tatueringstråden, del 3!

• Kropp & Själ
  • Trådstartare Trådstartare voltigehoppare
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 000
  • Visningar Visningar 373 430
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: tatueringstråden, del 3!

10 min :D Min tuffaste tatuering tog 7 timmar, uppdelat i två sittningar. Det jävligaste jag varit med om. Kändes som att bli karvad med kniv i bröstkorgen. Den kommer INTE att fyllas i, någonsin :P

Jädrar i havet vad kul det kommer att bli när ni alla 80-åriga kärringar (gubbarna är väl döda, de lever ju inte lika länge?) sitter på ”hemmet” och jämför varandras tatueringar och gissar vad de en gång föreställde. Synd att man inte kan va me då, utan alltså en enda tatuering! :cry:

Med tanke på äldrevården så kommer du ha betydligt större problem än att försöka komma på vad eventuella tatueringar ska föreställa. Att det är två personal på 16 boende tex. Du får gå och lägga dig vid 17-18 och komma upp vid 7-9. Däremellan, ligger du i din blöja, utan mat. Då kvittar det nog hur man ser ut.

Med tanke på äldrevården så kommer du ha betydligt större problem än att försöka komma på vad eventuella tatueringar ska föreställa. Att det är två personal på 16 boende tex. Du får gå och lägga dig vid 17-18 och komma upp vid 7-9. Däremellan, ligger du i din blöja, utan mat. Då kvittar det nog hur man ser ut.

Precis! :bow:

Det finns säkert ställen som har dom otroligt dåliga rutinerna (borde anmälas/lämna klagomål) men oftast inte. Eftersom jag jobbar inom hemtjänsten så vet jag hur det funkar och vi värnar hela tiden för personens bästa och välmående.
Jag har aldrig stött på att en person ska lägga sig kl 17 och inte får någon mat/sent kvällsbesök/nattbesök/ mellanmål eller liknande vid sägen samt har ett larm som används om det är något personen behöver hjälp med.

Fast bara för att det funkar så på din arbetsplats så är det ju ingen garanti för att det är likadant överallt.
Tvärt om - din arbetsplats känns mer som ett undantag.
Men det hör ju inte hit.

Och det finns säkert folk som suttit i nån regnskog och blivit karvad i i 15 timmar som tycker att sju timmar är värsta barnleken. Jag tyckte att det var gräsligt oavsett hur hardcore du eller nån annan är.

En dement vet oftast inte hur man ringer på larmet. Mellanmål på 16 personer x 4 våningar är ej genomförbart på två de två anställda som arbetade nattpasset.

Det är skönt att veta att det funkar någon annanstans, men inte på de ställen jag varit på. Tyvärr :(

Klart att det kunde varit värre. Det kan alltid vara värre. Hjälpte ju dock knappast mig just då. Liksom det knappast hjälper nån som blir slagen att det kunde varit värre - nån hade kunnat sparka på den samtidigt.

Fattar inte kukmätarmentaliteten som finns hos så många, jeeez.

Fast jag tog det inte som "hah, vilken mes du är" utan hon bara associerade till sin värsta sittid. Vi alla har olika referenser och 10 minuter för någon kan vara lika jobbigt som 7 timmar för någon annan.

Nä, inte första inlägget men det känns ju lite sådär när man ska påpeka att man minsann kan ha det värre. Klart man kan ha det värre, finns ju för guds skull kvinnor som lever i kriget i DRC. MEN - det spelar liksom ingen roll för mig om nån annan genomlidit helvetets alla smärtor i 7 timmar för jag tyckte ändå att mina 10 min var jättegräsliga. och det är fritt fram att tycka att det är fånigt sålänge jag i min tur får tycka att det är lite tramsigt att skriva "10 min :D Min tog....".

Jag menar, kom igen. Nån startar en tråd på Buke om sin sprutfobi och att den var tvungen att ta 2 sprutor på en och samma dag :eek: :cry:. Inte skriver jag då "2 sprutor :D När jag skulle till Guinea tog jag 5 stycken - DET var jobbigt". Det vore ju bara superlarvigt.

Ja precis, din smärta är din - och en smärta är en smärta oavsett hur stark/långvarig den är.
Det går liksom inte att jämföra så...jag tyckte ingen av mina gjorde speciellt ont men det betyder ju inte att det är "smärtfritt" för någon annan som gör sina på samma ställen liksom.

Alla har ju olika preferenser.

Senast ändrad:

Du behöver inte bemöta det jag skriver, det är lugnt!

whwycd: Jamen precis! Jag är ju såklart jävligt glad att jag inte skulle behöva sitta länge och som jag tidigare skrivit skulle jag aldrig göra en tatuering som krävde en lång sittning eftersom jag vet att jag inte skulle fixa det. Men mig hjälper det ju föga när jag väl sitter där att andra kanske fått en gaffel i ögat en gång vilket var tusen gånger mer smärtsamt än min överarmstatuering.
För övrigt är jag avundsjuk på dem som inte tycker att det gör ont! Shit vad skönt det måste vara att kunna känna att man kan fylla i eller göra vad man vill (lägga till nåt etc) utan att behöva se just smärtan som ett hinder. Jag vill inte tatuera mig igen någonsin enkom pga smärtan.

Vad var det förresten som fick dig att göra din senaste tatuering? Tyckte du nämnde det någonstans tidigare i tråden? :)

Exakt, det går liksom inte att jämföra.
Mina kanske inte gjorde ont för att där var så mycket fett? Jag vet inte :D
Jag kommer göra om min döskalle nästa år och försöka få den se lite vettig ut, hur vet jag inte - men jag har som sagt ett år på mig att fundera och om jag inte kommer på något vettigt får min kära tatuerare fria händer...
Och jag är glad att det inte gjorde så ont att jag inte skulle velat göra fler!

Haha jag såg Dark Shadows (igen) i lördags, och då såg jag att det satt ett penntroll på ett piano i ett rum där, så det måste blivit omedvetet därifrån :D
Fast den hade oranget (säger man så?) hår, mitt har lila :p
Men penntroll är ju sååååååå söta!

Senast ändrad:

Och jag som är så himla imponerad av dig att du vågade göra tatueringen på insidan av överarmen! :D Jag hade nog kunnat tänka mig att tatuera nästan var som helst (om man bortser från det estetiska perspektivet) förutom just där - har alltid hört att det gör fruktansvärt ont!

(halvt kl)

Men det är verkligen så himla, himla olika.
Jag menar jag kan köra insida överarm utan problem, eller 6h-sittning på sleeven. Visst det gör ont som fan efter 5h, men inte SÅ ont.

Men sen har jag utsidan av underarmen ('på benet') och där gör det så ont att jag bara vill ramla ihop i en hög och dö. Hjälpte ju inte att det lossnade så mycket färg att jag fick fylla i två gånger heller, fy faaaan.

Min kompis har tatuerat sig på samma ställe - inga problem, istället mycket ondare efter lång tid.
Vet inte om jag faktiskt fick fram nåt med det här, men ändå :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 250
Senast: Iamia
·
Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
266
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Jag har för flera år sedan fått mitt ledbrosk i ena foten söndertrampat av min käre Kanalj som hade bråttom in från hagen en...
Svar
15
· Visningar
389
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och... 2
Svar
26
· Visningar
1 211
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka