Bukefalos 28 år!

Tatueringshjälp!

LindgrenV

Trådstartare
Det enda min bror önskar sig av mig i julklapp är en skiss av en tatuering. Den ska vara tecknad av mig och innehålla en ros, i övrigt har jag väl i stort sett fria händer. Men min hjärna står still och tiden börjar rinna ut!

Hjälp mig!? Tror inte han blir så glad över en skiss föreställande uttergurkor :grin: :nailbiting:
 
Det enda min bror önskar sig av mig i julklapp är en skiss av en tatuering. Den ska vara tecknad av mig och innehålla en ros, i övrigt har jag väl i stort sett fria händer. Men min hjärna står still och tiden börjar rinna ut!

Hjälp mig!? Tror inte han blir så glad över en skiss föreställande uttergurkor :grin: :nailbiting:

Skall den vara old school eller new school? Färg eller inte färg?
Skall det vara en ensam ros eller en ros med annat okring?
Gillar han stuket med svalor och banderoller eller vill han ha den mer stiliserad och modern, med typ stjärnor eller annat omkring?

Jag antar att du har googlat och kollat på andras tatueringar?

Själv är jag väldigt svag för old school-varianterna med svalor och banderoller. Fast då bör man ju ha något vettigt att skriva på banderollen. Jag såg en gång en jädrigt fräck new school-tatuering som var en klassisk ros med en kolobri som sög nektar. Låter inte så snyggt kanske, men den var fantastisk. Hur tatueraren lyckats blanda den klassiska rosen med det nytänkande i en kolibri.
 
Skall den vara old school eller new school? Färg eller inte färg?
Skall det vara en ensam ros eller en ros med annat okring?
Gillar han stuket med svalor och banderoller eller vill han ha den mer stiliserad och modern, med typ stjärnor eller annat omkring?

Jag antar att du har googlat och kollat på andras tatueringar?

Själv är jag väldigt svag för old school-varianterna med svalor och banderoller. Fast då bör man ju ha något vettigt att skriva på banderollen. Jag såg en gång en jädrigt fräck new school-tatuering som var en klassisk ros med en kolobri som sög nektar. Låter inte så snyggt kanske, men den var fantastisk. Hur tatueraren lyckats blanda den klassiska rosen med det nytänkande i en kolibri.

Han vet inte riktigt själv verkar det som. Han gillar färg men har väl inga specifika krav. I övrigt är han helt kravlös så det är väl helt enkelt lite för brett för att jag ska kunna komma på något. Tatueraren jag går till kör mest new school, och gör fantastiska tatueringar!
Jag gillar den sista idén. Tror han vill ha den ganska enkel och utan banderoller, men ändå något lite mer avancerat än bara en ros rakt av.
 
Han vet inte riktigt själv verkar det som. Han gillar färg men har väl inga specifika krav. I övrigt är han helt kravlös så det är väl helt enkelt lite för brett för att jag ska kunna komma på något. Tatueraren jag går till kör mest new school, och gör fantastiska tatueringar!
Jag gillar den sista idén. Tror han vill ha den ganska enkel och utan banderoller, men ändå något lite mer avancerat än bara en ros rakt av.

Kanske en roskvist (tänk rosen i skönheten och odjuret) och en kolibri som suger nektar? Det skulle kunna bli jättefint tror jag. Fast det beror ju lite på var han skall ha den förstås.
 
Han gillar hockey. Väldigt mycket. På nivån att han tatuerat in loggan till "sitt" lag på axeln. :angel:

Bilar och motorcyklar är väl coola grejer, typ. I övrigt är han alla fördomars typiska bachelor. Han har inga "superintressen" som sticker ut åt något håll, faktiskt. Det är det som gör det så förbannat svårt...
 
Jobbigt, men eftersom han vill att du ska rita, har ni något ni gemensamt gillar? Även om det inte är det bästa någon av er vet så kanske ni har nåt som är ert eget? Ett skämt? Smeknamn? Upplevelse ni återkommer till?
 
Jobbigt, men eftersom han vill att du ska rita, har ni något ni gemensamt gillar? Även om det inte är det bästa någon av er vet så kanske ni har nåt som är ert eget? Ett skämt? Smeknamn? Upplevelse ni återkommer till?
Vi båda gillar Sagan om ringen :rofl: Men det var ett bra tips, då blir det lite personligare. Får klura på det ett tag!
 
Nu skänker jag bort en av mina egna tatueringsideer här:

Några rosor som placeras i/kring/runt följande text:
"I never promised you a rosegarden"
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 403
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
29
· Visningar
2 945
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 914
Senast: Mabuse
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
4 317
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp