Tapetinspiration?

Daff

Trådstartare
Är det någon som vill hjälpa mig med lite tapet-inspiration?

Jag behöver tapetsera om i vardagsrummet och jag vill gärna ha en fondvägg men jag kan inte hitta några tapeter som känns bra.
Hur skulle ni tapetsera? Någon fondvägg?
Jag tror jag vill ha fondtapet på långa soff- och skrivbordsväggen men den känns så låååång. Eftersom jag gillar färg och mönster är jag rädd att det blir för mycket på den långa väggen?

wv1vgy.jpg


Jag gillar som sagt färg och mönster och tänker en fondtapet och resten av väggarna enfärgade men jag tycker inte riktigt det känns rätt i det här rummet. Bokhyllan på kortsidan är egentligen gul men i övrigt är möblerna gråa, vita eller teak. (Fönstret är egentligen i mitten av väggen och mot tv-bänken är det utgång till balkong)

Jag behöver även tapetsera om i hallen där jag också vill ha färg och gärna stora mönster men det är många dörröppningar, rätt små ytor som ska tapetseras och lite mörkt. Halllen leder in i köket som är vitt, sovrummet som är ljusgrått och vardagsrummet som jag inte vet vad jag ska göra med...

Så jag tar hemskt gärna emot idéer på hur det ska tapetseras och snygga tapeter såklart :up:
 

Liknande trådar

Hemmet Och behöver nu lista ut hur jag ska renovera den. :nailbiting: Jag var duktig i slöjd och bild på mellanstadiet men har inte hållit i...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 462
Senast: Ullmerkott
·
Hemmet Jag behöver tips. Vi råkade lite spontant köpa nytt hus, så nu ligger vårt gamla ute till försäljning. Men det nya huset består av...
Svar
13
· Visningar
1 619
Senast: Marty
·
Hemmet Årets renovering är bestämd, nu är det kökets tur. Och jag har hand om planeringen men behöver lite input känner jag. Kommer bilder på...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 135
Senast: Luff
·
Hemmet Vi ska ha en vägg i vardagsrummet tapetserad men jag tycker det är jättesvårt att hitta tapeter. Många ser fina ut när man kollar på...
2
Svar
24
· Visningar
3 846
Senast: Catrool
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp