Tävla 3,5åring

Sv: Tävla 3,5åring

Ingen aning men det verkar ju vara en vettig grej! Kan vara nåt att införa även på ponny kanske?

Ja man kommer väl aldrig fram till en vettig lösning. Ungefär lika omöjligt som världsfred...

är det en ponny eller en häst?

för hästen får börja tävla vid 4 års ålder, men ponnyn får väl inte börja tävla först den fyllt 5 år? eller? :confused:

är det en ponny eller en häst?

för hästen får börja tävla vid 4 års ålder, men ponnyn får väl inte börja tävla först den fyllt 5 år? eller? :confused:

Ponnyer får också börja tävla vid 4 års ålder. Har inte TR framför mig så vill inte svara på vilka klasser det gäller.

Samma regler för ponny och häst vad det gäller detta.

Det är en ganska välutvecklad kille med mycket fullblod i, som är börjad med vintern som 2-åring. Våren och sommaren som treåring är tänkt som basic ridning i alla tre gångarterna, mycket ute i skogen, och voltarbete ca en gång varannan vecka bara. Mycket bommar, både med och utan ryttare. Vila under hösten, slutet av sommaren för att sedan komma igång till vintern och börja hoppa lite mer, åka runt på lite evenemang, klubbtävlingar och dyl. Året som fyraåring är med sikte inställt på att kvala till Breeders.

Liknande trådar

Tävling Jag letar efter bra musik att tävla till, i detta fallet är det islandshästgrenen Gæðingalist men jag tänker att tråden kan fungera även...
Svar
7
· Visningar
332
Senast: Gabby_Ossi
·
Dressyr Ni som varit ute och tävlat LC-LB eller har haft möjlighet att kika på dessa klasser på tävling, hur ser det ut med nedsittning vs...
Svar
2
· Visningar
159
Senast: Fiorano
·
Fälttävlan Är det inte dags för en tråd ägnad åt fälttävlan här på forumet? Denna fullkomliga tävlingsform innehåller tre grenar som ska tränas... 3 4 5
Svar
87
· Visningar
3 867
Senast: Gilette
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
1 194
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Dejtingtråden del 38
  • Kriget i Ukraina, 2023 -

Hund, Katt, Andra Djur