Tänkte bara berätta att min valack

Sv: Tänkte bara berätta att min valack

Åh vad härligt!!!
Det är ju det jag sagt, att är det någon häst som borde ha läkt bra så är det Indy med tanke på hur tapper han är. Och på vilken bra matte han har! :D

Kämpa på!

Åh vad skönt att höra att det går så på rätt håll!! Låter ju väldigt positivt!

Och jag tycker inte att du ska oroa dig för den lilla hältan. Det tar ju tid och med tanke på att det inte är färidgläkt ännu så finns det gott hopp.

Fortsätter att hålla tummarna för er!

Ååååhh vad glad jag blir av att höra det här!! Indy har tur som har en mamma med sådant tålamod som du.. :love: Fantastiska nyheter!!!! :bump: Nu måste jag ta mig i kragen och komma å hälsa på er igen! Var alldeles för längesen nu! Världens största kramar till er!

Åh, vad härligt att höra!

Läst igenom hela tråden och det är jättekul att höra att det läker så fint!!

Håll ut nu så blir han nog helt bra så småning om :banana:

Hur gör du med hagen?
Den bör ju vara hård den med.

Skönt att han är bättre, men jag skulle vara försiktig i överkant :cool:

Jag fattade inte så mkt av termerna, men antar att det är bra.

Gillar han läget i sin "utebox"

Jag kan upplysa dig om att Mimus ÄR försiktig i överkant. Annars hade inte hennes häst läkt så pass bra som han faktiskt har gjort. :)

Vad roligt att han har blivit bättre. Blir glad för din skull.
/molle

*kl*

Vad underbart att höra Mimus!
Det går åt rätt håll och du har gjort ett helt outstanding jobb som tagit så väl hand om din Indy.

Fortsätter hålla alla tummar för er!

Jag vet det, men jag tänkte mest på det där att börja trava honom.

Jag är ju inte helt insatt i hur pass allvarlig skadan var, men tror att det var ganska dålig prognos- varav jag skulle ta det mer sakta än rekommendationen.
Men det är som sagt jag det.

vi får hoppas att det förblir fruset i marken.

Mim!

Jag har inte vågat skriva innan, men Nuuuuuuuuuu börjar det kännas bra!

Han kommer fixa detta och det är helt tack vare din omsorg.

Du är fantastisk:love:.

Tack alla för att ni bryr er och gläds över förbättringen!!

:love::bow::bow::love:

Hur gör du med hagen?
Den bör ju vara hård den med.

Skönt att han är bättre, men jag skulle vara försiktig i överkant :cool:

Jag fattade inte så mkt av termerna, men antar att det är bra.

Gillar han läget i sin "utebox"

Ang hagen så har jag ju 3 alternativ.
Den första lilla som jag gjorde, är ca 4*4 kvm, den blev så lerig trots att jag försökte drenera den och lägga på grus. Han får INTE heller gå ut i sjukhage om det är djupt underlag.

Uteboxen jag gjorde trivs han inte i, så den har jag inte använt på flera veckor.

Den tredje jag gjorde nästan brevid den första är väldrenerad från början, för intill den ligger min gjutna spolplatta utomhus.
Den är lite större, ca 4*6 kvm, och där är han lung, har bra utsikt över hagarna och de andra tre.

I dag och i går så har det blåst kopiöst, jag försökte ställa honom ute, men han är på tok för pigg, så idag har han faktiskt varit inne hela dagen men iom att jag får skritta honom mera så har han accepterat det utan problem.

Jag har gått med honom idag 15 min vid tre tillfällen och ska ta en tur i kväll med.

Jag är fortfarande extemt försiktig, men jag får inte hjärtstillestånd om han sprätter, iom at vet sa att det klarar han av.

Trava fick jag INTE göra alls. Från igår till ca 5-6 veckor är det skritt i högst 1 timme/dag, på hårt underlag.

Efter ÅB om 5-6 veckor och det fortsätter se positivt ut får vi börja jogga lite.

Däremot fick jag rida honom i skritt om jag ville.

Hänger du med bättre nu?

:)

Vad underbart att höra att det läkt så fint!! :banana:

Förstår inte hur det är praktiskt möjligt att promenera hästen 15 min 4 gånger om dagen? Vad gör du på dagarna egentligen? Helt fantastiskt av dig i alla fall!

Vad underbart att höra att det läkt så fint!! :banana:

Förstår inte hur det är praktiskt möjligt att promenera hästen 15 min 4 gånger om dagen? Vad gör du på dagarna egentligen? Helt fantastiskt av dig i alla fall!

Vad jag gör på dagarna....är i stallet...

Nej, jag har på så sätt ett förmånligt liv, som bor/jobbar/ har stall på samma gård och omnejd.

Jag börjar jobba kl 8 på morgonen, släpper ut de andra vid 7 och då kan jag går en kvart på morgonen. Är det bra väder så låter jag honom stå i uteboxhagen medans vi har morgon rapport mellan 8-9.

Beroende på hur min fm ser ut, så kan han ev stå ute en timme under fm. Vi äter lunch på jobbet vid halv tolv. På min rast går jag ca 15 min med honom och sedan beroende på em på jobbet kan han stå ute en timme till.
Jag slutar vid 15. Då tar jag en promenad till, sedan står han ute medans jag mockar de andra boxarna.
Ev går jag ner vid 19 tiden och promenrar annars gör jag det vid kvällsfodringen vid 22 tiden.

Nu när jag vågar lämna honom endsam i uteboxhagen en stund så känns det mycket lättare för mig, det var värre de första 5 veckorna då jag inte vågade lämna stallet när han var ute.

Sedan varierar det så klart med promenaderna, beroende på sonens tider och mat + annat i livet som måste in. Vädret påverkar ju oss också.

Nu har det ju blåst rejält och då har han inte fått gå ute alls i boxhagen och vi skulle bort på dagen så jag gick 15 min på fm, 20 på em, och ska ta en promenad i kväll också.

Som en vän sa till mig, det hade varit omöjligt att kunna göra som jag gjort utan de förutsättningarna jag har + att jag är så notorisk.

Tack för att även du gläds åt våra framsteg!!!

I

Vad skönt att höra att det går åt rätt håll! :banana:

:)

Ja, visst är det härligt! Jag har verkligen pendlat och misströstat i perioder.

Däremot har jag väl accepterat att tävla lär han inte göra mer i alla fall, det krävs för mycket för att jag tror att han ska kunna återhämta sig så vid sin ålder. Även fysiskt och muskulärt. Men som någon sa, undrens tid är inte förbi.

Vi får ta en månad i taget och se hur det så småningom slutar.:)

Tack för specificeringen:banana:

Har en klar bild.

Tänker på vä'dret som är nu.
Tur att det är DU o inte ngn som tycker att han ska klara av att vara ute ändå.
mina har stått inne mkt o blir inte tokiga för det- det vet ju hur det är där ute:eek:

Å vad ni är tappra.':bow:
Ska be en bön att det förblir fruset*har lite egenintresse av det oxå:angel:).

Hur var egentligen prognosen?

Jag fick ju 60% efter op. lösa benbitar.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka