tatueringstråden, del 3!

• Kropp & Själ
  • Trådstartare Trådstartare voltigehoppare
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 000
  • Visningar Visningar 373 419
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: tatueringstråden, del 3!

okej tack :)

Sen, den sitter ju på insidan av överarmen (som du ser :D ) är det lugnt att jag har på mig tröjor som inte sitter särskilt tajt över? Är rädd för att det ska skava emot. Och hur är det med stickat, kan det fastna ludd som inte är bra i? Efter som att den är insmord liksom. Eller måste jag plasta?

Det är lugnt att ha tröjor eller stickat över. Luddet fastnar ju isf i salvan/skorpan. Inget som skadar tatueringen.
Jag brukar vänta lite med att sätta på mig en tröja över eller rulla ner ärmen tills salvan sjunkit in lite, så är det inte superkletigt iaf!
Plasta ska du verkligen inte göra, den mår bäst av att luftas.
Plast har man bara i början när tatueringen är som ett öppet sår, efter ungefär 6 timmar (absolut inte mer än 12) ska man ta bort plasten och inte ha på den igen :)

Lägger till; eftersom den är på insidan tror jag det kommer vara lite obehagligt med stickat nu i början. Särskilt när man måste smörja in den så ofta. Men det är ju bara att testa och se!

Senast ändrad:

okej bra :)

Nja, jag blev tillsagd av min tatuerare att plasta i stallet och lagårn men tvätta, rengöra och lufta efter två timmar isf. Och det av förklarliga anledningar, att täcka tatueringen med koskit avstår jag nog från :angel:

Ah okej. Då får väl jag och din tatuerare agree to disagree. Jag plastar inte i stallet men har rena, långärmade tröjor över. Och tvättar gör jag inte heller, inte mer än att vattnet rinner över den i duschen. Tycker helt klart det läker bäst när man inte lägger sig i för mycket eller plastar :) Och det är det här jag fått lära mig av mina olika tatuerare.

Ah okej. Då får väl jag och din tatuerare agree to disagree. Jag plastar inte i stallet men har rena, långärmade tröjor över. Och tvättar gör jag inte heller, inte mer än att vattnet rinner över den i duschen. Tycker helt klart det läker bäst när man inte lägger sig i för mycket eller plastar :) Och det är det här jag fått lära mig av mina olika tatuerare.

Indeed!!!!

Då får väl jag hoppa in här, bland alla finfina tatueringar ;D

Här kommer iaf min, nygjord på bilden, lite sned vinkel, dvs tatueringen i sig är inte sned.
Tyvärr finns inte det vita kvar nu heller, har inte blivit klar till o fylla på den. Den gjordes i maj 2010.

60523_436484729547_5706004_n.jpg

Jag är nu i valet o kvalet, om var jag ska sätta min nästa. Jag ska ha 6 stjärnor, ganska små, olika färger på alla.
Dem ska inte vara fyllda med färg, utan dem ska vara skuggade med färg. Så själva konturen ska vara en färg o skuggan en annan, olika på alla 6 ;)
Hoppas någon förstår iaf!
Jag vill antingen ha dem i nacken, upp på halsen mot örat till. Eller, handleden (osäker hur de blir med jobb osv då?)eller underarmen...?

Hjälp mig :)

Samma här!
Jag lever som vanligt med mina, bortsett från att jag "blaskar av" dem morgon och kväll (eventuellt med mildast möjliga lactacyd-tvål) låter dem självtorka och smörjer sedan, och väntar in i det längsta med att ta på mig långärmat (alla mina sitter på armarna...) när jag smörjt in dem.
Plasten har jag tagit av morgonen efter och aldrig satt dit igen.

kl.
Trollis börjar bli blek nu...det är inte roligt att se när hans fina hår ramlar av :cry:
Jag är rädd att han kommer bli gråhårig direkt ju :rofl:
(fast jag är 99% säker på att det blir bra när han läkt helt, annars får jag väl fylla i igen nästa år :p )

Palle - underarmen låter bäst tycker jag, dock har jag svårt att se att speciellt många jobb skulle bli "svåråtkomliga" pga tatueringar, speciellt inte om de sitter på ställen som är lätta att dölja/skydda.

Senast ändrad:

Det här med jobb och tatueringar är lustigt.
Jar jobbar inom vården och har aldrig blivit ifrågasatt gällande mina tatueringar eller piercingar.
Vilket jag har hört att det inte är allt för ovanligt att det kan bli stopp där.

Min man jobbade tidigare som bilmekaniker och han fick inte vistas i saluhallen utan skulle hålla sig i verkstan då han inte "såg ut som en mercedes mekaniker". Detta argument använde sig cheferna av ett flertal ggr vid olika "problem". Tydligen är utseendet väldans viktigt i verstan, sen att han lagar bilar som en gud var mindre viktigt...

Haha hur ska en mercedes-mekaniker se ut då, kostym kanske? Det var det knasigaste jag har hört!

Min första plastade jag aldrig igen efter att jag tagit av plasten. Däremot så skyddade jag den från sol och smuts (var ute och backpackade i Asien) genom att linda löst med gasbinda över. Den satt på benet så det var enklaste sättet att hålla den lite skyddad men ändå luftad.

Min andra gjorde jag på sidan av nacken/halsen och den plastade jag en gång till efter att den gjorts eftersom jag red en fälttävlan ett par dagar senare. Mest för att skydda den då säkerhetsutrustningen låg emot. Efter det så tejpade jag en ren kompress över de dagar då jag var i stallet och ville skydda den. Men om den sitter på armen så bör en ren och tunn tröja underst vara nog för att hålla den ren och torr. Jag har bara haft kompresser och lindor över eftersom placeringen varit sådan att det inte gått att skydda enkelt med rena plagg.

kl*

tror jag glömt att lägga upp bild på min andra tatuering som gjordes i februari! Den ser lite sne och dan ut på bilden men ni ser ju på ett ungefär!

426082_299236276806425_2128081330_n.jpg

536616_10150756993380520_1744064671_n.jpg

kl

Ååh, vill ha en enkel, antingen 'Wish I' eller 'Power of Music'-tatuering någonstans, verkligen bara orden i någon avskalad skrivstil.
Frågan är vaaaaar man ska ha den.

Lutar åt 'Wish I', om så bara för att det är kortare.
Hmm beslutsångest.

KL

var och fyllde i min texttatuering förra veckan och fifan säger jag bara. ondare än första gången och fett otrevlig tatuerare.

iofs rätt bra, det gjorde att jag blivit totalt opepp på att skaffa fler tatueringar :D

KL

var och fyllde i min texttatuering förra veckan och fifan säger jag bara. ondare än första gången och fett otrevlig tatuerare.

iofs rätt bra, det gjorde att jag blivit totalt opepp på att skaffa fler tatueringar :D

Förlåt att jag skrattar men alltså haaahaha! Alltid en teknik så länge man tycker den funkar, tyvärr skulle det nog inte bita på mig ;) Inte ovanligt att det gör ondare andra gången för övrigt, ärrvävnad är ju lite känsligare än "frisk" hud, så att säga :) Om du dock bestämmer dig nån gång för att tatuera dig igen hoppas jag du får en trevligare tatuerare..

Haha ja, jag är rätt lättad än då trots allt - vill ju egentligen inte göra fler fastän min hjärna inte alltid verkar fatta det :p

Och ja, ska jag göra det igen så kommer jag säkert att göra det på en helt annan studio till och med. Tyckte hela bemötandet var oproffsigt den här gången, inte bara från han som gjorde min touch up men även från hur de andra som jobbade där betedde sig mot mitt sällskap som också skulle tatuera sig. Kändes jävligt högstadietramsigt där bara faktiskt. Synd, särskilt som jag var så nöjd efter förra gången!

Och jaa, fy fan vad ont det gjorde! Jag kände hur det började domna och sticka i händer och fötter och så såg jag massa vita prickar när jag blundade. Som tur var så tog det bara 10 min :o

Oj...det låter som att du spände dig ganska rejält och var nära på att svimma ju :o

Haha jag såg i lördags var jag fick penntrolls-idén ifrån, så nu är det mysteriet löst! :D

Man blir så jäkla sugen på nya ibland! Kan bara inte hjälpas :D

Jag är så vansinnigt less på oproffessionella tatueringsstudior :mad: Det är ju faktiskt vi som betalar väldigt mycket pengar för deras service, då kan de faktiskt i sin tur kosta på sig att vara trevliga. I studion där jag gjorde min första kände mig sig inte alls välkommen när man går in för det är t.ex. ingen som frågar om man vill ha hjälp eller dyl. Tatueraren jag hade var däremot väldigt trevlig, så det var ju ett plus. :) Men de verkar inte inse hur mycket de förlorar på att spela översittare.

Oj, det låter som att du spände dig jättemycket! Det är ju dock inte lättaste situationen att slappna av i, hah.. :laugh:

Usch, jag har också varit nära att svimma när jag tatuerade mig. Jag lider med dig, då känns 10 minuter som en mindre evighet. Jag upplevde dock att det gjorde så förbannat ont att det faktiskt inte gick att svimma, utan bara att ligga på gränsen hela tiden. Det är i sådana situationer man undrar vad man pysslar med :angel: och jag bävar för dagen när den tatueringen måste snyggas till.

Ja, var jättenära att svimma. Sjukt obehagligt! Rann en liten tår från ena ögat också, haha fett tragisk tjej! :D

Parat: Förstår precis vad du menar! Jag tatuerade mig där från början för att inte alla kändes sådär skitnödigt övercoola men den här gången var det annorlunda. Oh well, skulle jag ramla och slå i huvudet och få för mig att fylla i nåt igen så får jag jaga efter nån annan studio ;)

Och nej, det är så svårt att slappna av när man blir torterad.

Undret: Åh, en till! Precis så kändes det för mig, typ som att smärtan höll en vaken liksom. Jag ber till gud att den blir snygg nu när den läker för jag vill inte fylla i den igen, fick såna panikkänslor den här gången över hur ont det gjorde. Håller en tumme för att det dröjer länge innan du behöver snygga till din!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 250
Senast: Iamia
·
Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
265
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Jag har för flera år sedan fått mitt ledbrosk i ena foten söndertrampat av min käre Kanalj som hade bråttom in från hagen en...
Svar
15
· Visningar
389
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och... 2
Svar
26
· Visningar
1 211
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Guldfasanerna
  • Vilken hundras?