Tatueringstråden, del 4

Jag har en på hela insidan av underarmen. Massa skuggor. Var några enstaka ställen det gjorde ont på slutet när man gått över stället flera gånger. Men fullt hanterbart.

Men är ju så individuellt.
 
Insidan av handlederna har jag en på vardera sida. Från där man tar pulsen och hela vägen upp precis under armbåden. Allra värst var det nere vid senorna vid pulshöjden. Där är det rent förskräckligt! Nästan så att det andra kände skönt efter det.O_o
Jag kan inte jämföra med vristen för där har jag aldrig gjort någon.
Den som ska in på handleden kommer att vara i pulshöjd och ut mot handledsknölen. Jag har misstänkt att den kommer att vara vidrig! Det blir bara att bita ihop och hoppas på att tatueraren är snabb :) Den på foten sitter just på foten och inte vristen, den sitter mellan fotsulan och fotknölen typ så den går också över en del tunnhud och blodkärl.
 
Jag gjorde min första tatuering igår och det gjorde så in i helvete ont! Nu var den liten, min tatuerare ganska hård i handen och placerad på utsidan på foten men jag blev faktiskt chockad över hur ont jag tyckte det gjorde. Inte fick jag någon endorfinkick förrän flera timmar senare heller:arghh:. När den läkt ihop ordentligt så kan det bli en runda till för att fixa smådetaljer men då blir det Emla innan:idea: (på min tatuerares order).

Har någon av er erfarenhet med att tatuera insidan av handleden och kan jämföra det med utsida av fot? Nästa kommer att hamna på insidan av handleden och jag kommer behöva rycka upp mig ordentligt om jag ska klara det.

Har insidan av handlederna på båda armarna.. tycker inte det är så farligt. Tycker översidan var så mycket värre!
 
Jag har en på hela insidan av underarmen. Massa skuggor. Var några enstaka ställen det gjorde ont på slutet när man gått över stället flera gånger. Men fullt hanterbart.

Men är ju så individuellt.
Jag trodde som sagt att det skulle gå bra med foten men det var helt vidrigt. Blir spännande med handleden :D
 
Har någon av er erfarenhet med att tatuera insidan av handleden och kan jämföra det med utsida av fot? Nästa kommer att hamna på insidan av handleden och jag kommer behöva rycka upp mig ordentligt om jag ska klara det.
Jag har på tatueringar på insidan av båda handlederna. Väldigt nära handloven är det kanske inte jätteskönt, men oavsett var det inte så farligt tyckte jag. Mest sved det lite grand :)
 
Ska in till min tatuerare på tisdag. Tanken är att han ska få täcka en fylletatuering jag gjorde i somras :o
Blir utsidan av höger vad..
 
Hoppar direkt in i tråden med min nygjorda Cheshire cat, sååå sjukt nöjd med den :love:

DSC_1218-01-01.jpeg
 
Jag behöver placeringstips.
Tänkte göra en kvist med äppelblommor och eventuellt mitt barns namn. Men vet inte var jag ska sätta den. Har liksom ingen självklar plats.
Pappan ska göra en liknande och sätta bakom örat men jag vill inte ha på samma plats för vi tror det har dåligt omen. :D

Har bara grejer på överkroppen förutom två fjuttiga saker vid fötterna. Ska dessutom göra ett ankare på vänster underarm så känns som jag bara har saker på armarna.
Tipsa mig!
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 529
Senast: Lingon
·
IT & mobiler Vi har startat en ny fb-sida i föreningen eftersom den tidigare är inaktuell och vi inte kan ändra från privat till offentigt och för...
Svar
3
· Visningar
243
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 025
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp