på sena är bättre än förslitning i alla fall. Om det är någon tröst...

Usch vad tråkigt :( hoppas verkligen att det inte är så illa...
Håller alla tummar!

Men lilla Indy då. Hoppas det inte är allvarligt. Du uppdaterar väl när du har varit inne?

Tröstkramar

Jadå, hur går det för dig, ska du serva släpet?
Jag som hade tänkt att vi kunde rida tillsammans då....Du på Indy och jag på Birka...men en fika duger!!:love:

Usch vad tråkigt :( hoppas verkligen att det inte är så illa...
Håller alla tummar!

Jag hoppas jag med. Blir det en lång konvalecent så känns det just nu lite "tungt" att få¨igång honom igen, han blir ju 18 till våren. Men, jag ska hålla humöret uppe till jag vet.

Tack för tummhållningen.

Åh vad tråkigt:crazy:

Han måste ha gjort något riktigt illa i hagen för det, kanske trampat ner i hål eller något? :confused: Men har för mej att olycksfallskador på sena är bättre än förslitning i alla fall. Om det är någon tröst...

Jag har inga hål i hagen, svårt att veta. Men jag håller med om att det brukar behövas rätt så mycket kraft för att skada en sena. Han sprang som en besatt i fredags när 4 åringen kom hem, och kändes lite överansträngd uppe i senfästet, då bestämde jag mig att ha honom lindad i hagen ett par dagar, så han gick med linda när det hände. Jag blir tokig på mig själv att jag inte DÅ gjorde en liten hage, iom att jag vet ju att han är en spelevink och far rätt rejält med sin lille vän på dagarna...

KL

Egentligen så hör väl detta inte hemma på dressyrgnägg, men jag ville att mina vänner här skulle få veta. Jag har fått så mycket stöd och support under lång tid. Hoppas tråden får ligga kvar några dagar, i alla fall till på tisdag.

Jo det är klart att den måste, så du får berätta då. Hoppas det är något annat, men det låter ju onekligen som senan om det är där han ömmar:crazy:

Senast ändrad av en moderator:

Stackare, håller tummarna på att allt ska gå bra! Håll oss uppdaterade!

Hur mår han idag?

Åhhhhhh det hade ju varit jättekul. Jag försöker boka tid men det går sådär. De ska ringa tillbaks men det verkar ha mycket att göra. Jag vill helst serva den innan snön kommer då jag inte har några vinterdäck:angel:

Åhhh Mimus - vad tråkigt nu när det började hända så mycket saker!

Min kille var också på rejält rejshumör häromdan, matte sitter på jobbet och har ont i magen... glad att han kan och vill galoppera, rädd att han ska slå upp sin skada igen.

- frimärkssamling kan vara ett alternativ -

Håller tummen!/:cool:

Hur mår han idag?

Åhhhhhh det hade ju varit jättekul. Jag försöker boka tid men det går sådär. De ska ringa tillbaks men det verkar ha mycket att göra. Jag vill helst serva den innan snön kommer då jag inte har några vinterdäck:angel:

Jag har eheller inte vinterdäck, men det brukar ju vara "året runt däck på dessa släp. Jag har det i alla fall.

Svullnaden har gått ner så pass mycket att jag fått byta zinkabandagen två gånger.

Det är ju bra, men det betyder ju inte att det skulle läka fortare.
Han accepterar väldigt bra att stå inne.

Tycker han stödjer bättre på benet, :) Å andra sidan så står han ju på finadyn.

Åhhh Mimus - vad tråkigt nu när det började hända så mycket saker!

Min kille var också på rejält rejshumör häromdan, matte sitter på jobbet och har ont i magen... glad att han kan och vill galoppera, rädd att han ska slå upp sin skada igen.

- frimärkssamling kan vara ett alternativ -

Håller tummen!/:cool:

Ja, det är jättetråkigt...:(

Jag vet, man får ont i magen. Och så här års är det alltid värst med springandet.

Usch vad trist.
Men då behöver du en orastad fullblodshingst att rida över vintern;)

Fniss, jag tror inte det.

Jag har ju fördelen med att ha Birka, så rida kan jag, men det går ju inte att jämföra.
Jag hade hoppats kunna rida honom några år till.

Stackare, håller tummarna på att allt ska gå bra! Håll oss uppdaterade!

Tack för tumhållning!
För en gång skull så hoppas jag att helgen går fort...jag vill ju veta hur pass illa eller inte illa, det är.

Stackars er!! Håller iaf. tummarna! Måste han stå på box till på Tisdag nu då?

Stackars er!! Håller iaf. tummarna! Måste han stå på box till på Tisdag nu då?

Ja, det är lika bra tills jag vet säkert vad det är.

Nu ikväll när jag byte zinkabandet så tyckte jag att svullnaden lag sig lite mera.:)
Man ser tydligt nu vart det onda sitter.

Det var ju skönt iallafall, att man kan se att det går lite åt rätt håll!

Mitt sto var jättehalt när jag tog in henne frånhagen nu i em, när jag red i morse var hon super fräsch!:crazy:

Man blir ju lagom nipprig och jag har pratat med vet. och hovslagare omvartannat i flera timmar känns det som, får iallafall komma hem till klinikvet. imorgon så han kan dra av skon och känna igenom henne! Supersnällt, men gusch vad orolig jag är - vi "hoppas" på en hovböld:crazy:

Nej, usch! Det gör ju inte det nej.
Min häst fick fnatt en gång av att gå i sjukhage efter sin kotledsinflammation.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Vilken hundras?
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Tillbaka