Sv: tatueringstråden, del 3!
*kl*
Jag har funderingar på att göra en text längs ryggraden, men kan inte riktigt bestämma mig för vilken text jag ska göra. Har flera som jag gärna hade haft på kroppen och som har personliga betydelser för mig.
Vill ha ganska liten text, men har ändå svårt att avgöra hur mycket som egentligen får plats. Det gör ingenting om den inte blir så lång, men det gör heller ingenting om den sträcker sig hela vägen uppifrån (vid "nackknölen"

) och ner till svanskotan. Har inte bestämt mig för stående eller liggande bokstäver än.
I alla fall, dom texterna jag velar mellan är:
1. "Beneath this mask there is more than flesh" (från V för Vendetta)
2. "Honesty is the first chapter in the book of wisdom" (citat av Thomas Jefferson)
3. "Den älskade är alltid vacker"
Kan tillägga att jag har en tatuering i nacken, väldigt liten och syns inte om jag inte har håret uppsatt, men de bör ju inte helt och hållet skära sig med varandra i alla fall. Den i nacken är ett litet rött hjärta (ej ifyllt, bara röda konturer) som det står "mamma" i (svart text). En kompis till mig som gjort den, så den är amatörmässig men jag tycker att det passar den - den blir nästan sötare då

Utöver den har jag ett helsvart ornament på magen, men den passar ju med vilken som och oavsett så kommer de inte synas tillsammans.
Så hjälp mig nu att bestämma - vilken text?
*edit*
Och förresten, hur jävulskt ont gör det att tatuera över ryggraden?