tatueringstråden, del 3!

• Kropp & Själ
  • Trådstartare Trådstartare voltigehoppare
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 000
  • Visningar Visningar 373 430
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: tatueringstråden, del 3!

Alltså, du bör väl ändå tatuera något som betyder något för dig? Och inte något som en användare här på Buke tycker är en bra text?
Jag menar, jag vet precis vilken textrad jag skulle tatuera in, men skulle jag tipsa om den och du inte gillar The Ark blir den ju lite menlös...

Fast om jag vill tatuera in en text som är fin, eller för att den betyder något är väl ändå upp till mig? Sen om Buke ger mig hintar eller tips skadar väl knappast dig? Så trist att alltid någon ska gnälla :(

Fast om jag vill tatuera in en text som är fin, eller för att den betyder något är väl ändå upp till mig?
Jag håller med. Tycker rent överlag det är tråkigt när människor tycker att man måste ha värsta Miami Ink-historian bakom sitt motiv. Jag menar jisses, tycker du att en text eller en stjärna eller vad sjutton som helst "bara" är sjukt fint/snyggt/coolt, gör den. Allt behöver inte vara djupt eller personligt, jag tror till exempel verkligen inte att risken blir större att man ångrar sig om man tatuerar sig av 100% estetiska skäl, huvudsaken är att det är genomtänkt.

Meh! Jag gnäller inte! :(

Och jag tycker inte att alls som Stormkast säger att det måste vara djupt och personligt för då hade jag knappast haft min lilla tatuering.

Jag menar bara att det ju är jävligt svårt för andra att veta vad du tycker är fint och vad du vill ha?
Men men, fel av mig. Du får tatuera in vilken jäkla text som helst - men jag själv hade velat ha något jag tycker var fint och och bra och inte något någon annan tyckte var fint och bra.

Och jag tycker inte att alls som Stormkast säger att det måste vara djupt och personligt för då hade jag knappast haft min lilla tatuering.

Jag syftade inte på dig personligen, då hade jag inte skrivit "människor" eller "rent överlag", det var en spinn på samma ämne.

Då ber jag om ursäkt. Det kändes dock så eftersom du kommenterade på det Fröken_skåne skrivit till mig...

Men alltså, "gnälla"? Verkligen? En person uttrycker en okontroversiell åsikt på ett trevligt sätt och du tar illa upp så lätt? Sen skrev hon ju aldrig att hon på nåt vis tar skada av vad du väljer att tatuera (que? :confused:) utan påpekade ju bara lite fint att det kan vara svårt för nån annan att rekommendera text.

Senast ändrad av en moderator:

Men men, fel av mig. Du får tatuera in vilken jäkla text som helst - men jag själv hade velat ha något jag tycker var fint och och bra och inte något någon annan tyckte var fint och bra.

Så då menar du att eftersom jag söker tips så innebär det därmed att jag inte vill ha någon fin och bra text? Om du nu tyckte det var så fel hade du väl inte behövt kommentera ens? Jag bad om svar på tips på fina texter, inte klagomål

Precis,så tänker jag med! Jag har en tatuering som då betydde otroligt mycket för mig men den är den enda jag ångrar idag, så man kan ju som du säger faktiskt skaffa tatueringar utan någon enorm historik och tårdrypande historia bakom;)

Jag tog illa upp, det måste jag kunna få göra utan att någon säger att det inte var tillräckligt att ta illa upp av, eller hur?

Så då menar du att eftersom jag söker tips så innebär det därmed att jag inte vill ha någon fin och bra text? Om du nu tyckte det var så fel hade du väl inte behövt kommentera ens? Jag bad om svar på tips på fina texter, inte klagomål
Men du, det här är ett diskussionsforum. Du kan liksom inte styra över vad andra får skriva.

Om jag skriver ett inlägg i den här tråden som ser ut såhär:

"Hej!

Jag funderar på att göra en tatuering. Tips på motiv?"

så kan jag liksom inte bli sur om någon kommer nåt annat än just regelrätta tips.

Jag tog illa upp, det måste jag kunna få göra utan att någon säger att det inte var tillräckligt att ta illa upp av, eller hur?
Nej, du får jättegärna ta illa upp men faktum är att du inte kan förvänta dig eller kräva att ingen ska säga att din reaktion är överspänd. Det här är ett diskussionsforum där levande, riktiga människor skriver. Det kan hända att nån skriver nåt du inte gillar. Sånt är livet liksom.

Jag tycker för övrigt att din reaktion är helt fantastiskt överdriven. Inlägget du blev så upprörd över var inte otrevligt och sen har du fått en ursäkt. Vad vill du ha, ett youtubeklipp på hur Sleepan sitter och gråter i en dusch över vad hon gjort?

Som tjuvläsare i denna tråden kan jag inte låta bli att svara på detta:

Jag tycker för övrigt att din reaktion är helt fantastiskt överdriven. Inlägget du blev så upprörd över var inte otrevligt och sen har du fått en ursäkt. Vad vill du ha, ett youtubeklipp på hur Sleepan sitter och gråter i en dusch över vad hon gjort?

:bow: :rofl:

trash-polka-tattoo-8-copie-1.jpg

Här. Här vill jag tatuera mig. Fy satan vad bra de är.
Synd att Tyskland är en bit...

Och jaaa Stormkast, det kommer bilderpå sleeven. Snart.
Jag lovar.

Jamen det blir ju många bilder ju och jag får väl försöka övertyga mor om att hjälpa mig när hon kommer hem DÅRÅ.

JAAA!!

Tid hos Jacob igen i slutet av månaden!!
Så jävla gött att slippa vänta 1,5år, ibland har man tur! :D

Har följt tråden i smyg ett tag, tänkte nu visa upp min, den är inte färdig, utan har minst 3 sittningar kvar, ska på en del till där uppe, och en del ner på låret, även detaljer ska dit. Men vi har kommit en bit iallafall och jag är supernöjd. :D
(den skiftar inte i färgen, såg ut så på bilden när den var nygjord bara)
318021_10151045978008278_985763830_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 250
Senast: Iamia
·
Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
266
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Jag har för flera år sedan fått mitt ledbrosk i ena foten söndertrampat av min käre Kanalj som hade bråttom in från hagen en...
Svar
15
· Visningar
389
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och... 2
Svar
26
· Visningar
1 211
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka