tastning...

Glimfeather

Trådstartare
Min häst hår in i transporten, men sedan när hon är innemed alla benen backar hon ut igen så det är inte lätt att hinna stänga. hon vägrar gå ut i urlastningen, det går bara att backa. däremot kan hon stanna i transporten om man går in i urlastningen. någon som har lite tips till mig?

Sv: tastning...

Hur ska du få ut hästen om du inte backar ut henne?

Ha inte så bråttom med att stänga, träna henne att stå kvar utan att kasta upp lämmen direkt. Lär henne ett kommando som betyder stopp, och använd det när hon försöker backa ut.

Hört om urlastning fram? en himla bra uppfinning :)

vi skulle inte stänga den, vi skulle bara få henne att gå igenom transporten.

Liknande trådar

Hästhantering Jag har en häst som blir väldigt stressad när hon står inne i lastbilen. Hon är klaustrofobisk och har trauma från transport i släp hos...
Svar
18
· Visningar
1 085
Senast: Amha
·
Träning Utbildning av ponny. Jag har nyligen köpt ett 6-årigt russ som inte gjort så mycket hittills. Han är snäll och min dotter kan rida...
Svar
14
· Visningar
1 117
Senast: TinyWiny
·
Ridning En häst har gått på ridskola och trivdes inte med det, lärde sig där att stanna och vägra gå och det slutade med att ryttaren satt av...
Svar
19
· Visningar
1 309
Senast: Grazing
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag... 2
Svar
22
· Visningar
3 237
Senast: Claraclara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka