tatueringstråden, del 3!

• Kropp & Själ
  • Trådstartare Trådstartare voltigehoppare
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 000
  • Visningar Visningar 373 738
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: tatueringstråden, del 3!

Haha jag veet, men jag kan inte bestämma mig! I slutändan kommer jag ju oavsett vad andra säger göra det som jag själv vill, men jag är en velig människa som ibland behöver höra andras tankar för att komma till någon slags klarhet ;) även om jag inte håller med så hjälper det.

iiih! :D Jag har också tid, men vet inte riktigt när :eek:
När det dyker upp plats typ! Måste dit först och fylla i lite röd färg också, ska bara få tummarna uuuur. :o

Gött, bara att pallra dig dit jue! ;)
Jag flyttade 100mil bort så svårt för mig att ha en sån tid :P

+ corpsebride

Jag tror nästan att jag gillar det mest också faktiskt, tycker det är lite charmigt att det är på svenska med. Och det är både sant, inte superklyschigt (eller ja, man ser det inte på var och varannan person i alla fall) och har en väldigt personlig betydelse för mig.

Men jag får klura på det där ett tag till och känna efter. Jag är som sagt en velig person som ändrar mig ofta ;) behöver jag stå emot min lust att göra det NUUUUU.... haha.

Ny i tråden!
Men ja.
Tänkte slänga in lite bilder på mina tre konstverk!:D
Sorry om det är kass kvalité, men jag har ingen riktig kamera...

396043_10151220810132475_924696220_n.jpg

Min senaste, tillägnad min amstaff som fick avlivas i oktober.

578871_10150941129627475_265515170_n.jpg

"If there ever comes a day when we can't be together, Keep me in your heart, I'll stay there forever"
Tillägnad min häst som gick bort 2010.

382165_10150359158437475_26186514_n.jpg

Min första, de två C:na står för Cecilia och Charlotte, min bästis har en likadan. :)

Ny i tråden!
Men ja.
Tänkte slänga in lite bilder på mina tre konstverk!:D
Sorry om det är kass kvalité, men jag har ingen riktig kamera...

396043_10151220810132475_924696220_n.jpg

Min senaste, tillägnad min amstaff som fick avlivas i oktober.

Åh vad mysig den var! Superfin!:love:

Beklagar med din hund! Sitter själv och funderar över hur den jag ska göra till min hund ska vara, hon fick avlivas i augusti. Vill också ha ett hjärta, sedan har jag funderat på ett kors eller svala, men det lutar mer åt kors för mig, hon gav mig tron på livet.:)

Nu när jag tänker efter var det 2010 som min häst också gick bort, vilket märkligt och sorgligt sammanträffande.

Tackar! :)

Fåglar är för mig ett tecken på frihet, och jag föredrar att se på döden som att man blir fri.. :)

Låter som en väldigt bra idé du har, kommer bli kul att se slutresultatet! :)

KL*

Har länge funderat på att tatuera baksida lår (precis under rumpan), antingen en rosett på vart lår eller någon text. Har nu fastnat för "limited edition" men tror att det kan bli lite för långa ord för att det ska bli snyggt med den placeringen. Vad tror ni, kan det bli bra med "limited edition" eller är det för långt?

KL*

Har länge funderat på att tatuera baksida lår (precis under rumpan), antingen en rosett på vart lår eller någon text. Har nu fastnat för "limited edition" men tror att det kan bli lite för långa ord för att det ska bli snyggt med den placeringen. Vad tror ni, kan det bli bra med "limited edition" eller är det för långt?

Sätt "Limited" på ena låret och "Edition" på andra? :)
Annars tror jag inte att det blir för långt att ha på samma lår.. Beror lite på vilken typ av text du väljer också..

Det var ett ord på vart lår jag hade tänkt, men känns som att det kan bli lite för långt/smalt. Stilen på texten har ju betydelse den med, kollar runt lite, men inte hittat något jag fastnat för än. Iom att det är så pass långa ord så får man ha en "högre" text om du förstår hur jag menar. :)

Om jag jämför mina lår vid 20 och 30 skulle jag med facit i hand tatuera ngt annat än baksida lår.

*kl*

De vackraste människorna i ditt liv, finns i ditt hjärta.

Familjen är en gåva som varar för evigt

För världen är ni någon.
Men för mig är ni världen!

Ska sitta mellan skulderbladen. Under texten längs ryggraden ska det sitta fem hjärtan med en bokstav i varje.
Vilken av ovanstående texter tycker ni skulle se bäst ut?

Jag älskar din tatuering! :love: Det är samma placering, men annat motiv jag vill ha.

Hyacinth: det är många saker man nog hade avstått från med facit i hand, men förstår helt ditt resonemang, jag kanske inte trivs med mina tatueringar om 10-20 år men i slutändan får man göra det bästa av situationen, oavsett vilka val man gjort tidigare. Men iom att eventuell tatuering inte lär bokas förrän tidigast september så har jag tid att tänka över det några gånger till. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 250
Senast: Iamia
·
Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
266
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Jag har för flera år sedan fått mitt ledbrosk i ena foten söndertrampat av min käre Kanalj som hade bråttom in från hagen en...
Svar
15
· Visningar
389
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och... 2
Svar
26
· Visningar
1 211
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår