Bukefalos 28 år!

Tatuering och bada

PrittePuff

Trådstartare
Jag ska göra några fler tatueringar, och helst nu nu nu.

Men jag går på vattengympa 2 ggr i veckan.

Hur noga och rädd behöver jag va? Jag kan ju ta "ledigt" från vatten gympan nån/några veckor, men då ska jag bada igen det och då blir det 3-4 ggr i veckan och det har jag svårt att hinna med.

Hur tidigt kan man bada i klorvatten efter en tatuering? Jag tänker vänta med den jag ska göra på benet och den stora över revbenen.
Men de jag funderar på att göra ändå är sleeve, på skuldran och tinningen.

Den i tinningen skulle jag ju egentligen kunna göra ändå, jag kan ju ha badmössa på mig så att tatueringen skyddas, men det va ett tag sen jag gjorde tatuering innan och jag är lite orolig för hur ont det gör i tinningen så jag skulle ju helst vilja göra nån av de andra först... Hmm, va det är svårt. Visst jag kan ju vänta tills i sommar när vattengympan är slut, men då vill jag ju bada i sjön å så och det känns ju värre än klorvatten.

Men det på skuldran kanske man kan göra och smörja in den ordentligt innan jag badar :P

Vet inte om nån kan hjälpa mig med mina funderingar. Låter kanske virrigt så ingen förstår mig heller :p
 
Sv: Tatuering och bada

En månad ska man hålla sig borta från bad och bastu rek. "min" studio i deras skötselråd!
 
Sv: Tatuering och bada

En månad ska man hålla sig borta från bad och bastu rek. "min" studio i deras skötselråd!

Min studio rekommenderar samma! Tatueringen är som känsligast de första 2 veckorna, men är inte helt läkt förrän efter 4 veckor. Är den dessutom full med sårskorpor ska man inte bada i klor då det torkar ut huden.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 243
Senast: __sofia__
·
Hundträning Igår var vi ute ett par timmar men såg till att Alvin och Milou hela tiden hade tillgång till skugga och vatten och dom hade kylvästar...
Svar
16
· Visningar
2 466
Senast: Pilot
·
Relationer Back again.. Det är lite oklart vad jag vill med tråden, vet att det bara är jag som kan bestämma för mig själv till syvende och sist...
24 25 26
Svar
505
· Visningar
64 611
Senast: cirkus
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
21 104
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp