Tatueringstråden, del 4

Nu till min pågående sleeve

648856ab-77c7-44fd-b241-b36e6693f00a_5c3dc9fd2a6b22584cab04ef.jpg

Min hjälte :heart
136fa823-9df0-4114-a420-fbf529d2afc1_5c3dca4e2a6b2257b195ef70.jpg

Sjömanshustrun.
00560425-471a-4feb-bba6-90d3517ac0fb_5c3e3c97ddf2b34ff53c2ea6.jpg

Kopparmärra (ursäkta kass bild!)
7af163a2-c7b0-4486-90a3-9bfb26039899_5c3e3ca7ddf2b34ff233c252.jpg

Götheborg, även här kass bild som inte gör den alls rättvis.
f84bb02c-f74f-4843-ad59-f91d2c816803_5c3dca682a6b2257bcfe2247.jpg

Spårvagn!

Någon som vågar sig på en gissning kring temat? :D
Får man fråga vem du tatuerat dig hos? Så himla fina!
 
Behöver lite tips och idéer. Jag tänkte ta mej i kragen nu och börja på en ny. Är väldigt sugen på göra en sleeve. Men jag vet inte vilken arm och inte vilket/vilka motiv. Tänkte det kunde va bra med nån idé i alla fall. Just nu är det precis tomt.
På höger överarm har jag en förenklad Fenix. På vänster skuldra så har jag körsbärsblommor. Har även en stor på vänster lår med lotusblommor. Funderar på om det blir knasigt med alla stora tatueringar på samma sida. Är inte så sugen på japanskt heller.
 
Behöver lite tips och idéer. Jag tänkte ta mej i kragen nu och börja på en ny. Är väldigt sugen på göra en sleeve. Men jag vet inte vilken arm och inte vilket/vilka motiv. Tänkte det kunde va bra med nån idé i alla fall. Just nu är det precis tomt.
På höger överarm har jag en förenklad Fenix. På vänster skuldra så har jag körsbärsblommor. Har även en stor på vänster lår med lotusblommor. Funderar på om det blir knasigt med alla stora tatueringar på samma sida. Är inte så sugen på japanskt heller.
Jag har mina stora på höger ben och höger arm. Har aldrig tänkt på att det skulle vara konstigt.
 
Behöver lite tips och idéer. Jag tänkte ta mej i kragen nu och börja på en ny. Är väldigt sugen på göra en sleeve. Men jag vet inte vilken arm och inte vilket/vilka motiv. Tänkte det kunde va bra med nån idé i alla fall. Just nu är det precis tomt.
På höger överarm har jag en förenklad Fenix. På vänster skuldra så har jag körsbärsblommor. Har även en stor på vänster lår med lotusblommor. Funderar på om det blir knasigt med alla stora tatueringar på samma sida. Är inte så sugen på japanskt heller.
Låter som en smaksak. För mig känns det estetiskt snyggare om du skulle ha allt sort på samma sida istället för en stor "uppe" och en stor "nere" på olika sidor, andra tycker säkert tvärtom. Gör det så som är mest estetiskt tilltalande för dig :)
 
Jag har mina stora på höger ben och höger arm. Har aldrig tänkt på att det skulle vara konstigt.
Låter som en smaksak. För mig känns det estetiskt snyggare om du skulle ha allt sort på samma sida istället för en stor "uppe" och en stor "nere" på olika sidor, andra tycker säkert tvärtom. Gör det så som är mest estetiskt tilltalande för dig :)
Det känns som att det blir lättare att få ihop nått på vänster dessutom. Det får bli vänster :)
 
Åh jag kom just på en tatueringsidé och jag behöver skriva ned den någonstans! Jag surfade på pinterest och fick se den här fina bilden. Och så kom jag senare plötsligt tänka på min hörselskada, det finns ett vägmärke för det (tre prickar i en cirkel) och så vore det så fint med det istället för feministsymbolen och vattenfärger i bakgrunden än blommorna :idea: Då tänkte jag att den kunde vara så liten att den kan vara nära ett av mina öron, kanske inte bakom - lite ont om utrymme. Men strax under kanske?
Eller är halsen ett för känsligt ställe för första tatueringen? :o:nailbiting: (Jag är en fegis som är spruträdd)
 
Åh jag kom just på en tatueringsidé och jag behöver skriva ned den någonstans! Jag surfade på pinterest och fick se den här fina bilden. Och så kom jag senare plötsligt tänka på min hörselskada, det finns ett vägmärke för det (tre prickar i en cirkel) och så vore det så fint med det istället för feministsymbolen och vattenfärger i bakgrunden än blommorna :idea: Då tänkte jag att den kunde vara så liten att den kan vara nära ett av mina öron, kanske inte bakom - lite ont om utrymme. Men strax under kanske?
Eller är halsen ett för känsligt ställe för första tatueringen? :o:nailbiting: (Jag är en fegis som är spruträdd)
Det blir nog väl litet om dom ska ha bakgrund och så. Då får du nog tänka annan placering än bakom örat.
Och jag personligen skulle inte välja halsen som första (eller någonsin).
 
Det blir nog väl litet om dom ska ha bakgrund och så. Då får du nog tänka annan placering än bakom örat.
Och jag personligen skulle inte välja halsen som första (eller någonsin).
😂
Ja, det blir nog det. Hm. Synd bara då den är så starkt kopplad till mina öron, därför tänkte jag att det skulle passa. Jag vill inte ha just den så stor.

Jag har redan en annan tanke på liljor i nacken :o Men liten sådan... nacken kanske är lite annorlunda mot halsen?
 
Eller kanske bara vägmärket och en ros som stiger upp från den, svart vitt.. då kanske det går att ha den typ bakom örat?
 
Eller är halsen ett för känsligt ställe för första tatueringen? :o:nailbiting: (Jag är en fegis som är spruträdd)
Halsen gör rätt ont vad jag har förstått, i nacken är det nog inte lika illa.

Är själv inte särskilt förtjust i sprutor, men att tatuera sig är verkligen inte särskilt likt :D Tatueringsnålar går inte jättedjupt ner i skinnet och ser inte heller likadana ut. Det kan ändå göra rätt så ont såklart.
 
@Asko på skulderbladet hade kanske varit en idé? Det är ju ändå i närheten av örat om du vill hålla det i det området. Annars tror jag det hade varit snyggt på underarmen :)
 
Halsen gör rätt ont vad jag har förstått, i nacken är det nog inte lika illa.

Är själv inte särskilt förtjust i sprutor, men att tatuera sig är verkligen inte särskilt likt :D Tatueringsnålar går inte jättedjupt ner i skinnet och ser inte heller likadana ut. Det kan ändå göra rätt så ont såklart.
Jag tänker faktiskt lite så också! Sist jag fick en stelkrampspruta (fast då hade jag sån där kräm på huden först) så gjorde det värst ont när medlet sprutades in och hölls kvar där. Men krämen kan ju ha gjort sitt förstås .. och det får man ju inte använda verkar det som :cautious:
Men skönt att höra! :up:
 
@Asko på skulderbladet hade kanske varit en idé? Det är ju ändå i närheten av örat om du vill hålla det i det området. Annars tror jag det hade varit snyggt på underarmen :)
Jag är lite knasig och vill inte ha det så lätt synligt för mina egna ögon :angel: jag tänker att jag tröttnar snabbare på det då än om jag bara ser det i spegeln eller i speciell vinkel. Men andra får gärna se det dock! :laugh: Finns det såna andra vinklar?

Jag vill ju ha en på nacken och då känns det lite eh inte trångt men lite för nära med skulderbladet när man tittar på ryggen.
Du tror inte att det går att få en ros tillräckligt liten för att få plats på en liten plats som strax bakom örat?
 
Jag är lite knasig och vill inte ha det så lätt synligt för mina egna ögon :angel: jag tänker att jag tröttnar snabbare på det då än om jag bara ser det i spegeln eller i speciell vinkel. Men andra får gärna se det dock! :laugh:
Jag vill ju ha en på nacken och då känns det lite eh inte trångt men lite för nära med skulderbladet när man tittar på ryggen.
Du tror inte att det går att få en ros tillräckligt liten för att få plats på en liten plats som strax bakom örat?
Ta och sök på pinterest och Google på small tattoo behind ear Eller liknande Fraser, tror det är lättare att se hur stora eller små dom kan vara utan att det blir att se tokigt ut :)
Skulle inte säga att nacke och skuldra är för nära varandra, med att ha en på varje ställe.
 
Ta och sök på pinterest och Google på small tattoo behind ear Eller liknande Fraser, tror det är lättare att se hur stora eller små dom kan vara utan att det blir att se tokigt ut :)
Skulle inte säga att nacke och skuldra är för nära varandra, med att ha en på varje ställe.
Det är där jag kollar på bilder :D Men tack för tips om frasen! :up:
 
Jag är lite knasig och vill inte ha det så lätt synligt för mina egna ögon :angel: jag tänker att jag tröttnar snabbare på det då än om jag bara ser det i spegeln eller i speciell vinkel. Men andra får gärna se det dock! :laugh: Finns det såna andra vinklar?

Jag vill ju ha en på nacken och då känns det lite eh inte trångt men lite för nära med skulderbladet när man tittar på ryggen.
Du tror inte att det går att få en ros tillräckligt liten för att få plats på en liten plats som strax bakom örat?

Utsidan av underarmen?
Jag har både en text och ett litet fyrklöver där som jag aldrig tänker på förutom när folk kommenterar :)
 
Utsidan av underarmen?
Jag har både en text och ett litet fyrklöver där som jag aldrig tänker på förutom när folk kommenterar :)
Jag kom tänka på det medan jag skrev här, men jag vet inte om jag vill ha just den tatueringen så synlig... Det är lite speciell tatuering, som jag tänker ska mest synas när man ser mina hörapparater. Just för att visa att trots den så har jag vuxit ur den så att säga, som maskrosen. Fast jag vill ha en ros istället. Men ändå så att hörselskadan inte definierar mig, det påverkar bara mina öron sas.
Låter det fumligt eller lyckas jag göra mig förstådd?
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
110 898
Senast: Lingon
·
IT & mobiler Vi har startat en ny fb-sida i föreningen eftersom den tidigare är inaktuell och vi inte kan ändra från privat till offentigt och för...
Svar
3
· Visningar
220
Senast: tanten
·
Tjatter Eftersom jag inte hittar någon, så skapar jag en ny Stör mig idag på att uråldriga lagningar inte håller tills man kilar vidare =...
Svar
1
· Visningar
204
Senast: manda
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 491
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp