Tappsko...

domino

Trådstartare
Min häst tappade en sko idag. Första gången han gör det.. Han går barfota bak och skodd fram. Hovslagare kommer först nästa torsdag. Ska jag låta honom stå tills dess eller kan jag skritta honom något? :confused:

Sv: Tappsko...

Om hästen inte blir jätteöm av det så kan du ju rida på mjukt underlag.

Min hovslagare hade velat komma ut på direkten, för att slå i tappskon-
För att hoven ska hålla sig så fin som möjligt.

I fall du ska rida tycker jag du ska dra av den andra framskon. Det gör alltid jag, om jag inte slår på en temporär så länge.

Det vore ju en ide! Är det svårt att göra det? Har aldrig varit med om att detta hänt så jag är helt grön på detta område...

Jag skulle inte göra det med min häst. Men vill du rida och hästen klarar av att gå utan att ömma fram så skulle jag dra av även den andra framskon så det blir jämnt.

Liknande trådar

Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 238
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
822
Senast: Ajda
·
Hästvård Vet inte vart jag ska ta vägen längre.. För 2,5 månad sen så tappades en sko på uteritt och hon blev halt och hovslagaren kom ut och...
Svar
1
· Visningar
611
Senast: Grazing
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som... 2
Svar
24
· Visningar
1 385
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka