tatueringstråden, del 3!

• Kropp & Själ
  • Trådstartare Trådstartare voltigehoppare
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 000
  • Visningar Visningar 373 734
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: tatueringstråden, del 3!

Men oohhh!! Jag vill också nu!! Själv har man tid först i mitten av juli.. MEN det är värt att vänta!! :D

kl.
och jag ska med gadda mig mera nu i vår! en stor internationell tatuerare som jag har bokat tid hos, när han kommer exakt till sverige vet han dock inte än.xD men i vår iaf.:p

*kl*
Äntligen fått till en vettig bild på nytillskottet. Detta är bara början som ska byggas ut över hela överarmen.

541801_10151223036708789_1287904970_n.jpg

Först måste jag bara säga att jag verkligen älskar att sitta och kika på alla vackra tatueringar i den här tråden!:D

Och så till min fråga; vad har ni för erfarenheter av tatuerarna i Sthlm? Visa gärna bilder eller berätta om erfarenheter! Vill gärna ha lite tips på alternativ på bra tatuerare!:)
Tänkte bege mig till en snart igen för att göra min andra tatuering nämligen. Gjorde min första för snart två år sedan i Kalmar (där jag bodde tills nyligen) och det blev då ett minne efter min häst. I slutet av den här sommaren gav min hund slutligen upp och nu vill jag att hon också ska få sin egen bild.

Här är den jag gjorde till hästen, tänkte väl köra på lite liknande stuk till hunden:
225627_1530462360532_4492805_n.jpg

Speakeasy Tattoo Parlour :D Finns på fejjan! Har själv aldrig gjort något där men flera kompisar har och dom är så sjukt nöjda! Min nästa kommer helt klart att göras där.

kl

Nu måste jag och göra en ny, tänkte mig en text, inte för lång på ryggen intill vänster skuldra, men vart sjutton finner jag en bra text? Jag är inte för "tro,hopp,kärlek" trenden riktigt måste vara på engelska. Tips någon? :D

Själv har jag 6 tatueringar. Tre kinesiska tecken på armen som betyder styrka, eld och drake (gjorda i tre omgångar)
En sitter i nacken - svart stjärna
Ryggen länden en ros

Alltså, du bör väl ändå tatuera något som betyder något för dig? Och inte något som en användare här på Buke tycker är en bra text?
Jag menar, jag vet precis vilken textrad jag skulle tatuera in, men skulle jag tipsa om den och du inte gillar The Ark blir den ju lite menlös...

*kl*

Jag har funderingar på att göra en text längs ryggraden, men kan inte riktigt bestämma mig för vilken text jag ska göra. Har flera som jag gärna hade haft på kroppen och som har personliga betydelser för mig.

Vill ha ganska liten text, men har ändå svårt att avgöra hur mycket som egentligen får plats. Det gör ingenting om den inte blir så lång, men det gör heller ingenting om den sträcker sig hela vägen uppifrån (vid "nackknölen" :p) och ner till svanskotan. Har inte bestämt mig för stående eller liggande bokstäver än.

I alla fall, dom texterna jag velar mellan är:
1. "Beneath this mask there is more than flesh" (från V för Vendetta)
2. "Honesty is the first chapter in the book of wisdom" (citat av Thomas Jefferson)
3. "Den älskade är alltid vacker"

Kan tillägga att jag har en tatuering i nacken, väldigt liten och syns inte om jag inte har håret uppsatt, men de bör ju inte helt och hållet skära sig med varandra i alla fall. Den i nacken är ett litet rött hjärta (ej ifyllt, bara röda konturer) som det står "mamma" i (svart text). En kompis till mig som gjort den, så den är amatörmässig men jag tycker att det passar den - den blir nästan sötare då :D Utöver den har jag ett helsvart ornament på magen, men den passar ju med vilken som och oavsett så kommer de inte synas tillsammans.

Så hjälp mig nu att bestämma - vilken text? :D

*edit*
Och förresten, hur jävulskt ont gör det att tatuera över ryggraden? :o

Senast ändrad:

Kl*

Någon som kan säga mig om det är
grammatiskt korrekt att säga "believe the impossible"
som jag tänkt tatuera in imorgon eller
om man måste säga "I" framför eller
"in" i mitten? Tacksam!!

Det är korrekt.

Att säga "believe in the impossible" är inte heller fel.

"I believe the impossible" tycker jag får en lite annorlunda innebörd än "believe the impossible" där det förstnämnda ju är något DU står för, medan det senare mer blir som en uppmaning.

Meh, du måste ju bestämma text själv :p Det är ju omöjligt att ge råd om sånt, det enda som betyder nåt är ju att du trivs med den. Till exempel tycker jag att ditt alternativ nr 2 är gräsligt, typisk väggtext liksom, men uppenbarligen tycker du ju att det är vackert och meningsfullt (annars skulle du inte ha det som exempel) och då spelar det ju noll och ingen roll vad jag eller nån annan tycker.

När jag tatuerade mig har jag gått på en känsla: jag ska känna det som att nåt fattas om jag inte tatuerar mig, att jag MÅSTE ha just det här på min kropp. Annars hade jag inte gjort det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 250
Senast: Iamia
·
Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
266
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Jag har för flera år sedan fått mitt ledbrosk i ena foten söndertrampat av min käre Kanalj som hade bråttom in från hagen en...
Svar
15
· Visningar
389
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och... 2
Svar
26
· Visningar
1 211
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår