Tatueringstråden, del 4

Jag kom tänka på det medan jag skrev här, men jag vet inte om jag vill ha just den tatueringen så synlig... Det är lite speciell tatuering, som jag tänker ska mest synas när man ser mina hörapparater. Just för att visa att trots den så har jag vuxit ur den så att säga, som maskrosen. Fast jag vill ha en ros istället. Men ändå så att hörselskadan inte definierar mig, det påverkar bara mina öron sas.
Låter det fumligt eller lyckas jag göra mig förstådd?
Jag tycker du ska göra bakom örat om du vill ha bakom örat. :) Kolla med lämplig tatuerare om storlek osv så kommer det bli jättebra. Fundera inte så mycket över smärtan och nålar. Det går inte att jämföra med sprutor och smärta är väldigt individuellt. Plus att har du aldrig gjort någon innan så har du inget att jämföra mer ;)

Jag har en kompis som är döv på ena örat och hon har den här symbolen bakom det örat.
 
Jag tänker faktiskt lite så också! Sist jag fick en stelkrampspruta (fast då hade jag sån där kräm på huden först) så gjorde det värst ont när medlet sprutades in och hölls kvar där. Men krämen kan ju ha gjort sitt förstås .. och det får man ju inte använda verkar det som :cautious:
Men skönt att höra! :up:
Menar du bedövningskräm? Där gör nog tatuerare olika och jag skulle aldrig gå dit med det applicerat innan en sittning, utan det bör man nog diskutera med tatueraren. Det är dock något jag använt när jag skulle tatuera armbågen och armvecket (armvecket är det värsta jag gjort hittills...), men det var min tatuerare som föreslog det. Det var dock inte Emla (som annars kan vara ganska vanligt..?), utan något som tydligen var rätt så olagligt i Sverige och brukar kunna fastna i tullen :eek: Men det var tatueraren själv som hade den krämen. Han sa också att tatuerare oftast brukar föredra att inte ha någon sorts bedövning på huden, tydligen kan den kännas lite "svampig" och ibland inte ta åt sig färg lika bra som annars.
 
Jag tycker du ska göra bakom örat om du vill ha bakom örat. :) Kolla med lämplig tatuerare om storlek osv så kommer det bli jättebra. Fundera inte så mycket över smärtan och nålar. Det går inte att jämföra med sprutor och smärta är väldigt individuellt. Plus att har du aldrig gjort någon innan så har du inget att jämföra mer ;)

Jag har en kompis som är döv på ena örat och hon har den här symbolen bakom det örat.
:rofl: rolig symbol! :D
 
Jag gjorde en liten teckning för att se om jag kunde få en tillräckligt liten.
26679

Jag är ingen tatueringsartist och inte så stadig på handen men tycker inte att det ser så illa ut. Har pennan intill att jämföra storleken med. Den ser ju rätt okej ut i storleken eller vad säger ni?
Något sånt tänkte jag mig iallafall.
 
Jag gjorde en liten teckning för att se om jag kunde få en tillräckligt liten.
Visa bifogad fil 26679
Jag är ingen tatueringsartist och inte så stadig på handen men tycker inte att det ser så illa ut. Har pennan intill att jämföra storleken med. Den ser ju rätt okej ut i storleken eller vad säger ni?
Något sånt tänkte jag mig iallafall.
Ta med den där till en tatuerare så blir det säkert jättebra!
 
Menar du bedövningskräm? Där gör nog tatuerare olika och jag skulle aldrig gå dit med det applicerat innan en sittning, utan det bör man nog diskutera med tatueraren. Det är dock något jag använt när jag skulle tatuera armbågen och armvecket (armvecket är det värsta jag gjort hittills...), men det var min tatuerare som föreslog det. Det var dock inte Emla (som annars kan vara ganska vanligt..?), utan något som tydligen var rätt så olagligt i Sverige och brukar kunna fastna i tullen :eek: Men det var tatueraren själv som hade den krämen. Han sa också att tatuerare oftast brukar föredra att inte ha någon sorts bedövning på huden, tydligen kan den kännas lite "svampig" och ibland inte ta åt sig färg lika bra som annars.
Självklart skulle jag diskutera med tatueraren först men hoppas att jag kan också då
 
Jag förstår att det är en tyckesfråga och att jag avgör i sista hand men jag är nyfiken. Vilken gillar ni bäst?
26686
 
Det är ju inte dumt det i sig heller så det gör ju inget om någon missuppfattar :laugh: Men jag förstår vad du menar. Svart färg gör prickarna tydligare.
Det är nog också lite beroende på hur färgerna är uppdelade (i tre fält) som gör att det mer blir ett peace-märke :)
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 641
Senast: Lingon
·
IT & mobiler Vi har startat en ny fb-sida i föreningen eftersom den tidigare är inaktuell och vi inte kan ändra från privat till offentigt och för...
Svar
3
· Visningar
166
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
106 479
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp