Bukefalos 28 år!

TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Hejsan.
Jag får erkänna mig som en av era smygläsare ;)
Ni är ett superhärligt gäng, sitter och ler när jag smygläser!
Men jag presenterar mig nu, inget mer smygläsa ;)
Använder pall =) Med mina 40+ och mastiga 152cm i strumplästen har jag alltid försvarat pallen, men här behövs inte det har jag förstått =)
Har inte haft uppehåll men stannat i ponnyträsket och njuter av det. Delar ett maxat D-ponnysto med dottern. Ricky som min pärla heter är allt annat än vad vi skulle ha, men himmel vad vi föll pladask för tre år sedan.
I övrigt har vi både hund (briard), nymfparakiter 4st och hamster i huset.
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Jistanes här är man borta ngr timmar o så är det en ny tråd med många sidor.
Jaha läst lite som hastigast men tydligen ska det även bli en camp till,sen skulle väl ngr shoppa och ngr sitta i köket o dricka vin:d
Och så zumba så vi kan förbränna lite av det vi smaskar i oss:o

Har i alla fall varit ute i den snö som finns kvar,blev både 1 och 2 galopper,hade en sprallig madam som inte inser att hon inte är en unghäst:angel:
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

ha ha fick en bild i skallen av Kat med korsett som ser ut numera som ett timglas :p
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Ja gör det,så ska du se att det underlättar massor:angel:
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Säger inte upp mig, straffet blir 90 dagar karens.

S.
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

För att inte tala om halm och hö som på ngt sätt hamnar i fickorna och för att inte tala om i håret .Hmm undrar vad folk tänker när man smiter in i affären för att handla lite på hemvägen:o
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Hepp!! En smygläsare till! Nu kryper dom fram.....:D Och min favvohundras har hon oxå:banana: Nä jag har ingen sån men SKA HA nån gång!

Välkommen!!
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Var väl ung så jag såg det oxå,efter hennes beskrivning:laugh:
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

sträcker fram en nydiskad näve o hälsar :laugh:

Briard .. jo jag tackar ja ....finingar till vovve ..pussa lite på den:laugh:
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Dom tänker nog "oj en sån lortgris o vad hon luktar:crazy: och vad hon har gjort i halmen, det ser vi ju":D
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Pållan är bra att ha nu, hon ger mig ro. Idag följde dottern med till stallet, borstade de övriga hästarna. De blir så glada när de ser henne, särskilt glad blir gamlepållan. Då är hon som en plåsterlapp på dottern, hon ska henne för sig själv, tycker pålle.

S.
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

tanterna på banken brukar ta ett djupt andetag o sedan blir de rödare o rödare o rynkar lite på näsan när man stegar in i full mundering direkt från hästryggen:o
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Jag vet vad dom tänker då det var en liten unge som sa högt och tydligt till sin mamma:
Mamma titta vad skitig hon är :crazy:
Jag hade en vanlig jacka och byxor på mig då jag inte rider så ofta så har jag inga ridbyxor att gå i när jag är i stallet.

Välkommen Ponnypetra :laugh:
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Cho, som herr gubbe sa, ja jag ser numera ut som ett timglas med saker putandes ut bade uppe och nere.. Vilket jag hoppa kunna fa antingen bortaget surgically eller med motion.. Jag har gjort mina exercises ocksa.. och saken hjalper mig, jag fick faktiskt in 20 balar ho i afton.. bara ett antal kvar, det gor jag i morgon.. de far ligga ute over natten och jag sag rimfrost hade kommit pa de pa utsidan. jag bara orkade inte i afton..
nu ar det finito for mig for aftonen, jag sitter har och gaspar.. so natti natti yalls.. oh, valkommen petra.. du har pall, du ar ok..
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Förts välkomna alla nya i tråden.
Opps får genast se till att komma omsvidad när ja ska handla,hmm kan se deras tankar om all rumla runt i halmen:o
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Ja men det är ju bra då får de ju gratis lungträning:D
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

de kan de behöva med tanke på var deras yttre lungor befinner sig :o
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

Välkomna tjuvläsare! Kul att ni kommit ut ur garderoben:)

Zumba-camp:laugh: Det låter nåt... Min arbetskamrat är också lyrisk, men jag gillar inte henne, så då blir jag lite anti. Barnsligt, va?

Pålle har jag knappt sett idag, jo, jag har ju släppt ut och sen lunchmatat, men sen har jag jobbat, och nu är jag trött. I morgon blir det en runda till ridhuset, longera nåt varv och se hur han ser ut, det ser iaf bra ut i skritten. Igår fick han gå in från hagen själv, så jag kunde gå efter och se hur han rörde sig. Och då klev han på duktigt, för det låg ju mat och väntade i krubban:d ingen hälta som jag kunde se.

Idag har jag köpt ostkaka som jag ska mumsa på om en liten stund. Med sylt och vispgrädde, så klart:d
 
Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5

De gångerna jag möjligtvis kan tycka vara lite pinsamma är när man gräver i fickorna efter plånboken och tillsammans med den får man upp allehanda skit som spån,halm e dyl,och när man sen ska betala o öppnar den så rasar ännu mera ut.....:D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
119 557
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
126 313
Senast: Bubban
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
117 871
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Gamla tant (och gubb-)tråden har avsomnat och jag saknar den. Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
97 98 99
Svar
1 970
· Visningar
141 303
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp