Tapeter - sovrum

YaHilweh

Trådstartare
Jag behöver tips. Vi råkade lite spontant köpa nytt hus, så nu ligger vårt gamla ute till försäljning.
Men det nya huset består av 80-talet melerade tapeter. blå, grön och gul, Eller som i sovrummet, någon form av mintgrön.

Sovrummet ser idag ut såhär. Väggen till vänster som inte syns, den består av två garderober med skjutdörr. Golvet är i bra skick så det får nog stanna kvar, för ekonomins skull. Men vad hade ni gjort på väggarna?

Jag gillar fondväggar och ljusa färger. Tycker inte om detta gråa som är populärt nu. Men jag får ingen riktig känsla för hur jag vill ha tapeterna. Men vi kommer tapetsera innan vi flyttar in. Vi kommer troligtvis ändra oss när vi bott in oss, det vet vi. Men vi vill ändå göra något åt vårt och barnens sovrum direkt.

Hur hade ni gjort? :)

25569634.jpg
 
Jag behöver tips. Vi råkade lite spontant köpa nytt hus, så nu ligger vårt gamla ute till försäljning.
Men det nya huset består av 80-talet melerade tapeter. blå, grön och gul, Eller som i sovrummet, någon form av mintgrön.

Sovrummet ser idag ut såhär. Väggen till vänster som inte syns, den består av två garderober med skjutdörr. Golvet är i bra skick så det får nog stanna kvar, för ekonomins skull. Men vad hade ni gjort på väggarna?

Jag gillar fondväggar och ljusa färger. Tycker inte om detta gråa som är populärt nu. Men jag får ingen riktig känsla för hur jag vill ha tapeterna. Men vi kommer tapetsera innan vi flyttar in. Vi kommer troligtvis ändra oss när vi bott in oss, det vet vi. Men vi vill ändå göra något åt vårt och barnens sovrum direkt.

Hur hade ni gjort? :)

25569634.jpg
Eftersom man ofta ändrar sig när man väl kommit på plats så hade jag målat tapeterna. Minimalt med jobb och går fort. Då får ni ett fräscht sovrum. Sen kan du välja nya tapeter i lugn och ro.
 
Hur tråkigt det än är så hade jag valt vit färg eller tapet för att sen kunna känna efter hur jag vill ha det när jag bott in mig.
 
Jag behöver tips. Vi råkade lite spontant köpa nytt hus, så nu ligger vårt gamla ute till försäljning.
Men det nya huset består av 80-talet melerade tapeter. blå, grön och gul, Eller som i sovrummet, någon form av mintgrön.

Sovrummet ser idag ut såhär. Väggen till vänster som inte syns, den består av två garderober med skjutdörr. Golvet är i bra skick så det får nog stanna kvar, för ekonomins skull. Men vad hade ni gjort på väggarna?

Jag gillar fondväggar och ljusa färger. Tycker inte om detta gråa som är populärt nu. Men jag får ingen riktig känsla för hur jag vill ha tapeterna. Men vi kommer tapetsera innan vi flyttar in. Vi kommer troligtvis ändra oss när vi bott in oss, det vet vi. Men vi vill ändå göra något åt vårt och barnens sovrum direkt.

Hur hade ni gjort? :)

25569634.jpg
Jag hade målat tapeten i någon ljus nyans (själv har jag VÄLDIGT ljus aprikos - nästan vit - i ett av mina rum) och sedan valt en fin matchande tapet och tapetserat en fondvägg på väggen bakom sänggaveln.
 
Själv vill jag ha blått i sovrum då det är en lugnande färg, om inte blått så iaf en mörkare färg men inte med gult eller rött inslag.
 
Jag hade inte gjort något alls förrän jag vetat hur jag vill ha det. Onödigt att lägga tusenlappar och massor med timmar på något som ändå ska göras om inom kort. Det går att leva med fula väggar ett tag.

Säger jag vars förra lägenhet visats på inredningsbloggar men som nu, 1,5 år efter flytt, ännu har Vaxholms fästning som fondtapet i vardagsrummet och rött blommigt kakel i köket ;)
 
Jag hade låtit det vara och sparat tiden och pengarna tills jag visste säkert vilket slutresultat jag ville ha. Jag bodde i över ett år med skitfult beigemålade väggar i mitt sovrum innan jag hittade rätt tapet. :nailbiting:

Men är det fullkomligt otänkbart att sova i ett rum med mintgröna väggar så borde det vara en rätt billig lösning att måla om i en mer lugnande nyans. Jag hade valt något blått eller blågrått. Vitt kan visserligen också funka men riskerar att ge ett väldigt kallt och kliniskt intryck.
 
Anledningen till att vi vill göra något är främst för att få bort de typiska ”sängen har stått för nära väggen utan skydd” fläckarna. Jag får lite krypningar i kroppen av sådana 😋
 
Jag hade målat vitt överallt, jag gjorde inte det innan jag flyttade in för att jag ville ha tapet. Vilket innebar att jag hade ett solblekt rött sovrum och beige-vitt och vitt i vardagsrummet i två år innan jag bestämt mig. :arghh:
Tycker bara det känns kliniskt rent om man lever otroligt spartanskt.
 
Jag hade inte målat vitt, men då målade jag precis om vårt sovrum till tegelorange så jag gissar att jag är fel person att svara. Min inredningsstil är mer som villa villekulla :o

Men helt klart målat väggarna i en ljus kulör som ni gillar och avvaktat från det :)
 
Jag behöver tips. Vi råkade lite spontant köpa nytt hus, så nu ligger vårt gamla ute till försäljning.
Men det nya huset består av 80-talet melerade tapeter. blå, grön och gul, Eller som i sovrummet, någon form av mintgrön.

Sovrummet ser idag ut såhär. Väggen till vänster som inte syns, den består av två garderober med skjutdörr. Golvet är i bra skick så det får nog stanna kvar, för ekonomins skull. Men vad hade ni gjort på väggarna?

Jag gillar fondväggar och ljusa färger. Tycker inte om detta gråa som är populärt nu. Men jag får ingen riktig känsla för hur jag vill ha tapeterna. Men vi kommer tapetsera innan vi flyttar in. Vi kommer troligtvis ändra oss när vi bott in oss, det vet vi. Men vi vill ändå göra något åt vårt och barnens sovrum direkt.

Hur hade ni gjort? :)

25569634.jpg
Om huset är gammalt kanske du är sugen på att köpa tapeter ur en äldre kollektion. Det finns reproduktioner. (tycker det finns så förfärligt mycket tapeter att man blir yr i huvudet)

Men om jag inte visste vad jag ville ha, inte ens vilken stil så skulle jag också ligga lågt tills jag bestämt mig. Hellre bor jag med tapeter någon annan valt som jag tycker illa om än med tapeter som jag själv valt som jag tycker illa om :D. (Jag har gjort båda)
 
Jag behöver tips. Vi råkade lite spontant köpa nytt hus, så nu ligger vårt gamla ute till försäljning.
Men det nya huset består av 80-talet melerade tapeter. blå, grön och gul, Eller som i sovrummet, någon form av mintgrön.

Sovrummet ser idag ut såhär. Väggen till vänster som inte syns, den består av två garderober med skjutdörr. Golvet är i bra skick så det får nog stanna kvar, för ekonomins skull. Men vad hade ni gjort på väggarna?

Jag gillar fondväggar och ljusa färger. Tycker inte om detta gråa som är populärt nu. Men jag får ingen riktig känsla för hur jag vill ha tapeterna. Men vi kommer tapetsera innan vi flyttar in. Vi kommer troligtvis ändra oss när vi bott in oss, det vet vi. Men vi vill ändå göra något åt vårt och barnens sovrum direkt.

Hur hade ni gjort? :)

25569634.jpg
Jag har nästan samma färg i ett sovrum/gästrum/förråd och jag avskyr den men tänker inte kosta på nåt ännu. Jag får stänga dörren helt enkelt.
 
Måla vitt. Vi gjorde det i köket i vårt hus (från två nyanser av korallfärgat), då vi på sikt tänker renovera köket men det inte är prio ett. Blev hur bra som helst, med väldigt lite insats. Spacklade bara igen hålen i väggen och sen målade taket och väggarna. Vill ni ha det lite roligare så tapetsera med en billigare tapet på väggen där sängen varit. Då är det inte så sura pengar att göra om det igen.

Före och efterbilder i vårt kök. Som sagt, väldigt lite insats som ger stor skillnad.

34F9FC52-A7E7-4D09-959C-5138C0D8D870.jpg


B512F8DE-DD33-402A-9219-F6E7D95CF683.jpg
 

Liknande trådar

Hemmet Jag har hamnat i något slags ommålningsrus som började under långledigheten i julas. Då bestämde jag mig för att måla om en garderob i...
Svar
12
· Visningar
1 325
Senast: monster1
·
Hemmet Är det någon som vill hjälpa mig med lite tapet-inspiration? Jag behöver tapetsera om i vardagsrummet och jag vill gärna ha en fondvägg...
Svar
0
· Visningar
518
Senast: Daff
·
Hemmet Jag och sambon flyttar till hus i mitten av maj och det kommer bli en del renovering. Köket skall rivas ut och bytas helt och hållet...
Svar
0
· Visningar
696
Senast: Flash5
·
Äldre Nu behöver jag er hjälp! Det handlar om ombildning av hyresrätt till bostadsrätt. Det är ett väldigt långt inlägg men jag är tacksam...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
10 297
Senast: cherie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp