Sv: Tänkte bara berätta att min valack
Hur gör du med hagen?
Den bör ju vara hård den med.
Skönt att han är bättre, men jag skulle vara försiktig i överkant
Jag fattade inte så mkt av termerna, men antar att det är bra.
Gillar han läget i sin "utebox"
Ang hagen så har jag ju 3 alternativ.
Den första lilla som jag gjorde, är ca 4*4 kvm, den blev så lerig trots att jag försökte drenera den och lägga på grus. Han får INTE heller gå ut i sjukhage om det är djupt underlag.
Uteboxen jag gjorde trivs han inte i, så den har jag inte använt på flera veckor.
Den tredje jag gjorde nästan brevid den första är väldrenerad från början, för intill den ligger min gjutna spolplatta utomhus.
Den är lite större, ca 4*6 kvm, och där är han lung, har bra utsikt över hagarna och de andra tre.
I dag och i går så har det blåst kopiöst, jag försökte ställa honom ute, men han är på tok för pigg, så idag har han faktiskt varit inne hela dagen men iom att jag får skritta honom mera så har han accepterat det utan problem.
Jag har gått med honom idag 15 min vid tre tillfällen och ska ta en tur i kväll med.
Jag är fortfarande extemt försiktig, men jag får inte hjärtstillestånd om han sprätter, iom at vet sa att det klarar han av.
Trava fick jag INTE göra alls. Från igår till ca 5-6 veckor är det skritt i högst 1 timme/dag, på hårt underlag.
Efter ÅB om 5-6 veckor och det fortsätter se positivt ut får vi börja jogga lite.
Däremot fick jag rida honom i skritt om jag ville.
Hänger du med bättre nu?