tatueringstråden, del 3!

• Kropp & Själ
  • Trådstartare Trådstartare voltigehoppare
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 000
  • Visningar Visningar 373 387
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: tatueringstråden, del 3!

jaa, katterna e så sööta :love: Fast ibland tar folk fel o tror det e "nallebjörnar" HATA när det händer :mad: haha !

Jag trodde att det var nallebjörnar :o

Jag gjorde ett hjärta på min handled i förra veckan, måste dock fylla i den igen, linjerna blev inte helt jämna i färg osv, men har läst nånstans att handleder kan vara knepiga, stämmer det? :o

Flavor Oj, va skumt....:confused:
Jag har då aldrig hört någon som haft "problem" när dom tattat handleden. Jag har oxå på handled o där har det inte varit nått problem... Det kan ju isåfall va att det slits lättare på där eftersom man anväder ju händer o armar ganska mycket... men efter en vecka tycker jag verkar orimligt :bump:

har den kliat mycket eller så? Kan ju va att man inte tåler färgen o då kan det hända att huden inte tar emot färgen lika bra !

KL

Är galet nöjd med min senaste, men har ingen direkt bild.
Har 7-8 tider inbokade i år, denna gången som kommer ska jag fylla i min chestpiece.

Senast ändrad:

*tittar in från senior, vilken rolig tråd! ^^ *

Waoooow! Vilken otroligt läcker!
Vanligtvis är jag inte så mycket för färger, men en där är sjukt imponerande. O_O

Kladdar in någon bild på min påbörjade insektsärm! Blir spindlar och malar "moth's" högst upp, sedan ska vi klättra nedåt med skalbaggar, bönsyrsa och ha riktigt sköna tusenfotingar vid handleden. XD
Det finns ytterligare en spindel däruppe ovanför skulderbladet, men den gick banne mog inte att fota på egen hand. Får be någon ta ett kort när jag touchat upp den. ^^

(Nej, jag är inte Alltid så okammad och grinig. ; ) )

Igår var det ÄNTLIGEN dags för nr 2 och 3 :love:

CopyofP4221063.jpg

Just there felt belonging
My heart which when speaking like roar
...was an echo in stone

En av de vackraste låtarna jag hört.
New Years Morning

Upload22.jpg

Sound and color genius.
22

Shetlandskusk : Vad har du för chestpiece ?? Du får fixa bild tycker jag ;)

Sel: Jag äälskar färger ;) Men coolt med massa spindlar, malar, skalbaggar osv !! Nog inte så många som tatuerar sånt :D

Lightzone: Snyggt ! Gillar färgerna på den andra skarpt !! :)

Ohh, den hästtatueringen var riktigt maffig du! XD Var den rätt ny där? Hur ser den ut nu när den har fått läka och mogna lite?

Och nej, insektsmotiv verkar inte vara så poppis som de borde, men vänta bara! Jag och tatueraren ska jobba fram sleeven tillsammans allteftersom jag får råd. *vissel*

Emor Helt klart! Man kan inte gå fel med spindlar. ; )

Färgen och skuggningen var helt nygjord där, linjerna hade vi gjort sedan innan. De är givetvis mattare i färgen nu, men det blir de ju alla förr eller senare.

Naturligtvis. *ler* Den var hur som helst förbaskat maffig och originell!

kl

Mina två:
foto0313_144487556.jpg

foto0523_144487607.jpg

I ankarbanderollen står det Lucky 13 och i peacebanderollen ska det snart in Karma
Nästa projekt är en sleeve.

Shetlandskusk : Riktigt snygga !! :love: Kommer bli grymt !!!!! :D
Jag vill oxå tatuera in en häst, för det e verkligen en del av mitt liv, men börjar få ont om ställen där det skulle sitta snyggt :mad:

KL

Behöver lite hjälp!
Mitt motto är "Bättre ångra det man gjorde än det man inte gjorde" och jag skulle vilja ha något liknande på armen så jag ser det varje dag. Jag MÅSTE se det varje dag, annars blir jag bara tråkig :p Men jag kan ju inte skriva hela den raden, vill helst ha det lite diskret ändå. "No regrets" känns så tråkigt.... Några idéer?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 248
Senast: Iamia
·
Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
259
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Jag har för flera år sedan fått mitt ledbrosk i ena foten söndertrampat av min käre Kanalj som hade bråttom in från hagen en...
Svar
15
· Visningar
388
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och... 2
Svar
26
· Visningar
1 211
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?
  • kattförsäkring