Tatueringstråden, del 4

Ni som har en half sleeve/full sleeve, svullnade ni mycket efteråt?

Min senaste tatuering avslutades i fredags. Den täcker i princip hela överarmen, och jag är rätt tilltufsad den här gången 😅 . Efter första sittningen, när vi körde linjer och skuggor, var jag öm och lite svullen i några dagar - inga konstigheter. Men den här gången, efter att all färg gjorts, är det betydligt mer. Förutom att själva överarmen är både svullen och "blåslagen" (insidan av armen går just nu i gult, grönt, lila), så är jag rätt ordentligt svullen över armbågen och en bra bit ner på underarmen. Där var jag mer svullen imorse än igår. Underarmen är bara svullen, inte om eller så, och jag har ingen feber eller nåt så jag är inte särskilt orolig. Inga tecken på infektion, såvitt jag kan avgöra, och en ny tatuering är ju ett sår liksom. Jag är bara betydligt mer svullen än jag blivit förut, har väldigt mycket mer blåmärken, och undrar över andras erfarenheter :) .

Tatueraren har jag gått till länge och litar på!
Min första del av underarmen (utsida) tog 7h och då hade jag typ frossa på natten, men inget svullen. Men då körde hon både skuggning och färg.
Andra delen (insidan) på underarmen satt jag 4,5h och då gjorde hon mest linjer och lite grann skuggning men inget svullen då heller och det har läkt otroligt fort.
 
Vi gör klart den i mellandagarna :)
Screenshot_20231204_164731_Instagram.jpg
 
Döläckert 😍 Dina tatueringar passar så fint in med din personlighet och stil. De känns verkligen som en spegel av dig.


(Nu baserar jag det helt och hållet på det jag sett av dig här på buke men ändå 😅)

Tack ❤️
Mina tidigaste tatueringar tycker jag inte känns jättemycket som jag, hade jag fått göra om hade jag börjat tatuera mig efter 30, inte när jag var 18 😂
 
Tack ❤️
Mina tidigaste tatueringar tycker jag inte känns jättemycket som jag, hade jag fått göra om hade jag börjat tatuera mig efter 30, inte när jag var 18 😂



Det hör väl till att växa upp och får räknas som kul minnen eller något 😅 Jag är tacksam över att jag var för pank som 18-åring för att göra riktigt stora tatueringar, hade garanterat valt motiv som inte känts kul idag.
 


Det hör väl till att växa upp och får räknas som kul minnen eller något 😅 Jag är tacksam över att jag var för pank som 18-åring för att göra riktigt stora tatueringar, hade garanterat valt motiv som inte känts kul idag.

Och jag är hemskt glad att jag inte gick vidare och lät den där garagetatueraren gadda mig när jag var fjorton. Ja, mest handlade det nog om att jag inte hade råd, snarare än förstånd. Hade plånboken varit lite fetare hade jag kanske gått runt med MADE IN KALIX i nacken 😅

(fast troligen hade jag gjort en cover up vid det här laget 😉)
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 548
Senast: Lingon
·
IT & mobiler Vi har startat en ny fb-sida i föreningen eftersom den tidigare är inaktuell och vi inte kan ändra från privat till offentigt och för...
Svar
3
· Visningar
243
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 029
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • 🥂 VALBORG 🍾
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • GVFÖ 2024

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp