tatueringstråden, del 3!

• Kropp & Själ
  • Trådstartare Trådstartare voltigehoppare
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 000
  • Visningar Visningar 373 418
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: tatueringstråden, del 3!

Jag tror att min nästa blir en liten Mulle, och när jag frågade Lena om det var okej så erbjöd hon sig att fixa en om jag inte hittade vad jag sökte av offentliga bilderna! :bow::love:

Mitt drömprojekt är dock ett huvudporträtt av vackraste Dux. Men då måste jag hitta någon som är fantastiskt grym på att rita av foton :p

KL

1794655_10201330091589986_1658260416_n.jpg

:love::love::love:

*kl*

img-2996.jpg

Kinatecknet är gjord för 12 år sen, tanken var att vi skulle tatuera över den med blomman men vi lyckades inte hitta någon snygg lösning så vi körde någon påbyggnad istället. Fjärilen sitter mer på axeln, men som ni ser så håller jag knubbig bebis samtidigt :p

Tack:) jag har ett litet djur tatuerat i svanken, mycket poetiskt:D svart, och jag gillar ju färg.
Den är ca 8cm hög, och kan vara kvar eller döljas, men jag vill i så fall bygga ut den.

Om du vill ha något som matchar din tatuering på armen så kanske fortsatt tema med fåglar eller dylikt skulle vara något? Finns ju otroligt många fina och färgglada fåglar! :)

Jag klurar på nästa motiv, men om man ska sätta någonting på underarmens insida, åt vilket håll ska tatueringen vara då? Eller ja, ska och ska... Men ni fattar. Motivet blir en stegrande häst, så det finns ju helt klart ett rätt och ett fel.

+lizan, dramatik, parat

Tack, är verkligen jättenöjd! Den är verkligen "jag" och precis som jag haft i huvudet att den ska se ut! Gjorde om skissen i sista stund i natt och det blev sååå bra!

Nu är planen att så småningom fortsätta mönstret ned på vänster skulderblad och sedan över rygg/nacke upp mot andra axeln (alltså låta det smalna av). har en bild i huvudet av hur det kan se ut och min tatuerare tror att det kan bli riktigt bra. Kanske väva in några mer betydelsefulla ord i texten också.

Hela tatueringen har ett väldigt stort symbolvärde. Det står Idhrenniel, vilket är Sofia (som betyder visdom) på alviska. Grenverket med löv är inspirerat från Livets träd, också alviskt och står ju just för liv. Så det är inte "vilket löv som helst" liksom. Det ligger mycket tanke och värde bakom, och jag är så glad över den att jag blir tårögd. Framför allt är jag glad över att min älskade Sofia är förevigad på sitt sätt och alltid kommer finnas kvar hos mig - väldigt nära hjärtat (placeringen av texten var alltså också mycket genomtänkt värderingsmässigt och alltså inte bara estetiskt :))

Vilken fin :)

*Kl*
Ju mer man läser denna tråd ju mer sugen blir man på att skaffa en egen tatuering :) Men en vacker dag så.

Nu är min klar :) Ev kan det komma att göras lite mer "skuggor" runt henne i framtiden, men det återstår att se hur jag känner när den är läkt :) Nästa blir en stor påfågel från höft ner på låret är det tänkt.

2me65o4.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 250
Senast: Iamia
·
Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
265
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Jag har för flera år sedan fått mitt ledbrosk i ena foten söndertrampat av min käre Kanalj som hade bråttom in från hagen en...
Svar
15
· Visningar
388
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och... 2
Svar
26
· Visningar
1 211
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippmaskin till tjock päls
  • Vilken hundras?
  • Guldfasanerna