Bukefalos 28 år!

Tatueringstråden, del 4

Nu är jag klar! Äntligen 😂
Screenshot_20231101_162701_Instagram.jpg
 
Ni som har en half sleeve/full sleeve, svullnade ni mycket efteråt?

Min senaste tatuering avslutades i fredags. Den täcker i princip hela överarmen, och jag är rätt tilltufsad den här gången 😅 . Efter första sittningen, när vi körde linjer och skuggor, var jag öm och lite svullen i några dagar - inga konstigheter. Men den här gången, efter att all färg gjorts, är det betydligt mer. Förutom att själva överarmen är både svullen och "blåslagen" (insidan av armen går just nu i gult, grönt, lila), så är jag rätt ordentligt svullen över armbågen och en bra bit ner på underarmen. Där var jag mer svullen imorse än igår. Underarmen är bara svullen, inte om eller så, och jag har ingen feber eller nåt så jag är inte särskilt orolig. Inga tecken på infektion, såvitt jag kan avgöra, och en ny tatuering är ju ett sår liksom. Jag är bara betydligt mer svullen än jag blivit förut, har väldigt mycket mer blåmärken, och undrar över andras erfarenheter :) .

Tatueraren har jag gått till länge och litar på!
 
Ni som har en half sleeve/full sleeve, svullnade ni mycket efteråt?

Min senaste tatuering avslutades i fredags. Den täcker i princip hela överarmen, och jag är rätt tilltufsad den här gången 😅 . Efter första sittningen, när vi körde linjer och skuggor, var jag öm och lite svullen i några dagar - inga konstigheter. Men den här gången, efter att all färg gjorts, är det betydligt mer. Förutom att själva överarmen är både svullen och "blåslagen" (insidan av armen går just nu i gult, grönt, lila), så är jag rätt ordentligt svullen över armbågen och en bra bit ner på underarmen. Där var jag mer svullen imorse än igår. Underarmen är bara svullen, inte om eller så, och jag har ingen feber eller nåt så jag är inte särskilt orolig. Inga tecken på infektion, såvitt jag kan avgöra, och en ny tatuering är ju ett sår liksom. Jag är bara betydligt mer svullen än jag blivit förut, har väldigt mycket mer blåmärken, och undrar över andras erfarenheter :) .

Tatueraren har jag gått till länge och litar på!

Mjae, men jag har inte gjort mina armar under flera sittningar :)
 
Mjae, men jag har inte gjort mina armar under flera sittningar :)

Jag förstår inte riktigt hur du menar?

Min arm svullnade alltså nu efter en sittning (ca 4,5h), som innefattade att "färglägga" en tatuering som täcker i princip hela min överarm, från axel till armbåge. Jag är svullen över ett område som inte är tatuerat alls, nämligen min armbåge och underarm. Vilket jag inte upplevt tidigare.
 
Jag förstår inte riktigt hur du menar?

Min arm svullnade alltså nu efter en sittning (ca 4,5h), som innefattade att "färglägga" en tatuering som täcker i princip hela min överarm, från axel till armbåge. Jag är svullen över ett område som inte är tatuerat alls, nämligen min armbåge och underarm. Vilket jag inte upplevt tidigare.

Nä det var ju inte så lätt att förstå, eftersom ett felaktigt ”inte” lyckats ta sig in 😅 Jag har gjort mina armar under flera, korta sittningar. Min tatuerare brukar köra max 1,5 h/session (kanske någon dragit över lite längre). Så varje arm har bestått av kanske 6 kortare sittningar, alltså en ganska lindrig påfrestning för kroppen.
 
@Liten eftersom du är trygg med tatueraren så hör av dig till hen och fråga! Jag tycker nog inte heller att det låter så farligt efter en så pass stor färgläggning.

Påbörjade min sleeve igår, 6+ timmar med linework 😅 Det gick hur bra som helst men armen är rätt mör idag.
 
Nu har min underarm börjat få tillbaka sin definition, även om lite svullnad återstår - huden vid armbågen skiftar i gult så det hänger nog ihop tänker jag. Jätteblåmärket på överarmens insida har bleknat massor. Men jag kanske borde tänka på att ta ut nån veckas semester efter nästa större tatuering. Nu tog jag några dagar ledigt av andra skäl, men för framtiden (har ett fysiskt jobb och i söndags hade det inte varit helt lyckat, med tanke på hur öm jag var..) 😅 . Nu är armen i "skabbfasen", men det ser lovande ut där under 😁
 
Nu har min underarm börjat få tillbaka sin definition, även om lite svullnad återstår - huden vid armbågen skiftar i gult så det hänger nog ihop tänker jag. Jätteblåmärket på överarmens insida har bleknat massor. Men jag kanske borde tänka på att ta ut nån veckas semester efter nästa större tatuering. Nu tog jag några dagar ledigt av andra skäl, men för framtiden (har ett fysiskt jobb och i söndags hade det inte varit helt lyckat, med tanke på hur öm jag var..) 😅 . Nu är armen i "skabbfasen", men det ser lovande ut där under 😁

Skönt att svullnaden lagt sig 😊 Vad är det för motiv?

Jag ska skugga min den 13:e och bävar lite för dagen efter på jobbet. Tur att jag bara sitter framför en dator (och har väldigt förstående kollegor) 😅
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 854
Senast: Lingon
·
IT & mobiler Vi har startat en ny fb-sida i föreningen eftersom den tidigare är inaktuell och vi inte kan ändra från privat till offentigt och för...
Svar
3
· Visningar
281
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 069
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp