Bukefalos 28 år!

tatueringstråden, del 3!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh, tack för svar! :)
Blir till att spara upp en del då. :p (fattig student med häst som ska betalas för samt ridas in till hösten... heh...)
Googlat runt lite och "slutpriset" verkar kunna hamna på allt från 16000-25000 eller mer beroende på vart man gör den.
Texten jag har i nacken gjorde jag hos en som hade hemmastudio, så timpriset var betydligt billigare. Var också många år sen så har verkligen noll koll på dagens priser! :p

Undrar om det går att göra en full sleeve på underarmen och fortsätta bara på utsidan av armen upp till axeln utan att det ser konstigt ut... Nåja, får diskutera eventuella lösningar med tatueraren. :p
Ja det priset låter rimligt mellan tummen och pekfingret :p , som sagt mycket hänger på hur mycket man själv pallar i varje stöt, och såklart motivet :) kul om jag var lite till hjälp iaf :)

Har två "hemma studio" tatueringar, en pytte som kostade hela 300 kr och sen min indian på skuldran, den gav jag 1600 för, men är inte nöjd med den. Har pratat med min nuvarande tatuerare att fixa till den å då blir ju den lite dyrare med. Helt klart värt pengarna att gå till någon bra och inte en halvdan...
 
Varför inte skriva ut i tråden vad artisten och studion heter? Så får fler kännedom om en bra tatuerare! :up:

Oo, det var helt för att jag inte ville "göra reklam" och riskera att inlägget blev borttaget. Kanske bukeskadad? :D Men det verkar vara okej med reklam på tatuerare alltså? :)
 
Jag har fått ett så himla tråkigt besked ang min cover up. Skickade en bild på min tatuering till min favorittatuerare i Skåne (håller för ögonen och gör reklam nu) Elin Löwen på Hand och hjärta i Lund. Tyvärr sa hon att tatueringen såg så illa ut att hon inte kunde ta sig an att göra en cover up på den utan rekommenderade mig att lasera bort den. :( Och det har jag inte råd med.. Så nu vet jag inte alls vad jag ska göra. Funderar på att bygga en tatuering runt den gamla så att den smälter in lite i en större gadd.
 
Jag har fått ett så himla tråkigt besked ang min cover up. Skickade en bild på min tatuering till min favorittatuerare i Skåne (håller för ögonen och gör reklam nu) Elin Löwen på Hand och hjärta i Lund. Tyvärr sa hon att tatueringen såg så illa ut att hon inte kunde ta sig an att göra en cover up på den utan rekommenderade mig att lasera bort den. :( Och det har jag inte råd med.. Så nu vet jag inte alls vad jag ska göra. Funderar på att bygga en tatuering runt den gamla så att den smälter in lite i en större gadd.

Åh vad tråkigt! Jag vet inte vad laser kostar... Kanske kan boka konsultation för laser? Brukar väl vara gratis? :) Kanske räcker med att bara bleka den?
 
Jag har fått ett så himla tråkigt besked ang min cover up. Skickade en bild på min tatuering till min favorittatuerare i Skåne (håller för ögonen och gör reklam nu) Elin Löwen på Hand och hjärta i Lund. Tyvärr sa hon att tatueringen såg så illa ut att hon inte kunde ta sig an att göra en cover up på den utan rekommenderade mig att lasera bort den. :( Och det har jag inte råd med.. Så nu vet jag inte alls vad jag ska göra. Funderar på att bygga en tatuering runt den gamla så att den smälter in lite i en större gadd.
Nä vad tråkigt :( Du kan inte höra med fler tatuerare kanske? Second opinion sådär :p Hur ser den ut, den du vill få bort?
 
@1887 Eftersom tatueringen är blå så är den väldigt svår att få bort. Enligt de flesta sidor jag tittat på så skulle prislappen landa runt 15 tusen om den ens går att ta bort. Den är blå, relativt nygjord och dåligt läkt = typ alla dåliga förutsätt som finns.. Och jag tycker ju om den, även om den är ful, för den betyder mycket för mig. Det är en familjetatuering. Så jag har nog hellre kvar den än laserar.. :/ men helst hade jag ju tatuerat över den.
 
@Trott Joo har tänkt höra med flera och gå dit och visa istället för en bild. Men känns ju inge bra att en av de tatuerare jag respekterar mest rent konstnärligt, vars stil jag älskar, sa nej..

Såhär ser den ut.
14E13D95-FF0E-46B1-BCA7-88EB3FB4E41B_zpsjxzfmwfm.jpg


Den har spottat ur sig otroligt mycket färg vilket antagligen har med min hud att göra och dålig tatuerare. Min andra har också tappat färg men inte alls i samma mängd, antagligen pga betydligt bättre tatuerare.
DED0EF87-125D-49BB-87F1-007A88B35A0B_zpszaw3cgqc.jpg


Kanske skulle man kunna fylla i den blå och göra den mer levande samtidigt som man bygger på den med en större tatuering? För jag gilmar innebörden av motivet. Varje blad och streck har en innebörd. Så jag vet inte om jag vill ta bort den helt..
 
@GardenAngel Nä förstår det känns tungt :( Men som du skriver, att "piffa" till den med lite mer detaljer/färg och bygga ut den borde ju vara enklare än att täcka över den helt :)
 
@Trott Har mailat Elin nu igen, har en liten idé om hur en uppdatering av tatueringen skulle kunna se ut. Hoppas hon tror på att fylla i den. Gör hon inte det får jag se mig om efter en annan tatuerare! Något måste man ju kunna göra med den!
 
@GardenAngel Ja helt klart borde man kunna göra nått med den :) Det är ju däremot bra att hon säger ifrån när hon känner att hon inte kan göra ett bra jobb (hoppas hon vill göra en påbyggnad istället för cover up nu bara), än att du inte blir nöjd efter det heller :) Finns ju sjukt många duktiga tatuerare, så nån borde ju kunna fixa till den :)
 
@Trott Jaa absolut! Hellre att hon säger nej än gör en tatuering hon inte tror på! Men helst skulle hon ju sagt ja.. :p Litar på hennes omdöme så därför känns det kass om hon avråder från något annat än laser. I mina ögon är hon en av de bästa och antar att andra tatuerare som är lika bra kommer dela hennes åsikt.

Men läste om hennes mail nu och såg att hon skrev bleka den med laser, inte ta bort den.. Så kanske att det går att bara göra någon eller några behandlingar för att kunna tatuera över sen.
 
Bokat tid för en cover up på min första tatuering! Fick tid i.... september :D funderar på att boka in och göra insida överarm också - mindre grej - lättare o få tid :)
 
Jag är sugen att göra nått litet med, som går snabbt att göra klart :p så segt att vänta när man håller på med sån stor! Även om den gått relativt snabbt, haft tid nästan 1 gång i månaden under hösten, men ändå :p
 
ar fått svar från tatueraren nu angående att pimpa den blå katastrofen. Hon trodde det kunde bli svårt. Men jag var mer än välkommen att komma in till studion så hon kunde titta på den.. Så så får det bli. Om hon inte tror att hon kan göra något så får jag helt enkelt lasera mig.. Men det ska ju göra så sjukt ont!! :arghh:
 
MIIIH! Tid bokad 3 september!! Elin ska göra en hel underarmssleeve på mig som blomman kommer vara en del av! Kommer även göra en bild av min hund i sleeven, och sen bygga upp den på mon överarm om något år. Efter att vi hade pratat och jag berättade om vilka idéer jag hade så sa Elin: Jag tror detta kan bli skitbra!

Yay! :bump:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag läste mycket poesi när jag var yngre då jag också själv var aktiv med skönlitterärt skrivande. Sen har jag tappat bort det men nu...
Svar
0
· Visningar
124
Skola & Jobb Jag behöver en ny väska för kortare och längre resor. Den jag har nu är en axelremsväska men börjar släppa i en söm så börjar kolla på...
2
Svar
29
· Visningar
1 570
Senast: Avalbane
·
Kläder & Bli fin Jag har bestämt att det blir en ny handväska i december, då får jag löneförhöjning retroaktivt! Jag har en oäkta "klassisk" Micael Kors...
Svar
5
· Visningar
851
Senast: Unafraid
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 475
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Hundlucka
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp