Tappar sidfot i pdf

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare majjijann
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 4 074
M

majjijann

Jag sitter och skriver ett stort arbete i word. Arbetar i Windows Vista. När jag gör om arbetet till pdf kommer inte sidfoten med, varför?

Jag har i och för sig inte testat med det här arbetet än, men när jag gjorde samma sak i somras blev det så. Halva texten i sidfoten kom med, det var som att den inte kunde skriva saker så långt ner på sidan eftersom övre halvan av texten kom med, men undre halvan av bokstäverna var borta.

Vad gör jag åt detta? I mitt förra arbete löste jag det genom att flytta upp sidfoten högre upp på sidan, men jag vill inte det nu, det blir så lite plats kvar att använda sig av då.

Jag måste göra om arbetet till pdf för att kunna ta med mig det och skriva ut mm.

Hjälp, någon som kan detta?

Sv: Tappar sidfot i pdf

vad har du för pdfskrivare?

den inbyggda i såväl osX som adobe acrobat får med sidhuvud och sidfot by default.. jag har däremot stött på ett par gratis-diton i windows som inte lyckas med det hela.

ett sätt att gå runt problemet är att använda adobes webtjänst, du laddar upp ditt dokument på adobes hemsida och får en länk för att ladda ned den uppladdade filen som pdf.

Jag har en pdf-skrivare som jag laddade hem från nätet. Den heter PDF 995. Och så märkte jag senare att det finns en inbyggd i Word, där man väljer vilket filformat man vill spara dokumentet i kan man välja pdf. Jag har inte reflekterat över om det blir någon skillnad beroende på vilken av dem man använder.

Vill du länka till sidan där man laddar upp sitt dokument? Jag har letat men inte lyckats hitta något. I övrigt, tack för hjälpen!

jag har adobe suitcasen i min arbetsstation så jag har ingen koll atm.. däremot har jag en kurskamrat som pratat varmt om denne så jag ska fråga henne om länken så får jag återkomma.

[edit]
har inte fått länken men du kan ju alltid prova:

http://www.freepdfconvert.com/

[edit2]
fick precis svar på frågan... hon hade använt Adobe create PDF men som gratisversion är det limiterat till max 5st dokument á 100mb.. det räcker ju för en början.

Senast ändrad av en moderator:

Jag hänger på den här frågan lite, för jag hade samma problem för ett tag sen. Har Mac OS X som har pdf-converter inbyggt, och den vägrade få med sidnumreringen även om jag manuellt flyttade siffran högre upp på sidan. Varför blir det så? Och vad kan jag göra åt det? Högst irriterande, framförallt när det har fungerat tidigare.

jag har då inga problem med det i osX.. vad använder du för ordbehandlare?

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kan inte låta bli att fascineras över vilket perfekt recept mitt nuvarande jobb följer för att döda precis all jobbmotivation jag...
Svar
12
· Visningar
2 352
Kropp & Själ "Du är duktig på att jobba och ställer upp på även konstiga arbetsuppgifter. Vi är båda nöjda med dig. Därför kommer det låta konstigt...
Svar
19
· Visningar
3 301
Senast: Avalbane
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att... 2
Svar
20
· Visningar
5 968
Kropp & Själ Trodde inte det var möjligt. Har i stort sett tappat minnet, klarar inte att få ihop vardagen, måste skriva allt jag ska göra i ett... 9 10 11
Svar
216
· Visningar
18 823
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka