Bukefalos 28 år!

Tappa tänder

Glamoroza ox

Trådstartare
Hur vanligt är det att ungarna börjar tappa tänderna strax efter att de fyllt 5 år?

Har alltid hört att man tappar sina 1:a tänder i 6 årsåldern.
Fast 6 årsålder kanske börjar dagen efter de fyllt 5 :idea::angel:
 
Sv: Tappa tänder

Vår dotter var 5 år och 2-3 månader när två av framtänderna tappades i feb-mars. Nästa tänder på tur är lite lösa nu.
 
Sv: Tappa tänder

En kompis till mig tappade sina när hon var 4 år,så det kan nog variera en hel del.
 
Sv: Tappa tänder

Inte ovanligt.

Jag själv tappade mina väldigt tidigt, var kanske 4½ eller något när de började trilla...
 
Sv: Tappa tänder

Jag tror det är mycket vanligt. Min dotter tappade sina första tänder när hon var 5½.
 
Sv: Tappa tänder

Det varierar. Min nyss fyllda 6 åring har inte tappat någon tand ännu, men håller på att få 6-årständerna längst in. Hon har åtskilliga "klasskamrater" som har tappat upp till sex-åtta tänder.
 
Sv: Tappa tänder

Tack alla:bow:

Det var ju skönt att höra att hon inte är ovanligt tidig.
Än så länge så är det bara en tand som är lös, förhoppningsvis ramlar den ut idag för annars vet jag inte vem som får mest krupp här hemma;)

Trodde att det skulle dröja längre innan de började lossna eftersom hennes tänder kom ganska sent.
Men, men, där ser man :D
 
Sv: Tappa tänder

Min dotter har tappat två, hon fyller 6 år i sept, de flesta andra i hennes grupp började tappa innan de fyllt sex år.
 
Sv: Tappa tänder

Min dotter tappade sina första tänder flera månader innan hon fyllde fem, hon har någon kompis i förskoleklassen som inte tappat någon än, snart 7 år, så det är nog VÄLDIGT olika. En av mina vänner fick dra ut sina mjölktänder i 9-10 års åldern, hon tappade dem aldrig självmant. :crazy:
 
Sv: Tappa tänder

Kan nog säga att det varierar. Mina älsta barn tappade sin första tand när dom var 8år och har fortfarande vid 14 o 15 några av sina mjölktänder kvar + att den ena har fått dragit ut några också.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Inatt dog min telefon. Den låg på ett bord som den alltid gör nattetid men i morse tändes inte skärmen. Det blir bara lite olikfärgade...
2
Svar
29
· Visningar
1 588
Senast: Lingon
·
Småbarn När jag var yngre läste jag en bok som handlade om att få svart bälte i vardagseffektivitet. På den tiden var jag intresserad av sånt...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
10 023
Senast: Voeux
·
  • Artikel
Dagbok Här kommer en saga börja, fortsätta och kanske också ta slut. Det spelar ingen roll om den är dålig eller bra, välskriven eller slarvig...
Svar
0
· Visningar
307
Senast: Takire
·
Hundhälsa Har en liten bichonblandning på 8 1/2 år som jag nu ikväll hittade en lös tand på när jag borstade hennes tänder. Sist jag var hos...
Svar
12
· Visningar
1 828

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp