tatueringstråden, del 3!

• Kropp & Själ
  • Trådstartare Trådstartare voltigehoppare
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 000
  • Visningar Visningar 374 242
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: tatueringstråden, del 3!

kl

I övermorgon blir det fortsättning på sleeven! :bump:
Armen_zpsae350cf4.jpg

Tack! Och ja, jag älskar den verkligen :love: Vill ha mera, mera, mera!
Jag som aldrig skulle skaffa sleeve :D

Visst är det Ellen på zoi?

Har tänkt att jag måste kontakta zoi för min tilltänkta leg-sleeveaktiga bevarandebiologitatuering jag vill göra. Fan i princip varenda en som jobbar där skulle jag känna mig trygg med, så jävla snygga tatueringar från hela bunten! I alla fall det jag sett, sen är det väl klart att det finns några som nog skulle passa bättre till det jag tänkt, men så är det ju alltid. :D

Det är det! :) Haha ja, de är grymma hela bunten! Hon är ju på Zoi i Malmö nu sen hon flyttade och på Wicked Tattoo i Göteborg/Mölndal ibland (dit jag ska imorn). Även Carl på Wicked är GRYM :D

Malmö är nästan enklare för mig än Sthlm så det var dem jag tänkt höra med först ändå... ;) men om hon kommer till wicked ibland kanske man ska höra med henne om hon är intresserad!

Lycka till imorn! Ser fram emot resultatet! :bump:

Shit vilken otroligt välgjord tatuering! Grattis till dig som lyckats hitta en riktigt bra tatuerare..=) Tycker man blir mörkrädd av vissa man ser, en sexåring skulle kunnat gjort bättre typ. Men den där va riktigt grym!

Fast den som motivet sitter på kanske ville ha den så?

Känner en tjej som har en häst på benet, eller ja, hon säger att det är en häst. Ser mer ut som... en sköldpadda?
Men det är hennes lillasyster som ritat den. Så den ska vara så.

Eller min senaste. Typsnittet är väldigt barnsligt, hjärtarna är olika form och olika stora. Men det var så jag ville ha den

Oj oj oj! :love:

Jag har typ 3 veckor kvar till min tid, och jag har inte motivet på papper ännu :crazy: Det sitter i huvudet och jag får bara inte ner det... Aja, det blir nog bra ändå :p

Oj oj oj! :love:

Jag har typ 3 veckor kvar till min tid, och jag har inte motivet på papper ännu :crazy: Det sitter i huvudet och jag får bara inte ner det... Aja, det blir nog bra ändå :p

Nämen hörru, ska du skaffa gaddning?! Vem ska du till? Och framförallt: vad tänkte du göra? *nyfiken* :p

Kl
Dags för mig att visa upp mig här också tror jag
Har i dagsläget två tatueringar. En gammal synd som inte en kommer visas förrän den är fixad :o (nej, det är inget vulgärt utan bara en väldigt illa gjord sak som egentligen skulle kunna vara riktigt snygg) Den andra är bara en vecka gammal, en modifiering av en gammal tatuering (som går under samma kategori som den första...)
Tatueraren förmanade mig i typ tre timmar att inte göra om misstaget en tredje gång :angel:
Den enda bilden jag har just nu är en liten sneakpeak som jag la upp på facebook häromdagen. Kommer väl nån helbild också framöver
398005_10151388627262145_364816696_n.jpg

Sitter på överarmen och går upp lite på axeln. Vill så gärna fortsätta på den och har samtidigt idéer på fler tatueringar, men först måste jag fixa till synd #2 innan jag ens funderar på något annat :angel:

Jag har planer för våren, blir troligen en till då. Antingen på armen eller på benet. Med tanke på att jag har benbehåring som chewbacca kanske armen är mer lämplig...

Den blev inte särskilt färdig alls, men det är en sax in the making!
DSC_0488-1_zps4369e25e.jpg

Och detaljerna (som inte direkt syns här. alls.) är magiska. MAGISKA. :love::bow:
Ska försöka få till mer detaljerade bilder när den läkt. :) Förhoppningsvis blir det några timmars fortsättning i Malmö senare i februari, och sen en mässa i Trollhättan!

Senast ändrad:

Kl

Jag ska tatuera mig på fredag (min fjärde hihihih :D) men har ett problem, bilden på tatueringen jag vill göra är sådär. Någon här som är duktig och kan ta bort allt på bilden utom själva tatueringen så att jag kan ha med den som ritning?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 259
Senast: Iamia
·
Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
266
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Jag har för flera år sedan fått mitt ledbrosk i ena foten söndertrampat av min käre Kanalj som hade bråttom in från hagen en...
Svar
15
· Visningar
389
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och... 2
Svar
26
· Visningar
1 211
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka