tatueringstråden, del 3!

• Kropp & Själ
  • Trådstartare Trådstartare voltigehoppare
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 000
  • Visningar Visningar 373 417
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: tatueringstråden, del 3!

Nu har jag haft årets dejt med tatueraren! :D

396439_397358546996953_505114798_n_504ce0799606ee0e412e9506.jpg

:D

(ursäkta fläsket...)

Senast ändrad:

Får slänga upp mina två tatueringar :
Hundtassar
164064_10150132091185337_5651136_n.jpg

Står för mina intressen hästar och fälgen är bilintresse
293238_10151201033515337_1349957505_n.jpg

Senast ändrad:

Cool!

*knapp*

vill också göra min nuuu men måste ha någon till att skissa lite löst så att jag ser hur det kan bli innan jag bestämmer mig helt, och så måste jag komma på vad jag ska gå till för tatuerare... :p

+ alla andra :D

Tack så jättemycket! Jag är sjukt nöjd med den! Men jäklar vad ont det gjorde, jag hade inte ens reflekterat över att det kanske skulle kännas innan:angel::D haha!

Jädrar i havet vad kul det kommer att bli när ni alla 80-åriga kärringar (gubbarna är väl döda, de lever ju inte lika länge?) sitter på ”hemmet” och jämför varandras tatueringar och gissar vad de en gång föreställde. Synd att man inte kan va me då, utan alltså en enda tatuering! :cry:

Jädrar i havet vad kul det kommer att bli när ni alla 80-åriga kärringar (gubbarna är väl döda, de lever ju inte lika länge?) sitter på ”hemmet” och jämför varandras tatueringar och gissar vad de en gång föreställde. Synd att man inte kan va me då, utan alltså en enda tatuering! :cry:

Ska bli spännande att se hur min som går från ljumsken och upp mot midjan reagerar på en framtida bebismage... :angel: Jag lär vara lika glad för den ändå!

Tja, då har man ju nåt att roa sig med i alla fall.

Sen måste jag säga att jag har sett massa äldre herrar med tatueringar exempelvis på underarmarna och de ser jättecoola ut bara. En tatuering på rumpan som saggar ihop, eller på magen, spelar ju ingen roll alls - man lär väl knappast knalla omkring topless med rollatorn på hemmet liksom...

Vilken fin! :D Och ja, lite färg brukar de tappa. Oftast måste man ju fylla i tatueringen en vända till när den läkt. Oftast ser det mycket värre ut än vad det faktiskt är dock! Kan se ut som att man tappar supermycket färg osv men det är bara "ytskiktet". :)

Ska bli spännande att se hur min som går från ljumsken och upp mot midjan reagerar på en framtida bebismage... :angel: Jag lär vara lika glad för den ändå!

Min sprack på alla håll, blev helt genomkorsad av bristningar. Jag hade ungefär samma placering. Jag bryr mig inte så mycket och om man har livlig fantasi kan man se vad den en gång föreställde. :rofl:

Min sprack på alla håll, blev helt genomkorsad av bristningar. Jag hade ungefär samma placering. Jag bryr mig inte så mycket och om man har livlig fantasi kan man se vad den en gång föreställde. :rofl:

Haha! Tur att det inte är något egentligt motiv, bara lite slingrande hibiskus som klättrar sig upp en bit. :p Har jag tur kanske någon blomma är hel ;)

När tatueringen läker bildas skorpor som består bland annat av överbliven färg. Så när den fäller ser det ut som hela tatueringen håller på att trilla av men det är en del av processen. Ibland kan man behöva fylla i lite efteråt men sköter man den bra och den läker fint ska det inte vara några problem!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 250
Senast: Iamia
·
Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
265
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Jag har för flera år sedan fått mitt ledbrosk i ena foten söndertrampat av min käre Kanalj som hade bråttom in från hagen en...
Svar
15
· Visningar
388
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och... 2
Svar
26
· Visningar
1 211
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Vilken hundras?
  • Guldfasanerna