Tappad sko övningar?

Beror väl lite på hur ömfotad han är, så länge det inte bara är grusvägar runt omkring så är det ju till exempel trevligt med skogspromenader :)
 
Beror ju på om din häst är öm eller inte. Är den inte öm kan du väl lina eller tömköra den lite lätt på tex ridbanan. Eller släppa läs den på ridbanan och träna tex inkallning. Kanske miljöträna den med vattenmatta osv om det behövs. Eller bara låta den vila, bli ordentligt ryktad/masserad till hovslagaren kan slå på tappskon igen.
Är så glad jag kan slå på mina egna tappskor så man slipper sånt här 😄
 
Det beror ju på rätt mycket. Är han ömfotad, vad har du för underlag osv. Jag hade nog inte gjort mer än jobbat hästen på mjukt underlag (ridhus) för hand.
 

Liknande trådar

Träning Hej! Min häst har gått lite till och från under våren och därav tappat mycket muskler + kondition. Men nu är det dags att börja bygga...
Svar
2
· Visningar
816
Senast: Lager
·
Träning Hej! Jag ska ta över en häst som är 12 år. Hon gick som travhäst från att hon var 4-8 år sedan tog en familj över henne som tänkte ha...
Svar
1
· Visningar
657
Senast: Anna-KarinO
·
Träning När hästen går i korrekt form så trampar den in bakbenen in under kroppen, höjer ryggen och spänner bålen. Känslan blir ju då att hästen...
Svar
3
· Visningar
826
Senast: Tilly_85
·
Hästhantering Hej, jag har en haflinger valack på tre år! Han har börjat explodera mer och mer de senaste ca 6 månaderna (innan var det inte alls...
Svar
8
· Visningar
1 432
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp