tappat bort vacc intyget!

Nickelodion

Trådstartare
jo nu är det så att jag tappat bort hela min pärm med pass och vacc intyg oallt :cry: måste ju göra om passet och de men min fråga är hur jag gör med vaccinationerna?? måste jag grundvacc om honom nu för att få tävla honom? jag menar eftersom han redan är korrekt vacc så kan de väll inte vara bra att göra det igen?...:( (guu va jag hoppas att jag hittar min pärm snart....:smirk:)

Sv: tappat bort vacc intyget!

Har du ingen dokumentation på att han är vacc, så är det bara att göra om det.

Hoppas att du hittar papprena!

Endera så har veterinären journalkopior på vacc, och kan skriva ut en 'dublett' på intyget åt dig, då behöver du inte vacc om. Annars är det bara börja om.

Men har samma vet vaccinerat, och har koll på intygen, då är det bara en teknikalitet få ut ett nytt. Är det många vacc (du måste tillbaka till grundvacc..) och många veterinärer inblandade, svart någon gång eller liknande - då är det snudd på omöjligt få ut ett nytt intyg. Så beror lite på hur det ser ut och så?

ja han blev ju grundvacc när han va liten...så antar att det är bara att börja om.
Men grundvacc (alltså hästinfluensa) är 2 sprutor men 21-92 dagar mellen första och andra...visst är det så?? och man kan tävla 7dagar efter spruta nr 2....?

sen har han säkert fått 3 stelkrampssprutor förra året då han fått div sårskador...suck.

Ja, enligt TR är grundvacc så för influensan, så helt rätt.

Eftersom du måste vaccinera om grunden för stelkramp med föreslår jag ju att du tar två sprutar med en månads mellanrum helt enkelt, och sen årligen.

Du behöver ju inte bry dig om att TRS rekommendation skiljer sig från rek för optimalt skydd, din herre har ju sitt skydd egentligen, fast beviset på det är borta =/

Hoppas du hittar pärmen!

Är det DV som vaccinerat så har de vaccinationerna lagrade. Min DV station upplyste mig om detta när jag skulle beställa pass på min gamla häst och alla vaccinationer var inlagda i registreringsbeviset. Så de skrev bara in vaccinationerna i det nya passet.

Äsch det är ingen fara, har hänt mej oxå ngn gång & då kollade bara veterinären i sin databas & stämplade sedan nya kort.

jo, men de känns som att de kommer bli svårt. då han är grundvacc när han va typ 2 år och jag har haft olika vet (både DV och ultuna)

men en fråga, för att få tävla behöver man bara vacc mot influensan va? stelkramp ska han ju ha åxå så klart men de är väll inget krav för vid tävling??

Nej, inget krav för tävling (däremot täcker inte försäkringen för stelkramp om hästen inte är vacc)

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så var fyra dagars ridkurs avklarad. Och det var väl den mest självförtroendesänkande ridaktivitet jag har gjort på länge. Till och med...
Svar
0
· Visningar
1 180
Senast: cassiopeja
·
Ekonomi & Juridik vi måste snart ta bort en av hästarna i stallet. Hur gör man? Alltså sen, när med papper och sånt? Avregistrera? Passet? Den har...
Svar
4
· Visningar
1 176
Senast: Fille
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 539
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Hur ofta och vad ska hunden vara vacc. mot? Jag har ju grundvacc. och gett ett års sprutan men har nu tappat bort intyget i flytt...
Svar
2
· Visningar
664
Senast: Shark
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Hönstråden II
  • Senast tagna bilden XVI