Tar ut det i förskott

Jag våndas över tandläkarbesöket jag måste göra om mindre än två veckor då en tand ska dras. Jag är rädd att de inte får ut hela på en gång. Och så kommer det blöda. Och tänk om de måste sy?

Jag känner mig så jävla rädd och ångestfylld av tanken på att behöva dra den där tanden. Oron är med mig hela tiden.

Inte nog med det så skäms jag över att inte kunna jobba den där dagen.

Varför ska saker vara så jobbiga hela tiden?

Och så undrar jag hur det kommer gå med tandvården om jag flyttar en sväng till Skåne. Fattar ju att det finns tandläkare där också men blir det lika bra?
 
Senast ändrad:

Inte nog med det så skäms jag över att inte kunna jobba den där dagen.



Och så undrar jag hur det kommer gå med tandvården om jag flyttar en sväng till Skåne. Fattar ju att det finns tandläkare där också men blir det lika bra?
Ring och byt tid om nuvarande inte passar?

Tandläkarna i Skåne kanske rent av är ännu bättre?
 
Ring och byt tid om nuvarande inte passar?

Tandläkarna i Skåne kanske rent av är ännu bättre?
Det är väl egentligen lika illa oavsett dag.

Tandläkarna i Skåne kan inte vara bättre, bara lika bra på sin höjd. De jag går hos nu är så otroligt proffsiga. De skrämmer inte upp mig i onödan, vet hur de ska formulera sig när de informerar mig om saker jag behöver veta, jobbar mjukt och effektivt, är väldigt förstående för min fobi, jag kan stoppa dem precis när som helst och pausa behandlingen. Och så har jag utvecklat ett förtroende för dem. En ny tandläkare/tandsköterska har ännu inte förtjänat det förtroendet. Det är något som kan komma med tiden möjligen.
 
Jag förstår dig verkligen. Har ingen fobi, är bara ”normalt” tandvårdsrädd. Och en tandläkare som man känner och som känner en själv är guld värt, verkligen guld.

Du och jag är inte unika, väldigt många känner oro om de ska tvingas byta tandläkare. Det är ingen slump att ”vet du någon bra tandläkare?” är ett samtalsämne. Sedan jag blev tvungen att sluta hos en som jag hade jättestort förtroende för har jag behövt gå till en annan en gång, och det var inte trevligt alls. Så jag ska leta vidare.

Du behöver inte alls förklara dig på den punkten.
 
Jag kommer att få skjuta på tandutdragningen. Den krassa verkligheten är att jag inte har råd. Jag har fått tandläkarräkningar på nästan 6000 den här månaden. Egentligen så borde jag ha ett blått kort och det är något som är på gång, men som inte gått igenom ännu. Jag får hoppas att jag har kortet om en månad.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Wopsidaysi vad tiden går fort. Jag har fortfarande inte lyckats prestera en enda oseriös jobbansökan den här månaden. Behöver verkligen...
Svar
19
· Visningar
969
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Jag var hos tandläkaren i morse och blev drogad. Fick dock rådet att inte gå och lägga mig när jag kom hem. I informationsbladet om...
Svar
15
· Visningar
1 067
L
  • Artikel
Dagbok Jag vet inte hur jag ska stå ut. Jag kan inte sluta gråta och jag har fått max som jag får av ångest medicinen. Och jag får inte vara...
8 9 10
Svar
186
· Visningar
11 609
Senast: sorbifolia
·
  • Artikel
Dagbok I hela mitt liv har jag lidit av prestationsångest och en känsla av att aldrig prestera tillräckligt bra. Inte ens när jag innerst inne...
Svar
4
· Visningar
577
Senast: Cosinus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp