tatueringstråden, del 3!

• Kropp & Själ
  • Trådstartare Trådstartare voltigehoppare
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 000
  • Visningar Visningar 374 261
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: tatueringstråden, del 3!

Just nu är jag på väg hem på små rosa moln efter kommentaren "Hade ni ställt upp i Best of BlacknGrey så hade ni vunnit" från en av domarna :o Lustigt att man kan vara så stolt över något man själv inte alls gjort!

Bilder ligger i inlägget innan :angel:

Senast ändrad:

Det är bäst att du är öppen för polygami, för jag ska fan också gifta mig med din arm.
:love:

knapp
idag var det äntligen min tur igen!! men ni får vänta ett tag på bilder ;) har lite svårt att gå omkring så ska nog sova nu tror jag :p

Din tatuering är så sjukt fin! Önskar jag vågade göra en sleeveaktig tatuering, tycker det är sjukt snyggt :d

Kl.

Kunde inte hålla mig till den 19:e då jag ska göra min överarm, så fick en tid för en liten fjäril igår :) mycket nöjd!

581861_10151255013861841_1683297448_n_513205499606ee32f61381ec.jpg

:) blev riktigt bra, han fick välja färgerna själv!
Din är ju grym, black/grey är riktigt snyggt!

Tack! :D
Ja, det stämmer bra det. Vänster sida, insida underarm.

WS6: Det gör jag med, tycker hon är riktigt duktig!
Tack! :D

*kl*
Håller redan på att planera en andra tatuering. Motivet är inte riktigt klart än dock så det blir väl inte förrän till hösten jag gör den. Men åh vad sugen jag är på att göra en till! ;)

Kl

8 maj har jag tid, på mässa i Köpenhamn. Ska sitta runt 4 timmar, vilket jag fasar för... Är en vekling vad gäller smärta och höll på att dö förra gången vilket var 1,5 timme... Kul är att jag bestämt mig för färg, och inte svart vilket var ursprungsplanen. Finns det inget man kan göra för att lindra lite?

Jag såg på instagram en tjej som använt emla-kräm. Hade tydligen fungerat för henne iallafall! Men vet inte om det är något som kan rekommenderas, har ingen aning!

Tyvärr tappar huden lite av sin spänst, om man kan säga så, när man använder Emlakräm. Så det rekommenderas inte, tatuerare gillar generellt inte att tatuera på sådan hud, det blir liksom inte lika bra.

Hyacinth:
Däremot så fick jag en speciell bedövningsspray sist jag blev gaddad.
Den fungerade bara om man redan tatuerat området innan eftersom den inte funkade direkt på huden utan behövde komma ner i "såren" så att säga. Men den var verkligen grym, verkade i ungefär 45 min sen kom känseln tillbaka men under den tiden kändes det ingenting alls i de områdena som sprayen tagit! Kolla med tatueraren om det finns någon sån tillgänglig? Jag vet tyvärr inte vad den heter, bara att den inte fanns i Sverige..

Vart ska du sätta tatueringen och vart sitter den du gjort innan? :)
Nu vet jag mycket väl om att smärta är högst individuellt men en kompis till mig satt fyra timmar och gjorde insida underarm i färg med en paus efter halva tiden. Hon höll på att dö. Sen gjorde hon mellan skulderbladen och satt typ och sov, 2 timmar x2 sittningar.

Jag gjorde insida överarm och kommer inte göra samma placering på andra armen eller bygga på den :D jag skjuter mig hellre i foten.
Misstänker att det har lite med hur tjock/tunn hud det är där man ska tatuera och om det ligger nära ben under huden.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 265
Senast: Iamia
·
Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
267
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Jag har för flera år sedan fått mitt ledbrosk i ena foten söndertrampat av min käre Kanalj som hade bråttom in från hagen en...
Svar
15
· Visningar
389
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och... 2
Svar
26
· Visningar
1 215
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈