Vad har hänt med pälsen?

eldkyss

Trådstartare
Vårt 4 år gamla sto har färgskiftningar i pälsen och på halsen är pälsen lite längre på ett parti. Någon som vet vad det kan bero på? Det ser likadant ut när pälsen är helt torr.

20230806_210047.jpg
 
Är håren olika långa? Tycker det ser ut så?
Skulle behöva se torr päls, men min första tanke var att mönstret påminde om angrepp av pälsätare. Men har själv inte sett det på sommarpäls förut.
 
Är håren olika långa? Tycker det ser ut så?
Skulle behöva se torr päls, men min första tanke var att mönstret påminde om angrepp av pälsätare. Men har själv inte sett det på sommarpäls förut.
Ja precis. Pälsen är lite längre på ett parti på bland annat halsen.
 
Det är hopplöst inför utställning med denna päls åt alla håll 🙈 Det går att få det något bättre om man borstar i ordning pälsen åt rätt håll. Men det varar bara för stunden.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har borstat och borstat i snart 14 år. Provat massor av olika borstar och kammar och det enda som hjälper helt är att borsta först...
2
Svar
23
· Visningar
888
Senast: Lillefrun
·
Hästvård Gör ni något särskilt för att motverka att hästarna får så himla dålig päls under senare delen av vintern? Just den här perioden efter...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
7 119
Senast: skiesabove
·
Hästvård Nu när jag tog in hblstoet för att borsta så upptäcker jag att hon har knölar över hela kroppen. Ser även ut som ödem under magen. Hon...
2
Svar
22
· Visningar
2 186
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Blodklump i bajs Hej! Undrar om någon varit med om liknande. För cirka 6v sedan fick min nordsvensk hästinfluensa vaccin och det drog...
Svar
3
· Visningar
1 006
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp