Tappar päls runt ögat

L

lindab87

Min katt på 2 år bondkatt innekatt hona sterilsiserad.
Igår började hennes vänstra öga rinna och hon kisade lite med det och såg ut att vara lite besvärad sen idag så har pälsen börjat lossna lite på sidan av ögat och på övreögonlocket. Det lär ju vara en ögoninflamation men varför tapar hon pälsen ? Någon som har varit med om detta el någon som vet vad det kan vara !
Ska ringa veterinären igen imorn för dom hade inga tider idag men tänkte höra om någon visste.

Tacksam för svar !:confused:
 
Sv: Tappar päls runt ögat

Det kan inte vara någon slags allergisk reaktion då? Det kan ju arta sig som ett "tyst" utslag som gör att man tappar hår/päls osv. Kanske kommit i kontakt med något starkt ämne? Insekter osv finns det väl inte så mycket ute nu...Men bästa är ju som du redan tänkt, att genast rådfråga vet!
 
Sv: Tappar päls runt ögat

Det är ganska wanligt att pälsen lossnar som du beskriwer när ögat rinner. Huden o pälsen mår inte bra aw den ständiga wätan och då kan detta bli resultatet.
 
Sv: Tappar päls runt ögat

Ja precis det kan du ha rätt i men vad skulle det vara hon är ju som sagt innekatt och vet inte vad hon skulle ha kommit åt inne som hon skulle kunna reagera på :S Hmm hoppas på svar av vet imorn iaf :)
 
Sv: Tappar päls runt ögat

Det är ganska wanligt att pälsen lossnar som du beskriwer när ögat rinner. Huden o pälsen mår inte bra aw den ständiga wätan och då kan detta bli resultatet.


Jo men det börja ju igår kväll :S Borde inte gå så fort tycker jag !
 
Sv: Tappar päls runt ögat

Min ena kisse har haft ett rinnande öga, och efter många om och men hos veterinären visade det sig att han hade trång tårkanal + att den övre tårkanalen saknades. Så det blev att skölja tårkanalen och ögondroppar i 1½ månad, och nu *peppar peppar* har det varit lugnt i ca 2 veckor.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Jag ger idag RC Veterinary Urinary S/O Moderate Calorie till mina två katter. Min svarta katt har haft urinsten för flera år sen...
Svar
0
· Visningar
637
Senast: Nikan
·
Katthälsa Har en katt hemma som jag tycker är för tunn. Det är en fertil hona 2 år som är tänkt för avel. Veterinär tyckte i våras att hon var...
Svar
7
· Visningar
1 300
Senast: cirkus
·
Katthälsa Min ena katt har fått hudproblem. Jag upptäckte det första symtomet i helgen. Då var det ena bröstvårtan som var sårig. Eller typ som...
Svar
1
· Visningar
895
Senast: mackan
·
Katthälsa Hej! Var bortrest 2,5 vecka och min cornish-rex-hona var bortlämnad till ett par som hon varit hos ett par gånger. Hon var där utan sin...
Svar
1
· Visningar
2 023
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp