Tappat pälsen...

mizz_beauty

Trådstartare
Min lilla kisse har tappat pälsen på magen. Det är inga sår och sånt. Nån som vet vad det kan vara. :confused:
 
Tar h*n bort det själv eller lossnar det bara??
Kan vara en protest mot något eller att den har ont i de inre delar där det pälslösa stället är.
Vissa katter gör så om de mår dåligt psykiskt.
Om den hårlösa fläcken är cirkelformad och "fjällig"/mjällig samt att kanten har en röd ring så är det ringorm och det smittar även till människor och då behöver katten behandling med ett svampmedel och huset sanering.
Tycker du ska kontakta veterinär.
 
Huden är inte irriterad, han har liksom bara blivit lite korthårig och tunnhårig. Huden ser ut som det den på resten av kroppen och det är inte ringorm.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Upptäckte att min vuxna hund på snart 7 år tappat en tand! En framtand i underkäken (en av de mittersta). Kommer ringa veterinären på...
Svar
6
· Visningar
596
Senast: Takire
·
Katthälsa Någon som har erfarenhet av detta? :( Kanske finns det någon solskenshistoria där ute?… Vår lilla kisse fick detta i helgen...
Svar
5
· Visningar
758
Senast: MissFideli
·
Hundhälsa Min lilla PK har blivit mjällig i pälsen och upplever honom lite torr i huden. Han har bara badats inför utställning och senast är en...
Svar
5
· Visningar
474
Senast: Fiorano
·
Hästvård Vårt 4 år gamla sto har färgskiftningar i pälsen och på halsen är pälsen lite längre på ett parti. Någon som vet vad det kan bero på...
Svar
13
· Visningar
1 391
Senast: eldkyss
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp