tatueringstråden, del 3!

• Kropp & Själ
  • Trådstartare Trådstartare voltigehoppare
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 000
  • Visningar Visningar 373 428
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: tatueringstråden, del 3!

+ lizan och Lightzone

Tack! Jag är sjukt nöjd med den! :D
Klockan, kompassrosen och nyckeln var motiven jag hade med till honom och så sa jag "trolla" och det gjorde han ;)

Njae, tycker ofta lårtatueringar är fula o inte passar in.. Och på mig vore det ännu värre! :D Och så visar jag aldrig låren, så det vore slöseri på en snygg tattoo! :D

Bortsett från det vore lår en kandidat! :D

Revbenen = för mycket vaddering... :o
Ryggslut = för mycket trampstamp... :D
Låret = se ovan.

Haha. :D *negativa gänget*

Men tänker mer o mer på insida underarm, precis under armvecket...

Söker tatuering med tema döden/skräck, typ döskallar, och liknande men mer feminint något tips? :D

*Kl*

Om jag hinner ska jag imorgon åka in till stan (i mitt fall Malmö) och boka tid för nästa, eller nästa och nästnästa, tatuering :D Motivet blir mest troligt detta och placeringen blir uppe på axlarna. Brolötens Cinnabar på höger axel och Goddess of mine på vänster axel. Hoppas att det ska bli tjusigt :bump:
Texterna ska vara läsbara framifrån, tror det blir bäst.

Söker tatuering med tema döden/skräck, typ döskallar, och liknande men mer feminint något tips? :D

Gå till en duktig tatuerare och diskutera med henne/honom specifikt vad det är du vill ha, så ritas det upp en unik tatuering till dig! :)

Här har vi då min underarm, väntar på att få tillbaka bilder på överarmen :)
Men den är klaaaaar! Okej, den har varit det sedan september, jag är bara sämst på att fixa bilder!

tat1_zps8c0225f1.jpg

Okej! Ja, såg hela på hennes instagram så tyckte jag kände igen denna ^^
Jag har ju planer på att gå till Wicked framöver för att fixa ordning de nuvarande och även göra överarm. Nu har du kanske inte full koll på de andra tatuerarna där, men stämmer det att väntetiden är på ca 3 år?
Jag har ingen brådska och vill gärna gå till dom men e ju bra att boka tid i tid om det kan dröja såpass :)

När jag var på Wicked tidigare i höst var det bokningsstopp på Niki, Carl och Ellen... :p I alla fall på större grejer...

För övrigt var jag in på en studio här i cali och bokade tid, imorgon skulle jag gått dit, men har en förjäkla rejäl förkylning som sitter i och vägrar släppa och är fortfarande såpass illa att jag inte vill lägga på ännu mer på kroppen som inte vill läka som det är... Men det är inga problem att få tider så innan jag åker hem är jag gaddad! :D

Ååh :p . Aja , jag har ju inte bråttom än på några år , så får prata med dom i god tid och se vad för möjligheter det finns eller hitta annan likvärdig studio :)

Okej! Tack för svar :) då kan jag ju höra med dom även om det inte ska göras på ett tag, så har man koll på läget iaf om det är lång väntetid !

Man kan ju sättas upp på nån typ av lista. Och jag fick ett jäkligt bra tips om vart jag kunde vända mig istället, har dock inte fått tummen ur och gjort det än. :p

Okej , ja då kan jag ju om inte annat fråga dom om en annan studio som är mitt andrahandsval och se vad dom säger om det stället.

kl.

Bokade tid för ny tatuering igår, så den 15:e maj är det dags igen! Ska fylla i en tatuering jag gjorde för 4 år sen och bygga ut den lite, på insidan av armen, så att det blir en sleeve på överarmen. Inte tatuerat mig på två år nu, och aldrig på ett känsligare ställe sas, så det kommer bli spännande! :p

Här är supergamla bilder på tatueringen, som jag dessutom visat tidigare nån gång i tråden, men kände inte riktigt att det behövdes nya ännu :angel:

1t.png

2t.png

3t.png

Den enda färgen som är riktigt kvar numera är den blå, resten av tatueringen har återgått till att helt vara black&grey! Funderar faktiskt på att endast fylla i det blåa färgmässigt. :) På insidan av armen ska det få vara en sjöhäst!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 250
Senast: Iamia
·
Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
266
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Jag har för flera år sedan fått mitt ledbrosk i ena foten söndertrampat av min käre Kanalj som hade bråttom in från hagen en...
Svar
15
· Visningar
389
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och... 2
Svar
26
· Visningar
1 211
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka