Taskigt sadelläge. Tips?!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare speedy
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 626
S

speedy

Försöker hitta en sadel till en häst som har ngt taskigt sadelläge. Han har ganska lång, smal manke, ganska rak sluttande rygg (alltså sluttande mot manken;-)) Bukig. Mkh ca 164, äldre modellen (kortare framben). Har provat det mesta men inget klickar till 100%. Tips? Oftast åker de fram...

Sv: Taskigt sadelläge. Tips?!

Välkommen i klubben, min häst har också världens taskigaste sadelläge. Rider jag med vanliga grejer utan förbygel ligger sadeln bak på korset efter kort ridtid. Jag hade provat det mesta i förbygelväg tills jag lånade en kletig gel grejs att lägga under schabraket, och den låg STILL!! Helt otroligt, den är skitbra!
Men köp ingen billig skit, köp dom riktiga, de fungerar bäst!!

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
972
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Behöver tips på sadel till min ridtravare med ganska rak rygg som sluttar lite uppåt mot korset, är rund för att va smäcker och har lite...
Svar
9
· Visningar
1 203
Senast: super
·
Utrustning Herregud ! Är i sadelträsket DELUXE (igen) 😐 Hur svårt kan de va att finna en bra dressyrsadel till mig och hästen 😣 Tycker jag...
Svar
5
· Visningar
1 337
Senast: poetin
·
Islandshäst Hej, jag börjar bli riktigt förtvivlad :cry: Har en liten islandshäst med väldigt kort rygg, ca 36cm sadelläge, hög rumpa, obefintlig...
Svar
6
· Visningar
2 992
Senast: Gotthard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sängproblem...
  • Bästa ögoncreme
  • Tjockistråden 4

Hund, Katt, Andra Djur