Bukefalos 28 år!

TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Tack :)

Får bara kolla upp sen när det närmar sig , om jag har barnvakt osv.
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

KL
Ja – här gäller det att hänga med, annars befinner man sig snabbt utanför gänget. Om jag förstår det rätt så planeras tur till tant Kat, Småland och turridning. Kul! Hoppas ni får det koseligt på alla vis! Jag har varit på väg till tant Kat i snart ett år – och missar även denna gång (en släkting fyller 80 och jag & moster tar med henne på Göteborgsoperan – Sunset Boulevard).

@Voff – säger bara kram.

@Pinto – det verkar som det bara är du som kan träffas i Gbg. Vi kanske kan ta en fika som förr-förra året? Det är flera saker jag vill se i paddocken så jag kommer vara där ett par dagar. Ska förstås shoppa lite också…

@Alla - jag hinner inte vara här så mycket på ett tag – så jag passar på att säga – ha ett gott nytt år!
Mitt ledord för 2011 blir ”inspiration”. Ska försöka hitta så mycket som möjligt.
Ha det bra – hälsar Ponnytanten
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

tant ponny lever!!!..
och du far bara ta dig tid att komma hit, annars missar vi ju ut pa flingor, ville, far under andan etc.. hur fungerar faret forresten?? och mushalen, kunde du fixa dem??
vill ocksa klargora att voffie och jag har pratat om att komma ner pa LORDAG av show for shopping, jag med tag, hon med tag?kommer ni att vara dar da?
sa ar det trip till Ullared, och tanttraff pa torpet och sen till syrran och B***s och sen ritten. Nagot av detta kan du val komma med pa?? Det ar val bara traffen pa torpet och showweekend som har datum, och ritten forstas.. resten kommer val sa smaningom..
Nu ar det dags for stallet igen.. det blir att forsoka fa ut lite bollar under dessa helgdagar...har ingen lust att ga ut och vara fyllekaja och det kostar pengar, som kan anvandas till ho..
Voffie: har du ingen printer? Eller ett alternativ ar, be begravningsbyran nar de sander ut tackkorten att bifoga ditt speech.. eller om du kan skriva ut det pa putern och sen ta till ett tryckeri.. bibliotek i fargelanda?? ring, du kommer att vara busy i afton.. lycka till..
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Hör du du Kat....... Jag höll på att smälla av när jag läste ditt inlägg. "får under ändan och mushål". Hur f-n låter det. *rodnar*
Fåret fungerar utmärkt - när jag väl kommit upp. Jag har svårt att kravla mig upp p g a "bakvalvet". Pallproblemet kvarstår alltså (vet inte om någon såg - men jag efterlyste tips på en högra pall än den kära Bekväm, så om någon har ett tips på "standardpall" så är jag tacksam. Annars får vi banka ihop något).

Jag kommer att vara på Eurohorse på lördagen och någon veckodag. Ses kanske då... :)
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

:love:Tack söta du för bilden på Zeb och hans matte, den är utskriven och klar att sättas upp i sadelkammaren. Hm.:idea: Kanske ska jag sätta den i Ottos box för att visa hur manar och svansar ska se ut!;)

Angående pall, gör en som Bekväm men med högre ben, kanske ett trappsteg till.
 
Senast ändrad:
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Hör du du Kat....... Jag höll på att smälla av när jag läste ditt inlägg. "får under ändan och mushål". Hur f-n låter det. *rodnar*
jamen du har ju ett farskinn under andan och det var ju mushal pa vojlocken.. varfor du rodnar over det vet jag inte..
sager tant kat som ar helt lost..
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Visserligen skulle inte några kilos viktminskning vara helt fel. Men tror det finns mindre plågsamma sätt.
Tror tom att jogging (hemska tanke) skulle vara att föredra.

Nu har jag bara tronat hälften av tiden och det jag stoppar i mig stannar åtminstonde en liten stund.
Finns det liv finns det hopp.:D
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

:D:D:D Ni är inte kloka på en enda fläck...... Får under rumpor å mushål nån annanstans...Jag döööööör:rofl:


Här har jag iaf precis fått stalltjänsten avklarad, var kallt, stelt men ändå ganska underhållande.... fick tid till tankesortering.... å det var skönt...

Sååå, Tant Kat vill ut å flyga helikopeeter...nice:eek: hmmm, tror nog Kamel skulle höjt på ett ögonbryn om det landade en sån här, på vår gård...:rofl:
Men, jo, visst, det går faktiskt både buss å tåg från lilla jag men pengapungen är rejält tom nu fram till mars efter all jul och sånt.... men jag hoppas ni fotar ett foto i timmen å slänger ut i tråden så man ändå kan känna sig delaktig....
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Nopp...ingen skrivare till datorn. Jag tar tjuren i hornen och säger det till dem. Tacket kommer ju från mitt hjärta så de kommer nog att förstå.
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Stallet klart för ikväll. Kelly är så lugn och go så ni anar inte. Den rabiata draken som jagade mig ur boxen för några veckor sen är som bortblåst. Och juvret det bara krymper :banana:
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

ok tant kamel.. om pengapungen ar tom fram till march sa kan du ju komma, sedan denna illustra sammankomst ar i slutet av march.. tank pa det och sag till hubby att du bara maste komma och mota alla dina tantvanner..
annars far val du och piraja ha eran norrlandska tant traff.. dock OM du kan skaffa en ren i vita paket och lite av de dar gula baren sa kommer jag garna upp, medtager stort myggnat haha..
i kvall vafflor, med hemmagjord vild hallonsylt, mums det..
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

skont att du kan swisha ivag till stallet och vara hemma inom en timme eller hur?? du far ta fram dina skidor eller spark och susa dit...motion bada vagar..
men glad att kelly mar bra, hon trivs tydligen.. och vem som helst har ju hellre present company an en liten shetunge hangandes pa tuttarna och en semi erhhmmm ijeet som sallskap..
juvret skall krympa och sen har hon taxoron hehe.. jag sprayade fanta idag och som de sager, nar man blir gammal gar allt soderut.. yep hon har taxoron nu med...
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Det händer verkligen saker här hela tiden.En träff låter ju himla kul:).Jag lägger schema själv med jämna mellanrum så jag kan vara ledig den helgen.

Skulle gå fint att samordna så särbon hälsar på sin ena dotter.Hon bor norr om Arvika i en by som heter Brättne.Känner du till den?

Och verktyg finns massor här också och det inte jag har kan man låna av mannen.Han har minst två uppsättningar av ALLT.

Men vad ska vi ha alla dessa verktyg till?Ska vi riva ner eller bygga upp:confused:?

Och...var det inte meningen att vi skulle hjälpa dig och du ta det lungt?Alltså ska du inte ordna med mat o sånt det kan vi fixa vi ihop.
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Kl
Har smugglat hem ett träns från stallet.Det behöver putsas med det är så snabla kallt där. Ingen värme i sadelkammaren...
Nu är frågan, hur ska jag lyckas putsa det här hemma utan att min kära sambo uppmärksammar mina förehavanden?
(han är måttligt förtjust i hästprylar i hemmet)
Märkligt nog verkar verktygslådor och annat kraffs fungera..hmmm
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Denna tråden är helt otroligt rolig att läsa!! Har skrattat mig fördärvad i kväll! Tänk om alla vi här inne skulle träffas, vilken skrattfest det skulle bli! Cizma och Kat, ni skulle få vara standup comediens (stavas det så?) hela kvällen! Det skulle ta en vecka för smilbanden att bli normala igen, och magen fått en gympa som heter duga!

Å, jösses, säger jag bara!:D:rofl::rofl:

S.
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Visst är Zeb kalas?!? 24 år ung. Dessutom är helt fantastiskt ARTIG och BELEVAD herre! Hör du, jag är lite nyfiken på din pålle - lite fler bilder kanske? Ponnyn på min bild är en B-ponny som min dotter red & tävlade med för en massa år sedan. Han är och förblir min "hjärtans kär". Han var/är (har inte träffat honom på länge) också svart med vita prickar..... Vet du vilken den andra Zeb-avkomman på Gotland är?
Pall ja. Jag tänkte försöka få tag på en färdig - hittar säkert en om jag googlar. Ska bara ta mig för! :)
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Han kanske är extra trött i kväll så då kan du putsa det när han har somnat.;)

S
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Tant alg: stang in dig i badrummet. lol. multitasking du vet.. heck, kan man sitta dar och lasa i en timme sa kan man sitta dar och putsa trans ocksa..

lustigt det har med hastsaker i huset.. jag kanner mitt hela hus ar en sadelkammare. tacken i hallen, hinkar i duschen pa tining, grimmor och trans pa dorrarna pa hangare, for att inte glomma sadlar upphangda pa vaggen i vardagsrum.. oh en pase morotter star dar ocksa..

Mirameja: Nope kanner inte byn men arvika ar ca 35km fran har, over klatta. inte alls langt.. och verktyg, ja om det gar och vi ar starka nog hade jag hoppas vi kunde fa upp vaggarna som har rasat i boxarna. Plus chainsaw for att saga ner en grupp med aspar. Och det ar alltid bra att ha verktyg med sig.. Man vet inte nar man behover nagot.. Och du tror jag kan sitta har pa min anda utan farskinn under och bara titta pa folk?? icke, men jag kanske tar en ridtur, vilket andra ocksa far gora.. Valdemar behover motion lol.. och en latt person kan skritta tant fjanta litegrann, hon ar ju annars pensionerad numera.. Men nej, bortsett fran hjalp med de tunga baddarna, vi skall traffas och ha skoj.. och sjalvklart kommer du ocksa..
Nu tillbaka till vafflor toots.
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Ha, jag ar den minsta stand up comedienne du har traffat ngn gang.. IRL ar jag som en mus, sitter i ett horn och darrar.. Det ar val bakom puter screenen som jag tors saga ngt sa att saga.. OK pa phone kan jag prata ocksa, men nej tror tant kamel far sta for underhallningen..

Dock skulle det bli skrattfest med kramp.. Sa ta dig hit du med.. the more the merrier.. Trangt javisst, men det ar kallt ute sa all varme behovs....
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med?? PART 4

Sätt dej på toaletten:idea: (medtag träns samt putsattiraljer,givetvis):D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
113 156
Senast: McMarco
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
126 443
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
117 963
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
141 398
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Optimala foderrutiner?
  • Vilken ras passar mig?
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp